Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rode Kardinaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rode Kardinaal


  • #2
    Tip:
    Koop het boek van Rob van Hulst Kweken met Amerikaanse Zangvogels. Daarin staat alles heel duidelijk omschreven en uitgelegd.

    Dan weet je ook dat als de man in broedstemming komt hij behoorlijk achter de pop aan kan zitten jagen. Daar moet je niet van schrikken bij Amerikaanse zangvogels. Het is heel lastig om zonder het te zien om een goed oordeel te vellen of het jagen te ver gaat of niet.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Ik weet niet hoor, maar denk dat de putters en kanarie niet bij de kardinalen kunnen blijven als ze gaan broeden, kardinalen zijn nogal fel.
        Het is zelfs zo dat je vaak de man en pop uitelkaar moet halen als er eieren of jong zijn. Heel erg goed in de gaten houden in elk geval om problemen te voorkomen.
        Groetjes Esther

        Opmerking


        • #5
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            rode kardinaal

            Ik heb diverse koppels rode kardinalen gehad in het verleden, en ik had zowel koppels die altijd vreedzaam bij elkaar zaten, al ook koppels waarbij de man steeds achter de pop aanjoeg en het leek alsof de pop doodsbang was voor de man, maar dat speelde zich dan altijd af aan het begin van het broedseizoen en later was dan alles plotseling pais en vree, dus het zal er wel bij horen en de man zal de lente al wel in de kop hebben agv het zachte winterweer.
            Het is alleen wel irritant als je er op gaat letten!

            p.s je kunt de andere vogels die je hebt gerust bij het koppel laten, want de rode kardinaal zal ze met rust laten, alleen tegen soortgenoten zullen ze tekeer gaan.

            succes met het kweken

            Opmerking


            • #7
              dank jullie wel voor alle tips , kan met een gerust hart het voorjaar tegemoet

              Opmerking


              • #8
                Het is de normaalste zaak van de wereld . Na de rui kan de man wel aardig doen door achter de pop aan te zetten . Normaal gaat dat na een paar weken over het mag zelfs koud zijn ze beginnen dat al te doen na de rui november - december . Als je kan plaats enkele sparretakken of zo dat de pop zich meer kan verschuilen . Als de man te hevig wordt kan je altijd aan elke kant van de vleugel enkele vleugelpennen de helft afknippen dan is de man zo vluchtig niet .
                veel succes .

                Opmerking

                Working...
                X