Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 47

Onderwerp: grijze roodstaart overleden aan giftige verfstoffen

Senior lid
    Thanks
    10
    Ik hoop toch echt dat jullie in het gelijk gesteld worden ,net wat je zegt ,het is niet zòmaar een papegaai.

Succes !.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin38 Bekijk Bericht
    Het gaat om sigma allure gloss. Er zit een bepaalde soort zeer giftige stof in. Namelijk butanonoxim. Deze stof is zeer giftig. Eigenlijk mag deze stof helemaal niet voorkomen meer in verf, maar de bedrijven die dit soort verf met deze zeer toxische giftige stof gebruiken hebben er gewoon maling aan.
    Trouwens wij zelf, mijn man, mijn zoon, ik zelf en mijn zwager hebben last hiervan gehad. Zoals duizeligheid, misselijkheid en sufheid. Mijn zoon heeft zelfs blijvende last van huid problemen.
    Dat neemt onze advocaat ook mee in deze zaak.
    Allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie papegaai!

Ik lees dat jullie last hebben en zelfs blijvend last van deze verf en toevoegingen. Heb je gezien of de schilders mondmaskers voorhadden oid? Zo ja, heb je daar foto's van genomen?
    En, in het belang van de vogel, want ik vind het schandalig dat de woningbouw niet naar jullie geluisterd heeft, waarom hebben jullie de papegaai niet voor die periode boven gezet? Zodat beneden flink gelucht kon worden en de papegaai niet die stoffen in kon ademen?

Hopelijk worden jullie in het gelijk gesteld!
    Hopelijk post je hier de updates!

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid
    Thanks
    0
    Nee, ook al hadden we hem maar kort, hij was al echt een lid van onze familie. Ook al nemen wij weer een nieuwe, de eerste blijft altijd speciaal. Gelukkig hadden we veel mooie foto's van hem genomen.
    Trouwens de zaak komt hopenlijk al volgende week voor de rechter.

Senior lid
    Thanks
    0
    We konden hem niet boven zetten, want ook daar werd geschilderd. Ze droegen inderdaad mondkapjes en andere beschermende kleding. Maar wij hebben er geen foto's van gemaakt.
    Weet je wat het ergste is, ik had ze van tevoren al gewaarschuwd dat we vogels hadden, maar ondanks mijn verbod om verder te schilderen, zijn ze toch doorgegaan. En dat neem ik ze heel erg kwalijk. Ze hebben trouwens geen enkel excuus voor het hele gebeuren. Ze kwamen alleen met hele andere dingen aan. ze hebben zelfs niet gereageerd op de dagvaarding. Dat toont hun arrogantie al aan.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Helaas heb je de deuren geopend voor hen. Ikzelf heb meerdere keren bij mijn vorige woning geweigerd dat de voordeur geschilderd werd omdat ik geen vrij kon krijgen en dat ik niet de buren in huis wilde of de verantwoording wilde laten dragen dat de voordeur de hele dag open moest blijven staan om te drogen.
    Ik zeg gewoon 'nee, gebeurt niet'.

Dure pijnlijke les voor jullie!! Hopelijk win je de zaak maar daar heb je niet de vogel mee terug. Waarschijnlijk gooien zij het op 'de vogel uit logeren brengen want het onderhoud moet nu eenmaal gedaan worden'.
    Sneu dat zo'n woningbouw en schildersbedrijf niet luistert naar jullie. Jullie vogel is er de dupe van geworden.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid
    Thanks
    0
    het slaat ook werkelijk nergens op dat als jij nee zegt dat ze gewoon doorgaan! zulk soort mensen moeten ze meteen ontslaan. veel succes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gijsie Bekijk Bericht
    het slaat ook werkelijk nergens op dat als jij nee zegt dat ze gewoon doorgaan! zulk soort mensen moeten ze meteen ontslaan. veel succes

Ja inderdaad nee is nee, en wie niet wil horen, moet maar voelen.
    Ik had ze er uit geschopt

Ik ben niet voor agressie en geweld, maar als het om het leven van een dier gaat wel.
    Als je ze er uit had geschopt, had je papegaai nu nog geleefd.

veel succes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
    Helaas heb je de deuren geopend voor hen. Ikzelf heb meerdere keren bij mijn vorige woning geweigerd dat de voordeur geschilderd werd omdat ik geen vrij kon krijgen en dat ik niet de buren in huis wilde of de verantwoording wilde laten dragen dat de voordeur de hele dag open moest blijven staan om te drogen.
    Ik zeg gewoon 'nee, gebeurt niet'.
    Waarschijnlijk heb je in je huurovereenkomst staan dat je voor onderhoudswerkzaamheden de verhuurder toegang moet verlenen tot het door jou gehuurde pand. Dan kan je nee zeggen, maar uiteindelijk ben je verplicht ze toch binnen te laten om onderhoud aan het pand te plegen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    0
    Vanaf de eerste dag dat ze begonnen met schilderen, en dat was pas eind oktober, bij OBS thuis, heb ik ze gewaarschuwd dat ik geen deuren opendeed voor hen. Ik heb ook een groot gedeelte tijdens het schilderen alles dicht gehouden. Maar ook al was alles dicht, de stank en de dampen kwamen toch binnen. En op een gegeven moment moest ik ramen en deuren open doen.
    Maar omdat het weer steeds kouder en natter werd, en de verf niet pakte door het vochtige weer, gebruikte ze een agressieve en giftige verdunner en die bewuste verf.
    Als bewoners werden we heel summier ingelicht.
    En toen onze vogels en papegaai suffer werden heb ik ze per direct verboden nog verder te gaan met schilderen. Maar ze waren dus doof, en gingen een dag later weer schilderen. Direct hen weer verboden te schilderen. En hen direct verantwoordelijk gesteld en een schade vergoeding geëist. Maar ze wilden nog steeds niet luisteren en heb ik dus een advocaat erbij gehaald.
    En nu reageren ze nergens meet op, ook niet op de dagvaarding.
    Het blijft daar opvallend stil.
    Denk ook niet dat ze op de zitting zullen komen.
    Ze hebben trouwens een hele smerige advocaat in dienst.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
    Waarschijnlijk heb je in je huurovereenkomst staan dat je voor onderhoudswerkzaamheden de verhuurder toegang moet verlenen tot het door jou gehuurde pand. Dan kan je nee zeggen, maar uiteindelijk ben je verplicht ze toch binnen te laten om onderhoud aan het pand te plegen.
    Idd, maar als ik geen vrij kan krijgen dan is het niet anders. Dan zouden ze op een dag moeten terugkomen dat ik wel vrij kan krijgen. Het was niet anders en zij deden niet moeiljik. Ze hebben geschilderd waar ze bijkonden, en ik vond dat prima.

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten