Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuw hier

    Hallo,

    Sinds een maandje hebben wij een koppeltje kanaries, waterslagers.
    Nooit eerder heb ik vogeltjes gehad, ik kende zelfs de zang van kanaries niet.
    De eerste ochtend dat we onze kanaries in huis hadden, hoorde ik ineens een liedje, ik was echt waar naar mijn gsm aan het zoeken en dacht dat mijn man of de kinderen mijn muziekje hadden verandert Ik liep de richting in van de melodie, het was de kanarie.
    Prachtig, ongelooflijk mooi, echt genieten van de zang
    Dit forum kwam ik tegen in mijn zoektocht naar meer informatie naar kanaries en zeker nu er eitjes zijn en ze goed aan het broeden zijn, kan ik wel wat informatie gebruiken.
    Ze zitten bij ons in de woonkamer, in een mooie ruime kooi en volgens mij hebben ze het best naar hun zin bij ons.
    Ik hoop hier op dit forum nog veel te kunnen leren, lezen en typen

  • #2
    welkom op het forum
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

    Opmerking


    • #3
      hai Goldy, welkom hier.

      Misschien was het beter geweest dat je eerst informatie zocht en dan pas vogels aanschafte, maar hier zal je in elk geval genoeg leren.

      Zorg dat het nestje diep genoeg is en dat pa en ma genoeg ruimte hebben om eruit te kunnen vliegen zonder een jong mee te trekken naar buiten.
      Als je een levend jong op de bodem van je kooi ziet liggen even opwarmen in je handen en terugzetten.

      Zorg voor voldoende eivoer naast het gewone kanarie voer en elke dag schoon water.

      Succes ermee. Weet je al wat je gaat doen met de jongen? Houden of verkopen?
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        welkom op het forum, leuk dat je vogels bent gaat houden. vragen kun je hier altijd stellen.

        Opmerking


        • #5
          Troetelduifje,

          De kanaries zijn eigenlijk van mijn man, hij heeft er vroeger ook gehad, maar de meeste verzorging voor de dieren doe ik en de belangrijkste zaken, zoals huisvesting en voeding had ik van tevoren opgezocht en over de kweek had de verkoper me al van alles uitgelegd. Zomaar zonder nadenken zou ik nooit een diertje aanschaffen, maar juist omdat ik altijd het beste wil voor mijn dieren, hoor ik liever meer ervaringen bij elkaar

          Aan iedereen; bedankt voor het welkom en de tips tot nu toe, mijn vogels doen het prima en zijn nog steeds goed aan het broeden, over precies een week zal, als alles goed gaat, het eerste eitje gaan uitkomen.

          Opmerking


          • #6
            erg leuk
            we horen het graag als er jongen zijn

            Opmerking


            • #7
              Welkom op het forum! Succes met hopelijk je eerste nestje jongen.
              Het is niet zeker dat ze bevrucht zijn danwel uitkomen.
              Kijk ook eens op:
              www.zebravinkkremers.webklik.nl

              Opmerking

              Working...
              X