Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • @Birdbreeder Ik heb een vader van 80, maar die kan ik niet blijer maken met de vraag of hij een netwerk van pc's in mijn huis kan aanleggen. Is hij wel wat langer mee bezig dan een gemiddelde monteur, maar het is spic en span en het werkt. Dus je hebt wel degelijk oudere mensen die heel veel van computers, mobiel en internet weten. Echter ik weet dat hij een uitzondering is. En dan heeft hij zich sinds zijn 50e allemaal zelf aangeleerd. Dat vind ik nog wel het knapste. Hij heeft er veel meer verstand van dan ik. Terwijl ik ook best handig ben als het gaat om nieuwe media. Bel hem als eerste als ik een probleempje heb en ik er zelf niet uitkom.

    @Loodje Goed om weer eens wat van je te lezen. Uiteraard blijf ik gewoon mijn belevenissen opschrijven. Sta jij al in de startblokken voor het kweekseizoen met de sijzen?

    Op mijn 2e mail over de Bamboo PPA heb ik niets meer gehoord. Ik wacht het gewoon even af en anders komt er wel weer een andere kans.

    Zilver x zwart... De uitgevlogen jongen wordt heel, heel duidelijk gemaakt dat ze absoluut niet welkom zijn in het nieuwe nest. Vandaag of morgen komen de jongen hopelijk uit het ei. Ook bedelen om voedsel hoeven ze bij pa steeds minder te proberen. Ze worden nu gedwongen om zelfstandig te gaan eten. En dat gebeurt ook. Voornamelijk trosgierst, maar ook zitten ze al aan de gewone zaden. Ook vliegen ze nu wat meer heen en weer en gaan uitgebreid in bad. Alleen als ik in de buurt van de kooi ben vliegen ze weer onhandig tegen de wanden van de kooi aan.

    Rood x roze... Vandaag nog geen jong buiten het nest gezien. Ze zijn nu zo'n 24 dagen oud, dus het zal niet lang meer duren. Wat mij opvalt is dat 1 van de ouders nu bijna niet meer te zien is. Ik heb het vermoeden dat er eieren in het nieuwe nestkastje liggen. Ik zal de komende dagen in het nest kijken of er daadwerkelijk eieren zijn als beide ouders het nest even hebben verlaten. Die kans zal wel komen als de jongen gaan uitvliegen.

    Zwart x zonder... Vandaag geen eitje meer op de bodem van de vlucht gevonden. Ook niet in 1 van de 2 nestkastjes. Het andere eitje heb ik verwijderd. Dat had overigens een hele kleine luchtkamer. Inmiddels is de man wel aan het slepen met nestmateriaal. Ik zie daar in de beide nestjes nog niets van terug, dus op dit moment blijft het kennelijk bij slepen. Mogelijk heeft de pop nog geen goedkeuring gegeven voor 1 van de nestkastjes.
    Last edited by HansV; 18-01-2017, 13:15.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • Aanvulling op het bericht van eerder vanmiddag:

      Zilver x zwart... De eieren zijn nog niet uitgekomen.

      Rood x roze... Kon even tussendoor kijken. Er liggen inderdaad 3 eieren in het nest.

      Zwart x zonder... Man was bezig met een nest op de bodem van de vlucht. Op de plek waar ik gisteren het ei vond. Daarom heb ik daar nu maar een nestkastje neergezet. Zou mij verbazen als daar een nest wordt gebouwd, maar daar toch voor de zekerheid maar een nestkastje neergezet.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • De website voor vraag en aanbod op het gebied van vogels.


        Indien de advertentie verwijderd wordt. Dit is de tekst:
        Beste vogelliefhebbers,

        Is er iemand die gereageerd heeft op de adv.van John Tabon uit Maaseik ,Bamboe pap. te koop ?
        En is er iemand die een antwoord heeft gekregen.
        Is dit een fake advertentie of misschien een fake account ?
        Laten we dit samen eens uit zoeken.

