Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brooedkooi voor kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • brooedkooi voor kanaries

    goede middag,

    ik wil nog een aantal broedkooien aanschaffen
    maar ik ben steeds in twijfel en wat is beter en ook belangrijk wat vinden de kanaries fijn
    graag zou ik draadkooien willen met de zijkanten dicht want het voordeel van deze kooien zijn er komt zoals licht binnen en volgens mij zijn ze beter schoon te maken

    maar velen zeggen je moet kunststof broedkooien nemen en er dan licht in maken

    graag vraag ik hier wat ik moet doen er zitten hier tenslotte toch echte kenners

    Mvg Petra

  • #2
    Draadkooien hebben voor en nadelen. Voordelen zijn inderdaad het schoonhouden en het is iets minder aantrekkelijk voor bloedluis, al denk ik dat als je bloedluis hebt in je hok ze toch wel een plek vinden.

    Grootste nadeel wat ik hoor bij bevriende kwekers is het beschadigen van de staart en vleugel pennen doordat ze veel meer aan tralies gaan hangen.

    Persoonlijk ben ik voorstander van 5 kanten dicht met een mooi voorfront.

    Een kanarie moet ook rust krijgen en kunnen pakken en dat is een een draadkooi veel moeilijker omdat hij veel meer kanten in de gaten moet houden.

    Zelf bouw ik alles zelf van meubelplaten Ik ben ooit begonnen met GEHU kooien, die zijn ook van meubelplaten en ook daar was ik erg tevreden over.

    Kunst stof kooien kan je zo met de tuinslang schoonspuiten wat ook weer een voordeel is.

    al met al is het een keuze die je zelf het beste past. Gezonde kanaries kweken in alle kooien even goed dus daar moet je je keuze niet vanf laten hangen.

    als je de ruimte hebt zou ik wel de minimale maten aanhouden van 60 x 40 x 40 cm per koppel.
    http://wiggel.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      Ik ben op dit moment bezig zelf een kast te bouwen, maar meer een open kast zeg maar met vakken, waar ik kunststofkooien inzet. Dan is het toch "afgesloten" en zien ze de vogels in de andere kooien niet, maar is het wel makkelijk schoon te maken

      Ben benieuwd wat je gaat beslissen!
      http://zangkanarie.blogspot.com

      Opmerking

      Working...
      X