Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek Putter x canarie 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Kleine kooitjes of nie mooie zang abu!
    @ Kingfisher er zijn veel zangvogels die klein gehouden worden ... Harzers, botvinken ... dit zal dan wel zijn nut hebben. Ik heb er geen probleem mee in ieder geval.
    @ Abu succes met de kweek in 2015!

    Opmerking


    • #62
      Die zangvogeltjes in van die kleine hokjes heb ik altijd medelijden mee.


      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

      Opmerking


      • #63
        Dus dan is het goed Miro?
        Even los van de vogels van Abu,dit soort dingen zijn weer olie op het vuur voor de discussie over het houden van vogels/positieflijst.
        Hier smullen de instanties van die ons willen beperken in de vogelhobby,misschien even verder nadenken voor je dit soort dingen zegt.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door abu asfur Bekijk Bericht
          Dank voor je mening , Je hoeft nooit iemand speciaal te zijn om je mening te delen ... stel je voor ... dat je pas recht zou hebben om je mening te delen als je iemand speciaal bent .

          Maar ik zie zelf ook mijn vogels liever in de voliere buiten , maar de kleine kooitjes zijn een must als je intensief een zang wil aanleren ...
          en zeg nu eerlijk , wat ben je met een zangvogel met een armzalige zang ?
          Hallo abu,

          Ik kweek zelf ook bastaarden.ik ben benieuwd hoe jij die zang er zo goed op krijgt.(c d?).kunnen ze bij jou ook kanariemannen horen? Bij mij nl. Wel is een nadeel.zou jij iets willen delen met ons omtrent jouw wijze van zang aanleren. Lijkt mij erg interessant. Ik vindt het een kunst om ze zo te leren zingen
          . Mijn bastaarden komen van de major. Mooi om te zien maar voor de zang kun je m.i. Beter een bloemputter nemen.

          Opmerking


          • #65
            Last edited by miro; 23-03-2015, 23:39.

            Opmerking


            • #66
              Ik denk dat we nog wel eens onaangenaam verrast kunnen worden wat betreft de richtlijnen voor het houden van onze vogels.
              Hier laat ik het verder bij.
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                Ik denk dat we nog wel eens onaangenaam verrast kunnen worden wat betreft de richtlijnen voor het houden van onze vogels.
                Hier laat ik het verder bij.
                Kleine maten kooien zijn ook sneu. Echter, soms zit een vogel (bv een kromsnavel) in een kleinere kooi maar mag bv de hele avond los vliegen in de kamer.
                Maar vogels die 24/7 in een klein kooitje zitten.. ja dat vind ik echt te sneu.
                Ik hoop dat daar met de nieuwe regels wat aan gedaan wordt.

                En wat tt's betreft, het is niet mijn ding maar voor een dag of paar dagen is nog wat anders dan meerdere weken/maanden of levenslang. Logisch dat met een verkoop of tt een vogel in een klein kooitje moet, anders zou het vogeltje zich kapot vliegen.

                Ook een vogel verdient een leven wat bij het vogel zijn past. En idd, een vogel in gevangenschap heeft een kleinere ruimte dan een vogel in het wild, maar dan nog kun je zorgen voor een afmeting dat een vogel wel wat kan vliegen.

                Ik zou het toejuichen als de te kleine kooitje (voor permanente huisvesting maar ook om te kweken) verboden gaan worden.

                Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door loxia Bekijk Bericht
                  Hallo abu,

                  Ik kweek zelf ook bastaarden.ik ben benieuwd hoe jij die zang er zo goed op krijgt.(c d?).kunnen ze bij jou ook kanariemannen horen? Bij mij nl. Wel is een nadeel.zou jij iets willen delen met ons omtrent jouw wijze van zang aanleren. Lijkt mij erg interessant. Ik vindt het een kunst om ze zo te leren zingen
                  . Mijn bastaarden komen van de major. Mooi om te zien maar voor de zang kun je m.i. Beter een bloemputter nemen.
                  Dit is nu jammer dat we hier nu niets meer over horen ! Het zou zo mooi zijn als mensen hun kennis en kunde met ons willen delen.zo steek je wat van elkaar op. Dus kom op abu Asfur ! Laat eens wat van je horen.

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door birdy Bekijk Bericht
                    ik heb deze filmpjes allemaal bekeken en nu lijkt er mij toch weinig van de frise pop terug te vinden in de bastaard? of heeft hij wel degelijk die kenmerken overgekregen van de pop?

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                      Kleine kooitjes of nie mooie zang abu!
                      @ Kingfisher er zijn veel zangvogels die klein gehouden worden ... Harzers, botvinken ... dit zal dan wel zijn nut hebben. Ik heb er geen probleem mee in ieder geval.
                      @ Abu succes met de kweek in 2015!
                      thx ;-)

                      maar dit jaar doe ik mijn beste carduelis parva van de hand , vogel van 2010 , heeft reeds gepaard met carduelis soorten en met kanarie soorten , bezit een sublieme top zang en is reeds aangepast aan dit west europese klimaat .

                      Dit jaar heb ik geen kweek voorzien .

                      Opmerking


                      • #71
                        hoe komen jullie eigenlijk aan parva putters? worden deze meegebracht door kennissen of worden deze systematisch ingevoerd of gaan jullie die zelf halen ter plaatste?
                        ik ben wel nieuwsgierig

                        Opmerking


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door loxia Bekijk Bericht
                          Hallo abu,

                          Ik kweek zelf ook bastaarden.ik ben benieuwd hoe jij die zang er zo goed op krijgt.(c d?).kunnen ze bij jou ook kanariemannen horen? Bij mij nl. Wel is een nadeel.zou jij iets willen delen met ons omtrent jouw wijze van zang aanleren. Lijkt mij erg interessant. Ik vindt het een kunst om ze zo te leren zingen
                          . Mijn bastaarden komen van de major. Mooi om te zien maar voor de zang kun je m.i. Beter een bloemputter nemen.
                          Hoi , alles begint bij de man en de zang van de man . Als je een goede zangvogel hebt met een geldige zang ( in dit geval een zang die je graag hoort ) gaat dit veel makkelijker dan dat je zelf een heel "brainwash" project moet opstarten voor de jonge vogels .

                          De beste manier is de jonge bastaarden naast een voorzanger te plaatsen , en dan nemen zij exact diezelfde zang over , bij mij van juli tot zeker eind januarie ... daarom is het van groot belang om een goede life voorzanger te hebben , die leert hen noot per noot aan .

                          Nadat de jongen zelfstandig zijn worden ze ook onmiddelijk van de poppen verwijdert zodat ze de kanarie roep van hun moeders nooit meer kunnen horen ( maar is heel moeilijk om die er soms uit te krijgen )

                          Mijn carduelis balkania bastaard heeft dus ook van juli apart op gekooid geweest en licht verduistert met een oude gsm met mp3 die 1 bepaalde zang 24/24 afspeelde gedurende 6 tal maanden . Heeft die zang perfect gecopieerd , maar dit soort scholing is niet vast , wat wil ik hier mee zeggen , als je dan de vogel naast andere vogels zal plaatsen zal deze heel makkelijk ook hun zang over nemen , wat je dan minder of helemaal niet hebt als je een life voorzanger gebruikt .


                          Conclusie , wil je een bastaard met parva zang , heb je een goedzingende parva nodig .

                          Dit is slechts mijn nederige mening ...

                          Opmerking


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door birdy Bekijk Bericht
                            hoe komen jullie eigenlijk aan parva putters? worden deze meegebracht door kennissen of worden deze systematisch ingevoerd of gaan jullie die zelf halen ter plaatste?
                            ik ben wel nieuwsgierig
                            Je kan de vogels legaal invoeren als je over de nodige vee arts documenten bezit , maar de meesten kijken hier dan ook niet achter . De laatste jaren zie ik wel dat ze minder en minder worden ingevoerd , omdat de vraag te groot is . In noord afrika kan je de carduelis parva vergelijken met de vlaamse botvink , even begeert en ook heel veel wedstrijden .

                            Opmerking


                            • #74
                              Abu, ik had een vraagje, ik ben betoverd door de zang van deze kanarie, is het mogelijk om deze zang aan een bastaard man of kanarie te leren?
                              هذا الكناري من بطولة روسية.انا شخصيا انتج هذا النوع من الكناري الذكي .ممكن تعليم الفراخ اللحن بطريقة العزل و التسميع .

                              Dit is de link, het gaat om een russische zangkanarie dacht ik, filmpje is hier ooit eerder op het forum geplaatst.
                              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                              Vergeet niet te kijken op mijn site!
                              http://birdbreeder.simpsite.nl/

                              Opmerking


                              • #75
                                kijk eens in de comments, de kanarie is opgeleid met klassieke muziek.

                                Opmerking

                                Working...
                                X