Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek Putter x canarie 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    hallo iedereen,

    jammer genoeg waren mijn eitjes niet gestoken van putter x kanarie. hopelijk de 2 andere rondes wel. maar heb wel jongen kruisers momenteel liggen van europese kanariex kanarie

    met vriendelijke groeten brecht

    4 jaar wildzang en kanaries
    (14 jaar)
    jeugd

    4 jaar houder en kweker van europese vogels en kanaries

    Opmerking


    • #17


      5 dagen oud

      1/5 bevrucht ...

      Opmerking


      • #18
        Welk koppel is dit?
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
          Welk koppel is dit?

          Opmerking


          • #20
            van mijn drie puttermannen (die allemaal hun eigen kanariepop hebben ) had er 1 de pop bevrucht. ik heb 2 bastaarden kunnen ringen. na het ringen heb ik de putterman weer bij de pop met haar jongen geplaatst en dat ging een paar dagen goed, tot gistermiddag: 1 jong was finaal afgeslacht het andere jong heb ik kunnen redden en ligt nu in een nestje met kanaries. ook de pop mist een hoop veertjes. ik vraag mij af :wie is hier de dader? want de pop heeft nu 1 dag later alweer bijna een nest klaar. heeft zij haar eigen (witte) veertjes uitgetrokken om te nestelen en het jong toegetakeld? of is de putterman te fel?

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door abu asfur Bekijk Bericht
              parva man voedert mee en onderhoud het nest dus ringen is niet mogelijk ... maar in .be niet verplicht .
              De ring afplakken met mosgroene tape.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret Bekijk Bericht
                De ring afplakken met mosgroene tape.
                Ja maar ik zal het risico toch niet nemen ... toch bedankt om je kennis te delen !

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door loxia Bekijk Bericht
                  van mijn drie puttermannen (die allemaal hun eigen kanariepop hebben ) had er 1 de pop bevrucht. ik heb 2 bastaarden kunnen ringen. na het ringen heb ik de putterman weer bij de pop met haar jongen geplaatst en dat ging een paar dagen goed, tot gistermiddag: 1 jong was finaal afgeslacht het andere jong heb ik kunnen redden en ligt nu in een nestje met kanaries. ook de pop mist een hoop veertjes. ik vraag mij af :wie is hier de dader? want de pop heeft nu 1 dag later alweer bijna een nest klaar. heeft zij haar eigen (witte) veertjes uitgetrokken om te nestelen en het jong toegetakeld? of is de putterman te fel?
                  Volgens mij staat de putterman te hitsig ... misschien teveel paardebloemen ? Ferti-vit ? andere vitaminen die opwekken ? negerzaad ?

                  Opmerking


                  • #24
                    mijn putters krijgen een weinig paardebloem en af en toe wat nigerzaad, mariendistel,chichorij en kleine zwarte zonnepitten. alles met mate. maar dat de putterman te hitsig is daar heb je denk ik wel gelijk aan, ik gaf ze overigens 2 maal per week enkele pinky,s. dit om ze wat meer in broedstemming te krijgen, maar misschien was dit wel te veel van het goede. nochtons: heeft iemand van jullie wel eens meegemaakt dat de jongen worden doodgemaakt? het jong was zijn bovenste snavelhelft volledig kwijt. ogen dicht gepikt, en de rug lag half open. hetandere jong ligt nu onder een koppel kanaries en doet het gelukkig goed, hoewel zij ook was toegetakeld

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door abu asfur Bekijk Bericht
                      Ja maar ik zal het risico toch niet nemen ... toch bedankt om je kennis te delen !

                      Opmerking


                      • #26
                        1 jong (man) op stok Godzijdank !
                        2e nest begonnen

                        en buitenkweek nog 2 nesten met 4 & 5 bevruchte eitjes ...

                        Godzijdank !

                        Opmerking


                        • #27
                          1 jong van 2 nesten? Heb je iets voorgehad?

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                            1 jong van 2 nesten? Heb je iets voorgehad?
                            onbevruchte eitjes ...

                            Opmerking


                            • #29
                              Uiteindelijk 1jong nu zelfstandig. Maar de pop heeft nu wel weer 4bevruchte eitjjes

                              Opmerking


                              • #30
                                hier zijn de putters nog niet aan de gang, we zullen eens kijken aan het eind van de rit , het is tenslotte nog steeds april.

                                Opmerking

                                Working...
                                X