Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Arabische buulbuul

Junior lid
    Thanks
    0

Arabische buulbuul

Op zoek naar de Arabische buulbuul.
    Vreemd genoeg kom je deze vogel weinig tegen. En dat terwijl deze soort buulbuul voorkomt in Turkije, en dan zou je verwachten dat er regelmatig koppels worden aangeboden. Kan iemand mij vertellen wat hier achter zit? Waar zijn deze vogels te verkrijgen?

De kalabuulbuul( rode stuit) zie ik wel regelmatig,wordt ook wel met enige regelmaat gekweekt.

Denk dat het ook te maken heeft met importstop,en wat er ondanks deze stop binnenkomt is toch meer afrika gerelateerd.
    Ook een wat duurdere vogel,misschien in Turkije niet maar deze kant op wel.

Oh,ja normaal stellen we ons hier altijd eventjes voor,maar van mijn kant welkom in het cafè.
    Mvg,
    Kingfisher.

Junior lid
    Thanks
    0

Arabische buulbuul

Hallo dank voor de reactie.

En over even voorstellen je hebt gelijk.
    Woonachtig in Steenwijkerland ben ik begonnen met het bouwen van een voliere in mijn serre. Niet groot maar bestemd voor een koppel buulbuuls. Die is nu klaar en wordt bewoond door een koppel roodoor buulbuuls. Een koppel Gouds staan ook klaar om de serre als nieuwe bewoning te krijgen. De vlucht buiten volgt later.
    Jarenlang heb ik een paar soorten pijlgifkikkers verzorgd. Maar door een reis naar mijn schoonfamilie in Indonesië erg enthousiast geworden over de Irene Buulbuul....helaas niet betaalbaar aan te komen. Dat in tegenstelling tot het gebied van oorsprong, voor enkele tientjes kun je deze schitterende vogels aanschaffen. Onderzoek zal uitwijzen of ik een paar koppels bestemd voor eigen gebruik een keer legaal (legaal of anders helaas, dan verder sparen) kan meenemen. Heeft iemand ervaring hier mee?
    Uit mijn ervaring in het verzorgen van de pijlgifkikkers heb ik ervaring opgedaan in het kweken van fruitvliegen.
    Dat is eenvoudiger dan wordt gedacht:
    Meng 1 deel melk met 1 deel azijn. Meng daar doorheen voldoende havermout tot een pap waar de lepel in blijft staan. Daarop een prop keukenrol en de fruitvliegen, afsluiten met een panty kousje en drie weken later een pot vol met vliegjes. Neem je de fruitvliegen bij de dierenwinkel als start dan heb je geen last van de vliegende vliegjes. Die bij de dierenwinkel zijn gemanipuleerd en kunnen niet meer vliegen.
    Zijn er café bezoekers met insekteneters in mijn woonregio? Kan ik keertje langs komen om inspiratie op te doen?

Vraagje van mij: fruit gesneden in stukjes verkleurt een stuk minder snel en blijft ook veel beter als er citroensap overheen gedaan wordt. Is er iets op tegen om dit ook over het fruit voor de vogels te doen?

Leuk hier om te lezen over van alles dat er bij komt kijken.
    Groet Andre

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    allereerst welkom Andre.

je zou bij de vruchten en insecteneters club eens kunnen informeren.

die zitten meer in jouw richting.

http://www.vogelspeciaalclub.nl/

hier zitten er ook wel een paar die ze hebben, maar of dat in jouw regio is .....

Stamgast Drum's Avatar
    Thanks
    29
    Er is ook een leuke site over buulbuuls Andre,maar misschien heb je deze al ontdekt.

www.buulbuul.nl

Forum Rechten