Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Rode kardinaal

Junior lid
    Thanks
    0

Rode kardinaal

Hallo bezoekers van het vogelcafé

Ben een nieuweling op deze site, en redelijk onervaren en daarom heb ik gelijk een vraag over de rode kardinaal,

Ik heb sinds vorige zomer een koppeltje rode kardinalen in een flink beplante kooi van L3xH2xB1,5 , tevens zitten er een koppel putters in en een bejaarde man kanarie.

Al geruime tijd zit de man kardinaal flink achter de pop aan, ze weet letterlijk niet waar ze het zoeken moet . zijn dit de eerste voorjaarskriebels of is de man zijn territorium aan het verdedigen ?

Was is nu verstandig ? de beestjes gewoon bij elkaar laten of toch ( tijdelijk) apart zetten?

Er is vast iemand die me een goede tip kan geven , alvast bedankt

Chrétien

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Als jij de pop nog wilt overhouden voor het kweekseizoen, zou ik nu maar maatregelen gaan nemen en de pop of de man apart gaan zetten.

Geef je op dit moment levend voer?

Zo ja daar anders maar even mee stoppen.

Junior lid
    Thanks
    0
    Hi michael,

Bedankt voor je advies, ik geef geen levend voer en ga vanmiddag nog maatregelen nemen.

wanneer kan ik ze dan wel bij elkaar zetten of wordt het nooit meer wat met dit vogelhuwelijk ?

grt Chrétien

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Hoi Chrétien,

Ik heb geen verstand van kardinalen, maar ik denk dat het wel goed gaat komen, het is alleen gek dat dat de man nu zo gaat jagen, miss. toch een beetje de lente kriebels.

In het voorjaar je pop wat meelwormen gaan geven dan wordt zij misschien wat broedser.

Er zitten hier aan aantal kardinaalkwekers op het café misschien weten die meer raad met dit euvel.

Forum Rechten