Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draadkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    haha, handig mannetje......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #32
      Draadkooien zijn in opmars. Maar of het altijd een goede keuze is,is nog maar de vraag!Zelf had ik houten kweekkooien in de maten 60x40 en 80x40.Door de bloedluis gevoeligheid,ben ik overgestapt op draadkooien.In eerste instantie de kooien van Curio en Bicudo uit Rotterdam.Op het oog mooie kooien voor een redelijke prijs.Alleen in de praktijk werken ze niet. De blauwe klepjes voor de voerbakjes aan de voorzijde raken los en hierdoor kunnen de vogels ontsnappen.De veertjes aan de klepjes zijn niet stevig genoeg. Ook de kunststof lades bevielen me niet.En de roosters boven de lades liggen er niet strak in. Al met al,voor mij geen goede keus. Toen maar eens gaan kijken naar de Domus Molinari draadkooien. Kwalitatief een betere kooi.Ik heb wat gegalviniseerde kooien aangeschaft van 80x40x40 cm. Ik heb er weinig plezier van gehad.Ze roesten en ook draadkooien zijn bloedluis gevoelig.Inmiddels ben ik overgestapt op Heesakkers kooien. Voor mij de perfecte kooien. Maar over smaak valt niet te twisten. Mvg, Dick Pannekoek.

      Opmerking


      • #33
        Hoi Dick,

        Idd. over smaak valt niet te twisten, ik zelf ben al 5 jaar zeer tevreden, na wat aanpssingen, over mijn Chinese draadkooien van C&B.

        Zat toevallig even op MP te kijken vanmorgen en het viel mij op dat er toch al veel 2de hands draadkooien te koop staan op dit moment.

        Ik denk dat idd. veel mensen na het aanschaffen van draadkooien niet tevreden zijn en weer over gaan op de kistkooien.
        Last edited by populier; 21-07-2015, 12:52.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #34
          Wij kweken ook in kistkooien maar hebben een paar draadkooien voor een paar overige vogels. ik kan ze dus vergelijken en zal in de toekomst ook niet voor draadkooien kiezen. om te beginnen ben ik geen fan van de roosters op de bodem. deze zijn in het het leven geroepen zodat vogels niet tussen de poep naar zaad zouden zoeken. maar als je de kooi gewoon schoon houd en gebruik maakt van voederbakken op de grond dan is er geen probleem. daarnaast worden die rooster gemakkelijk vies en ik vind tralies niet echt makkelijk schoon maken. ook de voederbakjes aan de front vind ik niet beter dan kistkooien maar het minst vind ik toch wel de deurtjes. deze zijn alleen (bij ons in ieder geval) open te maken via de zijkant en er zit een veer op. daarnaast zijn ze niet erg makkelijk ruimtelijk geplaatst waardoor uitvangen altijd lastig is.

          aan de andere kant, als je het ruim opzet met verschillende kooien en ze gebruikt als halve vluchtkooien voor een koppel paapjes, serinus of iets van dat kaliber ziet het er erg mooi uit.

          Opmerking


          • #35
            Ik ben dik tevreden met mijn Domus kooien.
            Al heb ik met een paar simpele aanpassingen er toch een soort kistkooien van gemaakt.

            Kwalitatief vind ik de Domus zeer goed. Ik heb echter wel het type in volledige witte uitvoering.

            Heesakker kooien heb ik ook gehad en dit zijn ook zeer goede kooien!

            Echter is de domus zo'n kleine 50 euro goedkoper per kooi. Gerekend op een paar kooien scheelt dit wel EN in de rustperiode kan je ze makkelijk verlengen door het weghalen van de zijkanten. Vooral dat zie ik als een groot pluspunt.
            Met vriendelijke groet,

            Martijn Schaufeli

            Opmerking


            • #36
              verlengen is altijd een pluspunt. hoe hoog en diep zijn jouw kooien Martijn?

              Opmerking


              • #37
                Mijn kooien zijn 44cm hoog en 40cm diep.

                Maar je hebt van deze kooi ook een variant met 54cm hoog en 40cm diep.
                Met vriendelijke groet,

                Martijn Schaufeli

                Opmerking


                • #38

                  Opmerking


                  • #39
                    Het is inderdaad moeilijk om opgedeeld vogels in draadkooien te kweken.De vogels zien elkaar.Gaan aan de spijlen hangen en van broeden komt niets.Ik zelf zou er voor kiezen,om ze per koppel in een kooi te huisvesten.Dat zelfde geld voor buitenvluchten.Zelf heb ik tussen de vluchten rietmatten geplaatst met wat kunstgroen.Ook dan kunnen de vogels elkaar niet zien.Het bevalt mij goed.Zeker als je dezelfde soorten naast elkaar heb gehuisvest. Mvg, Dick Pannekoek.

                    Opmerking


                    • #40
                      Ik weet niet welke draadkooien je hebt gekocht, maar de meeste Chinese draadkooi merken leveren met dichte tussenschotjes.

                      Ik geloof dat de kooien van Domus Molinari alleen geleverd worden met tralieschotjes, dan gaat de kweek niet werken, als de vogels elkaar kunnen zien.

                      Het beste is dan wat Dick al zegt, 1koppel per kooi plaatsen en zelf even tussenschotjes maken tussen 2 broedkooien.

                      Zo heb ik dat ook gedaan: https://www.youtube.com/watch?v=d4zJ7pbKnKk
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #41
                        Ok bedankt. Het gaat voor mij om pure kweekkooien, niet om verblijfkooien. Mijn vogels zitten er niet het hele jaar in.
                        Het is een Italiaans model met tussenschotten in "draad".
                        Het gaat ook om zebravinken voornamelijk. Niet om Europese vogels. Maar ik heb toch voor deze draadkooien gekozen voor de verschillende mogelijkheden van plaatsen/hangen.
                        Ik ga dus het tussenschot vervangen door een niet-doorzichtig tussenschot.

                        Opmerking


                        • #42
                          Met alle respekt voor de reaktie van Josly,maar dit antwoord of uiteenzetting over gebreken tussen de verschillende vogelsoorten/ondersoorten was niet de vraag van Vilainpabeau.Het valt mij steeds meer op,op dit forum,dat men veelal afwijkt van het onderwerp.Zo krijg je niet de juiste informatie en resulteert het soms in alleen maar lul verhalen. Mvg,Dick Pannekoek.

                          Opmerking


                          • #43

                            Opmerking


                            • #44
                              Ik heb op zolder twee Italiaanse draadkooien om wat postuur kanaries te laten overwinteren.

                              Mij bevallen ze erg goed tot nu toe en de vogels zitten ook op hun gemak.

                              WP_20150925_09_55_01_Pro.jpg (104,1 KB)

                              WP_20150925_09_52_47_Pro.jpg (114,8 KB)

                              WP_20150925_09_52_57_Pro.jpg (128,0 KB)

                              WP_20150925_09_55_44_Pro.jpg (101,3 KB)

                              WP_20150925_09_53_16_Pro.jpg (101,1 KB)
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Mvg Remco

                              Opmerking


                              • #45
                                mooie kooien, mooi gemaakt zo.
                                groeten gijs

                                Opmerking

                                Working...
                                X