Dat zou leuk zijn euphonia.
Prachtig die zwartborstsijzen. Ik zou ze volgend jaar graag gaan kweken.
Dat zou leuk zijn euphonia.
Erg mooi vogeltje
zeker een mooi vogeltje......![]()
groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Zomaar even het kleur verschil laten zien van mijn kapoetsensijsjes, in de volière gekweekt en in een vluchtje gekweekt.
Foto 1: een jonge man geboren in de maand juli 2016.
Geboren en opgegroeid in de volière.
Ruimte, natuurlijk licht, vol planten, dennentakken, kruiden, vogelmuur en natuurlijke takken. Heel de zomer wilde zaden uit de natuur.
Foto 2: een jonge man ook geboren in de maand juli 2016.
Geboren en opgegroeid in een vluchtje op een bovenkamer met raam.
Goed licht, hetzelfde voer en elke dag kruiden en vogelmuur. Geen wilde zaden uit de natuur. Veel minder ruimte.
Wat een verschil en ook in gedrag.
Een mooi voorbeeld Heidi, maar zou het alleen in de wilde zaden en de ruimte zitten ?
Zou het ook niet in de afstammeling kunnen zitten ?
Sommige vogels zijn net eenmaal gekleurder dan hun soortgenoten.
Ben wel benieuwd als je de vogel die nu wat oranje oogt wat vitamine d zou geven of hij ook roder wordt.
Prachtige vogels! Nog even geduld en dan kan ik ook een koppel gaan halen![]()
Ton:
Je zou het zeggen Ton dat het aan de afstamming zou kunnen liggen.
Echter mijn ervaring zegt iets anders.
Alle vogels, gekweekt in de volière hebben de mooie rode kleur. Alle in de vluchtjes gekweekte vogels zijn meer oranje.
Het zal aan alles liggen. Minder ruimte, minder natuurlijk licht, voeding, alles bij elkaar genomen.
Hans:
De mannen die in de volière zijn gekweekt en later met een pop, in een vluchtje zijn gezet, hebben hun mooie rode kleur behouden.
Wat ik komend seizoen ga doen is, deze oranje man samen met een pop, ook in een vluchtje gekweekt, in de volière zetten en kijken of de kleur nog veranderd. En hoe hun jongen eruit gaan zien.
Voor mijn vluchtjes ga ik kijken naar andere verlichting.
Ik zal me eens verdiepen in LED verlichting, daar is hier al het e.e.a. over verteld. Ik ga eens lezen.
Of dit de rode kleur ten goede komt, zal ik dan zien.
Remco:
Ben benieuwd naar jouw koppel
Laatst gewijzigd door loodje; 25-01-2017 om 13:44.