Pagina 126 van de 129 EersteEerste ... 2676116124125126127128 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.251 tot 1.260 van de 1283

Onderwerp: Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria

Normaal gesproken check ik de jongen 1 maal per dag. Dat hebben ze bij hun andere nest, waarbij de jongen gewoon op stok zijn gekomen, ook geaccepteerd. Alleen waren het er die dag wat meer controles.

Heb er vandaag weer 3 geringd van koppel zwart x zonder...
    Laatst gewijzigd door HansV; 24-02-2017 om 10:56.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    4
    Wat leuk zo'n kleintjes

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    257
    wat een hummeltjes.....
    groeten Ton

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    39
    Mooi geringd Hans, ze zien er goed uit.

Wat jammer van die andere jongen en wat een karwei dat doorprikken van die luchtbel.
    Ik had dit nog nooit gehoord. Wel lef om dat te doen.

Succes verder.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Senior lid
    Thanks
    3
    Blijft toch altijd weer een wonder om naar te kijken. Het ringen van de vogels blijf ik toch altijd weer spannend vinden hoewel het altijd wel lukt; ze zijn zo klein en teer dat ik altijd weer blij ben als het gedaan is.
    Trouwens leuk om het zo te mogen volgen.

Vandaag is er 1 jong geboren van rood x roze. Een van de 3 eieren vond ik op de bodem van de kooi inclusief een dood en verdroogd jong. In het andere eitje zie ik al barstjes, dus ik verwacht dat hier in de komende uren wel een 2e jong uit het ei kruipt.

@loodje Ik kon 2 dingen doen... Niets en dat was het jong zeker overleden of het doorprikken van de krop, zodat de lucht eruit kon lopen. Het is zacht weefsel dat vrij snel heelt.
    @thee Het ringen van de vogels vind ik ook een ergernis. Die kleine pootjes en dan die mini ringetjes. Het is altijd even geklungel waarvoor je vrij veel geduld moet hebben. Ik zet er altijd een goede lamp op, zodat ik goed zicht heb. Klein beetje spuug om de drie teentje bij elkaar te houden. Het lastigste vind ik altijd de 3 voortenen gezamenlijk door ringetje zien te krijgen. Als dat eenmaal gelukt is de rest een eitje.

Bekijk mijn vogels op:

Senior lid
    Thanks
    4
    Toch altijd wonderbaarlijk om naar zo'n kleintje te kijken. Zo hulpeloos, breekbaar en dan nog zien om het te zien groeien.

Zilver x zwart... Hier is de kweek gestopt. Van dit koppel heb 11 eieren gehad, waarvan 8 bevrucht (72,7%) en alle 8 jongen zijn uitgekomen (100%). Van de 8 jongen die zijn uitgekomen zijn er 3 op stok gekomen (37,5% en 27,2 tov het aantal eieren). Conclusie over het bevruchtingspercentage ben ik redelijk tevreden. Alleen is het aantal jongen dat op stok heeft weten te komen erg laag. Nou heb ik bij de laatste 2 nestjes van dit koppel wel pech gehad. De nachtelijk onrust, met jong in het badhuis, waardoor ik 3 jongen verloor en het nestje waarbij ik 1 jong moest helpen tegen een opgeblazen krop dat uiteindelijk teveel stress voor de ouders opleverde zodat zij de nacht niet meer wilde doorbrengen op het nest en 2 jongen verloor.

Rood x roze... Ook het 2e jong is uit het ei en het andere heeft de nacht overleefd, dus ook dit lijkt goed te gaan. Over een paar dagen zal ik proberen weer een fotootje te plaatsen van de situatie in het nest.

Zwart x zonder... Heb niet meer gecheckt of de 3 jongen de ring om hebben, maar ze zijn nog in leven. Hier is het lastigste deel wel achter de rug. Nu is het wachten totdat ze uitvliegen rond 14 maart. Hier heb ik alle andere nestkastjes verwijderd, zodat de man niet alvast aan een nieuw nest kan beginnen. Het nest waarin de jongen zich bevinden zal ik verwijderen 3 dagen nadat zij zijn uitgevlogen. Pas als de jongen bijna zelfstandig zijn zal ik een nieuw en schoon nestkastje aanbieden.
    Bekijk mijn vogels op:

Zilver x zwart... Deze vogels hebben inmiddels rust.

Rood x roze... Van de 3 eieren zijn er uiteindelijk 2 jongen geboren. Op de dag dat ik de jongen wilde ringen vond ik 1 jong dood. Er zat kokosvezel om zijn poot gewikkeld. Hierdoor was het pootje afgestorven en het diertje uiteindelijk overleden. Het andere jong heb ik nog wel geringd, maar vond ik een dat later dood op het nest. Zoals zo vaak hebben de ouders geen interesse in een nest van 1 jong. Ook hier heb ik de kweek voor dit koppel gestopt.

Zwart x zonder... Hier liggen 3 jongen in het nest en deze groeien wel als kool. Ze zijn inmiddels ruim 2 weken oud. Hier verwacht ik geen problemen meer. Deze zullen wel op stok komen. Al weet je het obv de laatste weken maar nooit.
    Bekijk mijn vogels op:

Senior lid
    Thanks
    4
    Als ik zo lees is het niet eenvoudig om jongen op stok te krijgen. Begin te geloven dat ik op school heel veel geluk heb gehad met mijn zebravinken.

die pechvogels met verstoorde nachtrust enz... maken ze nog kans om later met succes opnieuw te beginnen. Ik had eens gelezen dat een vogel een redelijk goed geheugen had voor zulk soort dingen.

Forum Rechten