Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46

Onderwerp: Keltisch Zeezout bevat 88 mineralen.

Senior lid
    Thanks
    0

Keltisch Zeezout bevat 88 mineralen.

Een aantal jaren terug kwam ik in aanraking met Keltisch Zeezout. Dit zout wordt ook de traditionele manier gewonnen zoals ze dat duizenden jaren terug ook deden. Het wordt gewonnen in Brittagne, in Frankrijk. Dit zout bevat van alle zouten het minste Natrium, wat voor ons niet zo best is omdat het hoge bloeddruk veroorzaakt.
    Het bevat zeer veel mineralen en spoorelementen en dat alles in de juiste verhouding. Ik bestel het gewoon via internet.
    Hoe nu te gebruiken.
    Heel eenvoudig! Je neemt een glazen pot of iets dergelijks, die vul je voor 1/3 met dat Keltisch Zeezout en de rest vul je met water. Als het goed geroerd of geschut is moet er altijd nog een laagje zout on opgelost blijven. Het water is nl dan geheel verzadigd vh zout. Deze oplossing wordt ook wel Solé genoemd. Dit mengsel is voor 98% van samenstelling gelijk aan ons bloed. Het is bijna een lichaamseigen stof.
    Voor menselijk gebruik heeft men 2 tot 4 theelepeltjes van deze zout oplossing per dag nodig voor je totale mineraalbehoefte te dekken.
    Voor mijn vogels doe ik van deze oplossing een flinke scheut op 10l water en geef dit water dagelijks.
    Zo los je op een zeer goedkope manier alle mineraal- en sporen te korten op.
    Mineralen zijn nl zeer belangrijk voor een goede celhuishouding. Cellen ademen ahw en daar is een bepaalde osmotischedruk voor nodig om dit goed te laten verlopen. Bij mineraal te kort werk die osmose niet goed meer vd cellen en gaan ze degraderen. Conclusie vlugger oud en vatbaarder voor welvaartsziekten.
    Kijk maar hoe belangrijk mineralen zijn voor vogels.
    Denk maar aan die natuurfilm, waar je al die Ara's en Papegaaien naar de klei rotswand zag vliegen en er van zag eten. Dit om hun mineralen aan te vullen. en het klei heeft daarnaast een ontgiftende werking omdat het zware metalen aan zich bindt.
    Wil je meer informatie, google dan en je zult zien hoe belangrijk dit zout kan zijn, met zijn vele mineralen voor een goede gezondheid voor mens en dier.

Senior lid
    Thanks
    0
    bedankt voor de informatie, ik zal het eens proberen. weet u toevallig waar dit te koop is?

Senior lid
    Thanks
    0
    oke bedankt

Senior lid
    Thanks
    2
    Originele gedachte Louis, jammer van de gebruikelijke tirade.
    Verrijk jezelf vooral door meer en meer zelfstudie.

Ik beperk me tot een AVES supplement door het eivoer, Breedmax is ook gioed, maagkiezel en grit en mijn vogels doen het daar zeer goed op. Komen echt niks te kort als ik Holsheimer en Van Himbergen mag geloven. Daar heb ik geen keltisch zeezout voor nodig. Waarvan maar moet blijken of de kwaliteit altijd constant is en het produktieproces GMP.

Senior lid
    Thanks
    0

Keltische zeezout

Ik dring hier gelukkig ook niemand wat op, en is ieder vrij in zijn doen en laten.
    Men kan met de wetenschap zelf doen wat hij wil.
    Gelukkig kunnen de mensen zelf ook al de informatie lezen op het internet en wat zij daar mee doen moeten ze zelf weten.
    Mensen die goed kweken moeten ook nooit wat veranderen, maar natuurlijk is veel soort afhankelijk.
    Kanaries geven vaak weinig problemen met de kweek, andere soorten is het al een probleem om in leven te houden.
    Dus hier beweren dat je het goed doet met genoemde merken is prima, maar vermeld dan ook welke vogels het betreft.
    Want dergelijke stoere taal gebruiken is leuk als het goed onderbouwd is.