        Alle reacties welkom.
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
          @Loodje Goed om weer eens wat van je te lezen. Uiteraard blijf ik gewoon mijn belevenissen opschrijven. Sta jij al in de startblokken voor het kweekseizoen met de sijzen?
          Bijna Hans. Eerst moet ik nog een aantal jonge kapoetsensijsjes kwijt van de late kweek vorig jaar.
          Vanwege de koude periode nu, zitten ze nog bij mij op de kweekkamer.
          Als het goed is gaan ze volgende maand weg en dan begint de kweek begin maart. Voor mijn kapoetsensijsjes is dit een goede tijd.

          Dit jaar hoop ik ook weer wat jongen geelbuiksijsjes te mogen ontvangen.
          Ik wil er graag een popje bij want daar is hier in de buurt moeilijk aan te komen.

          Ben erg benieuw naar dit jaar.
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking


          • Waren ze allemaal al gereserveerd Heidi? Of heb je toevallig nog 2 popjes over?
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

            Opmerking


            • stuur mij maar een mailtje Rick.
              Hier en ook op mijn site bij "te koop" staat mijn mail adres.
              groetjes
              Heidi

              Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

              Opmerking


              • Zilver x zwart... De eieren zijn nog steeds niet uitgekomen. 3 van de 4 zijn volledig donker, maar ik vrees inmiddels voor de 'Wet van Sytze'; dat er een te hoge luchtdruk was de laatste dagen. De omstandigheden (voeding, huisvesting, temperatuur, luchtvochtigheid etc) waren precies zo als bij het vorige nest toen alle jongen wel uit het ei wisten te kruipen. Ben bang dat de kleintjes in het ei helemaal volgroeid zijn, maar niet uit het ei hebben kunnen komen. Ze zitten nu 16 dagen te broeden, want op 4 januari lag het 3e ei in het nest. Ik laat ze nog 2 dagen liggen voor de zekerheid en zal ze dan pas verwijderen. Soms duurt het een paar dagen langer. Zou wel een kleine teleurstelling zijn.

                Rood x roze... Hier zouden de jongen vandaag, meestal de 24e dag, toch wel uit het nest moeten komen, maar ze laten niet meer dan hun kopjes zien als ze weer eens honger hebben. In het 2e nestkastje wordt keurig gebroed op minimaal 3 eieren. Deze moeten rond 1 februari uitkomen. Tja... tenzij ook zij met de 'Wet van Sytze' te maken krijgen.

                Zwart x zonder... Dit is echt niet het meest intelligente mannetje. Hij was eerst een nestje aan het bouwen op de grond. Daar heb ik een nestkastje neergezet. Begon hij daar cocosvezels tegenaan te leggen alsof hij een Patrijsastrilde is. Nu in de 2 nestkastjes maar wat vezels gelegd. In 1 nestkastje is het popje vervolgens bezig geweest om de boel een beetje te ordenen. Echter het mannetje verdomd het om de cocosvezels naar dit nestkastje te slepen. Als dit niet werkt zal ik in het nestkastje een nestje vormen om hem misschien een beetje op weg te helpen.
                Bekijk mijn vogels op:

                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                Opmerking


                • Grappig. Zo eenvoudig is het nu ook weer niet om jongen te krijgen. Er moet zoveel aangeleerd worden. Succes in ieder geval. Hopelijk komen de jongen er toch uit. Misschien helpen de ouders soms ?

                  Opmerking


                  • Nee Loeky de ouders eten alleen de lege eierschalen op als de jongen uit het ei zijn gekropen. Tenzij je natuurlijk een eiereter in je bezit hebt. Ik kruis mijn vingers dat het goedkomt, maar vrees de 'Wet van Sytze' mbt de te hoge luchtdruk.

                    En ik moet zeggen dat dit mannetje toch wel een enorme onbenul blijkt te zijn. Hij heeft geen idee waar hij mee bezig is. De rest van de jonge mannetjes heeft beter opgelet bij de ouders.
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • Zilver x zwart... Na 17 dagen !!!! zijn 2 van de 3 bevruchte eieren toch nog uitgekomen. Had er eigenlijk niet meer op gerekend. De 3 reeds uitgevlogen jongen blijven nog een week bij hun ouders. Dan vang ik ze uit, omdat ze dan 6 weken oud en zelfstandig zijn.

                      Rood x roze... De 3 kleine luiaards zijn vandaag eindelijk uitgevlogen. Ook pas na 25 dagen, dus alles lijkt wat langer te duren. Tegelijkertijd wordt er ook nog gebroed op minimaal 3 eieren.

                      Zwart x zonder... Het is eigenlijk rustig en er gebeurd weinig qua nestbouw.

                      Al met al is het een drukke boel in de broedkooien. Het blijft een prachtig gezicht.
                      Last edited by HansV; 21-01-2017, 10:46.
                      Bekijk mijn vogels op:

                      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • En een bijbehorend fotootje... Volle kooien Met de klok mee, in het nestkastje linksboven liggen de 2 vandaag geboren jongen. In dezelfde kooi rechts is het oude nest waarin de uitgevlogen jongen zijn grootgebracht. Rechtsonder wordt gebroed op minimaal 3 eieren en linksonder is het nest van de vandaag uitgevlogen jongen.
                        Last edited by HansV; 21-01-2017, 11:38.
                        Bekijk mijn vogels op:

                        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                        Opmerking


                        • dat gaat lekker Hans.

                          een mooi gezicht, die vogels op een rijtje......
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • En dan verlies je in 1 nacht 3 jongen en misschien ook een legsel van 4 eieren... Loop nog te vloeken.

                            Uiteindelijk zijn alle 3 de eieren gisteren van zilver x zwart allemaal uitgekomen na 17 dagen broeden. Dus ben ik tevreden gaan slapen. Alleen werd ik rond 5.00 uur gewekt, ik slaap gelukkig licht, door een vogel die in de kweekkamer (naast mijn slaapkamer) in het badhuis terecht gekomen was tijdens een nachtelijke 'vlucht'. Mogelijk is het diertje ergens van geschrokken en van de stok gevallen. En dan vliegen ze altijd richting het licht. En laat dat nu richting een nachtlampje zijn dat zich buiten de kooien bevindt. En dat terwijl ze juist naar de andere kant moeten vliegen om uit het badhuis te komen. Dus ben ik mijn bed uitgestapt en heb het diertje zeiknat uit het badhuis kunnen redden. Echter er was al dusdanig veel onrust dat de pop (zwart) had besloten in paniek haar nest met jongen te verlaten. Datzelfde gold voor de pop (roze) die op een legsel van 4 eieren zat in de kooi eronder. Daarop heb ik besloten een grote lamp aan te doen op de kamer, zodat beide popjes hun weg weer richting het nest konden vinden en ben weer gaan slapen. Echter vanochtend vond ik 2 jongen van 1 dag oud dood op het nest en lag er 1 op de bodem van de kooi. Ook de pop (roze) die bovenop de 4 eieren zat is mogelijk niet meer teruggekeerd naar het nest. Het jong dat in het badhuis terecht is gekomen is nog in leven, maar ik ben de drie 1 dag oude jongen en mogelijk een legsel van 4 eieren verloren. Het legsel laat ik nog een paar dagen liggen om te zien of er stiekem toch nog op gebroed is en of er in de eieren toch nog een groei van jongen is waar te nemen. De komende dagen kan ik dat sowieso pas bekijken, omdat er pas 3-4 dagen echt vast werd gebroed op dit legsel.
                            Last edited by HansV; 22-01-2017, 12:18.
                            Bekijk mijn vogels op:

                            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                            Opmerking


                            • Zo, dat is balen Hans! Normaalgesproken zou ik toch verwachten dat het moederinstinct sterk genoeg is om weer op het nest terug te keren. Spijtig dat dat in jouw geval dus niet is gebeurd. Nu maar duimen dat de eieren toch stiekem bebroed zijn.

                              Opmerking


                              • Ik kan me voorstellen dat dit een rotgevoel geeft. Je hebt in ieder geval, ook op zo'n vroeg tijdstip, adequaat gereageerd en denk ik erger kunnen voorkomen. Hoop van harte dat het koppel met de 4 eieren nog op tijd weer hun rust hebben gevonden en weer aan het broeden zijn.

                                Opmerking

                                Working...
                                X