Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roofvogel op voliere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roofvogel op voliere.

    Vanochtend zat er een roofvogel op me voliere.
    Andere zeggen dat het een Sperwer is.


    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	19,9 KB
ID:	439227
    Mvg Remco

  • #2
    is het ook een vrouwelijke sperwer. alleen jammer tot de foto zo wazig is.

    Opmerking


    • #3
      Klopt, Tja winter dan worden ze hongerig
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Foto

        Een vrouwelijke Sperwer oke.
        Ja de foto is erg wazig moest hem snel maken en het ging niet Allemaal goed vandaar dat die erg wazig is.
        Mvg Remco

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door remco
          Een vrouwelijke Sperwer oke.
          Ja de foto is erg wazig moest hem snel maken en het ging niet Allemaal goed vandaar dat die erg wazig is.
          jha is een vrouwtje, mannetjes zijn blauwgrijs achtig, en geloof je tot snel moest gaan.(foto is sperwer mannetje)

          die bleef maar 2 sec bij mij op de voliere, want joeg ze direct weg als ik dat hier aan de hand krijg.

          en niets dood in de voliere bij je?, want zijn slechte bezoekers als je ze krijgt, want slecht voor je vogeltjes hun hartje als ze zo 1tje zien.
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            sluit Havik niet uit. de wenkbrauwstreep is zeer duidelijk wit. daarbij vind ik hem wel groot voor een sperwer. de buiktekening lijkt wel meer sperwer.

            feit is dat ze allebei voor dode vogels kunnen zorgen. ik heb 6 diamantduifjes verloren aan een havik van het jaar....

            Opmerking


            • #7
              klopt havik heb je ook, maar ik denk eerder tot dit een vrouwelijke sperwer is en geen havik, want vind ze ook wat te klein voor een havik te zijn eerlijk gezegt?.(maar foto is te wazig dus je kunt echt moelijk zeggen om welke soort het gaat, havik of sperwer)

              ik alleen 1 cini, en 1 groenvink gesneuvelt gekregen door de sperwer, gelukkig bleef het maar bij 2 stuks, maar zijn er natuurlijk wel weer 2 te veel.

              Opmerking


              • #8
                Roofvogel

                De vogel heeft geen schade aangericht. Mijn vrouw zag hem landen.
                En riep dat er een roofvogel op de voliere zat,we keken heel even en ik maakte snel een foto. Toen vloog die van het dak naar de voorzijde van de voliere.
                En toen jaagde ik hem snel weg.

                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	37,0 KB
ID:	431872


                Ik heb de foto wat minder vergroot.
                Mvg Remco

                Opmerking


                • #9
                  hoe kon die havik aan je vogels ?

                  omdat je dode had groenling en cini
                  MVG senne
                  16 jaar !

                  http://waarneming.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door remco
                    De vogel heeft geen schade aangericht. Mijn vrouw zag hem landen.
                    En riep dat er een roofvogel op de voliere zat,we keken heel even en ik maakte snel een foto. Toen vloog die van het dak naar de voorzijde van de voliere.
                    En toen jaagde ik hem snel weg.

                    [ATTACH]8479[/ATTACH]


                    Ik heb de foto wat minder vergroot.
                    oh dan is het goed als je geen schade hebt. jha zijn vuillakke hier toen ook eerst er boven en toen op de voorkant.(wel al een tijdje geleden)

                    en meestal als ze het weten blijven ze komen als ze 1tje kunnen krijgen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door senne
                      hoe kon die havik aan je vogels ?

                      omdat je dode had groenling en cini
                      ik had helemaal geen havik aan mijn vogels gehad?, ik heb wel een sperwer aan de voliere gehad toen.

                      jha op de voliere gaan zitten, toen voorkant ligge inspecteren en toen de zijkanten.

                      en door de schrik van die sperwer, zijn me toen een groenvink en cine kapot gegaan in de voliere, na het bezoek van deze slechtebezoeker om dat ik deze te laat gezien had toen.

                      en nu gebeurt me dat geen 2de keer meer, nu kijk ik vaker als toen en reageer sneller als toen.

                      Opmerking


                      • #12
                        havik

                        ik denk een mannetjes havik

                        Opmerking


                        • #13
                          https://petities.nl/petitions/besche...cale=nl&page=1 geld niet alleen voor duiven maar ook voor andere vogels en voliere vogels , konijnen, tuinvogels,kippen, etc....
                          http://bylden.wordpress.com/

                          Opmerking

                          Working...
                          X