Senior lid
    Thanks
    2

aub geen stoere taal

http://kefir-yoghurtplantje.jouwweb.nl/keltisch-zeezout en dergelijke stoere taal aub niet.

Inderdaad kun je op het internet de wonderlijkste theoriën tegenkomen, de kunst is dan om door zelfstudie uit te vogelen wat ervan klopt en of er naast kaf ook koren aanwezig is. Maar wij willen graag vogels houden en kweken. Ik weet niet hoe je erbij komt dat een kanarie makkelijk te houden en te kweken is: Zeker niet als je overal vandaan nieuwe mutaties betrekt met zeer uiteenlopende microbiële status.

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde voor keltisch zeezout in het rijtje diergeneesmiddelen, en ook niet ter genezing van menselijke aandoeningen.

Ik moet nog maar zien of de mensen die geen vogel op stok kunnen houden of krijgen dat wel gaan doen met keltisch zeezout. Er zijn zoveel oorzaken waardoor sommige mensen geen vogel op stok kunnen krijgen of kunnen houden. Ik ken ook kwekers die natuurbroed Gouldamadines houden en die hebben daar geen keltisch zeezout voor gebruikt. Wel zijn die niet tevreden met "goed" en willen ze altijd nog "beter". Het zijn gewoon de betere kwekers omdat ze volop aandacht en goede zorg hebben voor hun vogels. Die halen soms iemand met kennis van zaken bij hun vogels of ze raadplegen diegene. Maar ze gaan niet blindvaren op verkooppraatjes zoals op de url waarmee ik begon.

Senior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door florino Bekijk Bericht
    http://kefir-yoghurtplantje.jouwweb.nl/keltisch-zeezout en dergelijke stoere taal aub niet.

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde voor keltisch zeezout in het rijtje diergeneesmiddelen, en ook niet ter genezing van menselijke aandoeningen.
    En daar sluit ik me helemaal bij aan..... De beweringen zoals ze op deze website staan zijn gewoon leugens....

Of je gelooft dat het goed is voor je vogels is een tweede punt. Ik ken ook een kweker die zijn drinkwater laat zegenen in de plaatselijke kerk en zweert dat dat het beste is. Je vogels Keltisch Zeezout geven valt m.i. in dezelfde categorie. Maar je gelooft er in of niet. Ieder zijn meug. Als je denkt dat het goed is moet je het vooral doen....

Ik vind het wel kwalijk als zaken verteld worden alsof ze feiten zijn, terwijl het niet meer is dan kwakzavers die elkaar napraten....

Maar dat is uiteraard slechts mijn mening.....

groet!
    Frank

Senior lid
    Thanks
    5
    Louis, ik moet zeggen dat in dat Keltisch zeezout wel "muziek" kan inzitten en zeker voor wat betreft mogelijk moeilijker te kweken soorten vogels.

Als je gaat nadenken over fysiologische celprocessen tussen mineralen onderling, ook in verband met diffusie en osmose, dan zou dit Keltisch zeezout, in een aangepaste verdunning, wel eens een positieve bijdrage kunnen leveren.

Ik ga het wel eens uitproberen.

Bedankt voor de tip.

Senior lid
    Thanks
    2
    Begin dan met naast het flesje gewoon water een flesje zeezout op te hangen. Dan kun je nagaan of ze het wel willen drinken, dat zou moeten als ze een tekort hebben aan mineralen. Of misschien vinden ze het wel lekker, Ze dwingen om niets anders dan zeezout te drinken vind ik uit den boze. Oja, ik doe gewoon wat klei voor duivendoor mijn grit en kiezel en een sepiaschild, was ik nog vergeten te vermelden, dat kost bijna niks en ze mogen zelf besluiten of ze er wat mee willen of niet. En ik doe met mate nog veel meer leuke, goedkope dingen voor mijn vogels: puur om ze te vermaken en het is nog gezond ook. ( trosgierst, broccoli, muur, ui, appel, chia kiemplantjes op biggencompost). Daarom begon ik met te zeggen dat ik het een origineel idee van Louis vond. Elke kooiverrijking is meegenomen. Maar bespaar me de verkooppraatjes.

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten