Pagina 129 van de 129 EersteEerste ... 2979119127128129
Resultaten 1.281 tot 1.283 van de 1283

Onderwerp: Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria

Het kweekseizoen is hier alweer een maand ten einde. Alle koppels hebben jongen grootgebracht. Alleen waren dit allemaal jongen uit het eerste nest. De nesten daarna hebben ze allemaal verzaakt door eieren bij jongen te leggen en de jongen vervolgens te verwaarlozen. Waarschijnlijk is het eiwit gehalte of de hoeveelheid eivoer te groot geweest. Dat ga ik aanpassen volgend jaar. In totaal zijn er toch nog 9 jongen op stok gekomen; 4 mannen en 5 poppen. 1 man en pop uit dit jaar blijven, maar ik neem afscheid van een bestaand bewezen koppel. Voor de te verkopen vogels had ik een wachtlijst. De mensen van die lijst die nu mail geven 1 voor 1 niet meer thuis, dus een tip... begin nooit aan een wachtlijst. Er heeft zich uiteindelijk een Duitse vogelliefhebber gemeld die de overgebleven 5 jongen en het ervaren koppel wil overnemen. 2 mannen ruil ik met een koppel Peales bij een Nederlandse kweker en met een ander ruil ik een man voor vers bloed. Volgend kweekseizoen kweek ik met 4 koppels van de coloria. Zaterdag komen daar een jong koppel lutino roodkop papegaai amadine man en pop bij. Dat is een slechte koppeling, dus moet ik nog op zoek naar een natuurbroed roodkoop wildkleur pop en een split lutino man die tevens split voor zeegroen is. Dit is voor het eerst dat ik een mutatie ga kweken. Vind ik weer eens wat anders en daarbij vind ik deze mutatie erg mooi. Spannend! Komend seizoen kweek ik met 4 koppels coloria's, 2 koppels kortstaarten (waarvan 1 koppel gegarandeerd natuurbroed) en 2 koppels lutino roodkop papegaai amadines waarbij ik een zeegroene lutino hoop te kweken. Ik zal de ervaren coloria koppels in een aantal gevallen samen zetten met een niet natuurbroed koppel van een andere soort, zodat zij het kunnen voordoen. Alle mijn mannen en poppen zitten op dit moment gescheiden en zien er fantastisch uit. Het koppel Lutino's gaat komende weken eerst in quarantaine voordat ze bij de andere vogels mogen. Ik heb daarvoor de grote uitvliegkooi van 160 cm lengte weer helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De komende dagen zal ik daar een hoekje vol groen in maken, zodat ze zich lekker kunnen verschuilen. Ook gaat er een heleboel overbodige en oude troep (o.a. drinkflesjes, zitstokken, een oude kooi) weg die nu in de weg staat op de vogelkamer. Ben lekker aan het poetsen en opruimen.
    Laatst gewijzigd door HansV; 04-07-2017 om 18:31.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    Dus jouw seizoen is ten einde, al met al wel redelijk.

Voor komend seizoen heb je wel mooie koppels alvast.
    groeten Ton

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    39
    Toch wel goed 9 jongen op stok toch?

Succes met de schoonmaak
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Forum Rechten