Mooie site en mooie vogels! Proficiat!
Ik las dat je conditie poeder geeft.
Kan je hier wat meer over vertellen?
Keep on going!
Hallo Heidi ik heb je site gezien en gelezen natuurlijk ik vind hem echt heel leuk ik ben beginnende putter liefhebber en vond het onderdeel over je kruiden interessant om te lezen en het overige natuurlijk ook
Mooie site en mooie vogels! Proficiat!
Ik las dat je conditie poeder geeft.
Kan je hier wat meer over vertellen?
Keep on going!
Dank je wel Jan123.
Conditie poeder geef ik 1x per week op advies van een vogelarts.
Dit poeder is een aanvullende voeding voor vogels en bezit allerlei vitamines en aminozuren die vogels nodig hebben.
De zaden die wij aan onze vogels geven, zijn gedroogd en daardoor minder voedzaam.
Conditiepoeder vult het tekort aan.
Onze vogels zitten meestal in kooien of in een volière met meerdere bij elkaar. Hierdoor kan de conditie op de proef worden gesteld, zeker als er alleen zaden wordt gevoerd.
Ook worden vogels en hun kooien regelmatig behandeld tegen ongedierte zoals bv. bloedluizen.
Deze producten zijn niet goed voor de gezondheid van de vogel, conditiepoeder brengt de gezondheid weer op orde.
Hallo Heidi, op mijn iPad oogt het groen erg felmaar ik ben sowieso een zeikerd als het op kleurcombinatie’s aan komt hoor ;-)
Heidi,
Dank voor de uitleg.
Van welk merk is dit conditie poeder? wateroplosbaar?
Jan
Meestal geef ik conditie poeder wat ik bij de vogelarts haal.
Maar het merk versele-laga heeft het ook, onder de naam omni-vit, getest door oropharma. Dan heet het "kweek & conditie.
Dit geef ik ook ooit als het van de vogelarts op is.
Het is inderdaad oplosbaar in water.