Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draadkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • draadkooien

    vraag van mijn kant,

    iemand ervaring of bekend met de draadkooien van Sukses ben namelijk op zoek naar draakooien maar wat of welke kan je het beste aanschaffen, worden verschillende soorten ,merken aangeboden op internet dus ja wie heeft hier ervaring in of mee,


    gr jan

  • #2
    Kingfisher heeft er 1 te koop staan, dus hij heeft er ervaring mee. Hij zal zich wel melden om je meer info te geven.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Haha,vandaag ook al weer opgeruimd zonder er ooit vogels in gehad te hebben.
      Heb ik gewoon verkeerd gekocht,voor kanaries of dergelijke vogels prima geschikt,stevig,materiaal is wel degelijk.

      Maar de zinken lades maken een kabaal met uittrekken dat de vogels in de kooi erboven zich kapot schrokken,ze hebben inmiddels ook kunststoflades,alleen niet voor dit model.

      Ik had het grootste en nieuwste model maar vond hem nog te klein.

      Zinken voerbakken die ik zelf al had vervangen voor kunststof omdat ze gepuntlast zijn en naden hebben, dus slecht schoonmaken naar mijn zin.

      Kunststof stokken waar ik niets mee heb,tussenwand die niet zonder herrie erin/uit te schuiven is.
      Metalen zijwanden die uitschuifbaar zijn zodat je ze evt kunt koppelen maar bij terugschuiven hiervan moet je met je hand ook in de kooi omdat je anders deze niet door kunt schuiven tot het eind.

      Kortom voor mijn vogels niet geschikt,ik blijf bij mijn gehu's,maar ieder zijn eigen mening en ik ben weer een ervaring rijker en genezen van traliekooien.
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Heb zelf nu ook gehu kooien,maar ivm ruimte dat ik aan draadkooien, ander merk misschien beter.

        Opmerking


        • #5
          Heb sinds enkele weken 2 Sukses kooien (90x40x40), plastic bakken en dichte (ijzeren) schuiven. Ben overgegaan naar draadkooien om te kijken of ik die zwarte mormels (luizen) kan bestrijden, hiervoor Bird-House kooien.


          Martin
          Groetjes,

          Martin

          Opmerking


          • #6
            Luis

            Heb je dan vaak last van luis?
            En wat doe je er tegen, spuiten of zo?
            Heb er geen ervaring mee ben pas begonnen met de hobby
            Gr Remco
            Moordrecht
            Mvg Remco

            Opmerking


            • #7
              Remco,

              Dagelijks spuiten, verminderde wel maar kwam er niet vanaf. In juni alles met de stoomcleaner schoongemaakt. In november de draadkooien gekocht en daar zit nu het overgrote deel in.

              Remco in Moordrecht? Stuur mij eens een pb'tje wonen dicht bij elkaar.
              Groetjes,

              Martin

              Opmerking


              • #8
                Gehu kooien

                Goedendag allemaal,

                Vandaag mijn nieuwe kooien binnen gekregen, geen draadkooien maar die van Gehu ben er ten eerste heel blij mee voor al de goede service van de firma Gehu klant is koning en woord is woord,

                Dus via deze weg een pluim voor de firma Gehu kan ik u zeker aanraden vooral de prijs ,

                gr jan

                Opmerking


                • #9
                  plaats met de tijd eens een foto, als alles klaar is. wat voor soorten ga je er in doen ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    plaats met de tijd eens een foto, als alles klaar is. wat voor soorten ga je er in doen ?

                    Opmerking


                    • #11
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jan
                        vraag van mijn kant,

                        iemand ervaring of bekend met de draadkooien van Sukses ben namelijk op zoek naar draakooien maar wat of welke kan je het beste aanschaffen, worden verschillende soorten ,merken aangeboden op internet dus ja wie heeft hier ervaring in of mee,


                        gr jan
                        ik heb al mijn eigengemaakte br.kooien van de hand gedaan. de bloedluis heeft mijn 2 laatste kweekseizoenen behoorlijk vergald. te veel naden en kieren. dat heb je ook in fabriekskooien. ik heb nu alleen maar draadkooien . vorig jaar de eerste gekocht. sukseskooien tweedehands via m.pl. en inmiddels ook de goedkopere kooien van curio en bucido. ik had dit jaar op de draadkooien wel enkele luizen maar beduidend minder dan in de eigengemaakte kooien. ik wil deze laatsten dan ook nooit meer op het hok. de luizen die ik dit jaar aantref ga ik te lijf met een stoomcleaner. iemand daar ervaring mee? (stoomcleaner)

                        Opmerking


                        • #13
                          inderdaad naruch deze heb ik dus ook aangeschaft. ziet er gelikt uit

                          Opmerking


                          • #14
                            en deze zijn dan wel 3 jaar oud, is alleen te zien aan de plastic lades, hier komen dan ook wel eens nieuwe voor.
                            waarschijnlijk zinken lades
                            www.fretteren.eu

                            Opmerking


                            • #15
                              Hoi,

                              ben blij dat je er tevreden over bent,
                              heb mijn keuze gemaakt om weer Gehu kooien te nemen,
                              aangezien ik van mening ben dat dit toch beter is voor de vogels maar meningen verschillen hierin maar dat is mijn keuze,
                              maar als ik mag vragen ondanks ik geen draadkooien heb wat zijn hier de voordelen van, ging mijn om de ruimte die ik zou besparen,

                              gr jan

                              Opmerking

                              Working...
                              X