Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 55

Onderwerp: draadkooien

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    jan ik kweek ook mozaïeken maar dan in draadkooien.

Senior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan Bekijk Bericht
    vraag van mijn kant,

iemand ervaring of bekend met de draadkooien van Sukses ben namelijk op zoek naar draakooien maar wat of welke kan je het beste aanschaffen, worden verschillende soorten ,merken aangeboden op internet dus ja wie heeft hier ervaring in of mee,

gr jan
    ik heb al mijn eigengemaakte br.kooien van de hand gedaan. de bloedluis heeft mijn 2 laatste kweekseizoenen behoorlijk vergald. te veel naden en kieren. dat heb je ook in fabriekskooien. ik heb nu alleen maar draadkooien . vorig jaar de eerste gekocht. sukseskooien tweedehands via m.pl. en inmiddels ook de goedkopere kooien van curio en bucido. ik had dit jaar op de draadkooien wel enkele luizen maar beduidend minder dan in de eigengemaakte kooien. ik wil deze laatsten dan ook nooit meer op het hok. de luizen die ik dit jaar aantref ga ik te lijf met een stoomcleaner. iemand daar ervaring mee? (stoomcleaner)

Senior lid
    Thanks
    1
    inderdaad naruch deze heb ik dus ook aangeschaft. ziet er gelikt uit

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    en deze zijn dan wel 3 jaar oud, is alleen te zien aan de plastic lades, hier komen dan ook wel eens nieuwe voor.
    waarschijnlijk zinken lades

Senior lid jan's Avatar
    Thanks
    1
    Hoi,

ben blij dat je er tevreden over bent,
    heb mijn keuze gemaakt om weer Gehu kooien te nemen,
    aangezien ik van mening ben dat dit toch beter is voor de vogels maar meningen verschillen hierin maar dat is mijn keuze,
    maar als ik mag vragen ondanks ik geen draadkooien heb wat zijn hier de voordelen van, ging mijn om de ruimte die ik zou besparen,

gr jan

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    draadkooien zijn makkelijk luis vrij te houden, al had/heb ik daar weinig last van.

na de kweek klap ik de kooien weer in elkaar, worden helemaal schoon gemaakt, en weg gehangen, de jongen en ouder vogels gaan dan in de uitvlieg ruimtes, totdat het weer goed genoeg is, zodat ze naar buiten kunnen.

voor het kweekseizoen spuit ik de gehele kweekruimte en draadkooien in met mitekiller , d.m.v een compressor.

daarna worden de draadkooien weer in elkaar gezet en opgehangen, hierdoor wordt geen plekje over geslagen, waar de mijten zich kunnen verstoppen zoals achter de gewone broedkooien en de muur.

ook wilde ik de vogels voldoende ruimte geven, ook tijdens de kweek.

vroeger/ jaren geleden kweekte ik in kooien van 40 cm de kanaries, heb tot 80 kooien gehad, leek wel een leg batterij, en heel veel werk.

nu hebben de vogels meer ruimte en ondanks dat ik nu minder vogels heb en kweek, nog altijd heel veel plezier, misschien zelfs nog meer plezier van de vogels. dan toen ik zoveel kooien had.

minder werk en meer genieten van de vogels, en je kunt ze van alle kanten bekijken.

dit is nog een foto van vorig jaar. inmiddels is alles voorzien van led-verlichting

Senior lid
    Thanks
    1
    de draadkooien van sukses en birdshop eindhoven(domus molinarie) zijn kwalitatief toch een stuk beter dan de kooien die naruch op de foto laat zien(en die ik zelf ook heb). voordeel vindt ik dat je de bodemroosters er in dividueel uit kan nemen om ze te reinigen. ik heb de kooien 1,20 cm lang met 2 roosters van 60 cm. ze zijn dan ook 3 keer duurder dan de andere kooien. vandaar dat ik ze tweedehands via ma.pl. heb. dat scheelde me ruim de helft in kosten. verder bevallen ze allemaal goed. na de kweek zet ik ze buiten en gaat de hoge drukspuit er overheen. super makkelijk. en je hoeft niets meer te sauzen of verven. en zoals naruch al zei : je kunt de vogels van alle kanten bekijken. ook heb je natuurlijk meer licht in je kooien. ik heb in de ruim veertig jaar dat ik vogels heb al heel wat kooien zelf gemaakt en weer opgeruimd maar de draadkooien zijn blijvertjes.

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    zelf heb ik wel van voorfronten zonder deuren, schuifjes gemaakt zodat ik de pop en man/jongen kan scheiden, als het nodig is.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    heb jij geen europese vogels meer Naruch ?

Senior lid jan's Avatar
    Thanks
    1

helaas krijg ik het niet gedaan om de foto gelijk te plaatsen....... is me ooit gelukt

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten