Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draadkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    draadkooien zijn makkelijk luis vrij te houden, al had/heb ik daar weinig last van.

    na de kweek klap ik de kooien weer in elkaar, worden helemaal schoon gemaakt, en weg gehangen, de jongen en ouder vogels gaan dan in de uitvlieg ruimtes, totdat het weer goed genoeg is, zodat ze naar buiten kunnen.

    voor het kweekseizoen spuit ik de gehele kweekruimte en draadkooien in met mitekiller , d.m.v een compressor.

    daarna worden de draadkooien weer in elkaar gezet en opgehangen, hierdoor wordt geen plekje over geslagen, waar de mijten zich kunnen verstoppen zoals achter de gewone broedkooien en de muur.

    ook wilde ik de vogels voldoende ruimte geven, ook tijdens de kweek.

    vroeger/ jaren geleden kweekte ik in kooien van 40 cm de kanaries, heb tot 80 kooien gehad, leek wel een leg batterij, en heel veel werk.

    nu hebben de vogels meer ruimte en ondanks dat ik nu minder vogels heb en kweek, nog altijd heel veel plezier, misschien zelfs nog meer plezier van de vogels. dan toen ik zoveel kooien had.

    minder werk en meer genieten van de vogels, en je kunt ze van alle kanten bekijken.

    dit is nog een foto van vorig jaar. inmiddels is alles voorzien van led-verlichting

    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #17
      de draadkooien van sukses en birdshop eindhoven(domus molinarie) zijn kwalitatief toch een stuk beter dan de kooien die naruch op de foto laat zien(en die ik zelf ook heb). voordeel vindt ik dat je de bodemroosters er in dividueel uit kan nemen om ze te reinigen. ik heb de kooien 1,20 cm lang met 2 roosters van 60 cm. ze zijn dan ook 3 keer duurder dan de andere kooien. vandaar dat ik ze tweedehands via ma.pl. heb. dat scheelde me ruim de helft in kosten. verder bevallen ze allemaal goed. na de kweek zet ik ze buiten en gaat de hoge drukspuit er overheen. super makkelijk. en je hoeft niets meer te sauzen of verven. en zoals naruch al zei : je kunt de vogels van alle kanten bekijken. ook heb je natuurlijk meer licht in je kooien. ik heb in de ruim veertig jaar dat ik vogels heb al heel wat kooien zelf gemaakt en weer opgeruimd maar de draadkooien zijn blijvertjes.

      Opmerking


      • #18
        zelf heb ik wel van voorfronten zonder deuren, schuifjes gemaakt zodat ik de pop en man/jongen kan scheiden, als het nodig is.
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #19
          heb jij geen europese vogels meer Naruch ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #20


            helaas krijg ik het niet gedaan om de foto gelijk te plaatsen....... is me ooit gelukt

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              heb jij geen europese vogels meer Naruch ?
              ik heb nog 3 koppels putters en 1 koppel goudvinken, en met de kanaries, kan ik weer wat jongen kweken en dan weer wat aankopen doen van ec-vogels

              deze beslissing heb ik genomen omdat het geldpotje leeg is, en doordat ik geen vogels heb kunnen kweken, moet ik roeien met de riemen die ik heb.

              dus bijna helemaal opnieuw beginnen, en hoop over een jaar of drie weer voldoende goed eigenkweek "materiaal" te hebben om weer bijna geheel over te stappen op ec-vogels.

              dus mijn droomvogels zoals hop en haakbek, schuiven weer een paar jaartjes op (als deze dan nog gekweekt mogen worden)

              mijn liefde voor ec-vogels zal nooit over gaan, ondanks de zware tegenslagen de afgelopen 3 jaar.
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #22
                zijn mooie kooien jan
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                  zelf heb ik wel van voorfronten zonder deuren, schuifjes gemaakt zodat ik de pop en man/jongen kan scheiden, als het nodig is.
                  hiervoor heb ik gaaspanelen gehaald bij de gamma. deze zijn ook wit geplastifiseerd. past mooi bij de kooien. even op maat knippen en klaar is kees

                  Opmerking


                  • #24
                    die had ik bij mijn oude zelfbouw kooien



                    maar had de fronten nog liggen.
                    dus heb ik die gebruikt
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                      hiervoor heb ik gaaspanelen gehaald bij de gamma. deze zijn ook wit geplastifiseerd. past mooi bij de kooien. even op maat knippen en klaar is kees
                      wat voor gaaspanelen heb je bij de gamma gehaald ? ik kom er regelmatig, maar dat heb ik nooit gezien volgens mij.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                        ik heb nog 3 koppels putters en 1 koppel goudvinken, en met de kanaries, kan ik weer wat jongen kweken en dan weer wat aankopen doen van ec-vogels

                        deze beslissing heb ik genomen omdat het geldpotje leeg is, en doordat ik geen vogels heb kunnen kweken, moet ik roeien met de riemen die ik heb.

                        dus bijna helemaal opnieuw beginnen, en hoop over een jaar of drie weer voldoende goed eigenkweek "materiaal" te hebben om weer bijna geheel over te stappen op ec-vogels.

                        dus mijn droomvogels zoals hop en haakbek, schuiven weer een paar jaartjes op (als deze dan nog gekweekt mogen worden)

                        mijn liefde voor ec-vogels zal nooit over gaan, ondanks de zware tegenslagen de afgelopen 3 jaar.
                        ik leef met je mee man, door de hebzucht van een ander, word je zo terug geworpen. klasse dat je nog doorgaat.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          wat voor gaaspanelen heb je bij de gamma gehaald ? ik kom er regelmatig, maar dat heb ik nooit gezien volgens mij.
                          De gaaspanelen liggen op de tuinafdeling bij de gamma. AFM. 120x60cm. Als ik het goed heb 15 euro per stuk (knap prijzig, als je het mij vraagt)

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                            zijn mooie kooien jan
                            dank je wel, wie weet ga ik ooit nog over maar ben er heel tevreden over, mijn andere kooien zijn ook van Gehu dus sta,
                            nu met de nieuwe bewoners erin,



                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                              De gaaspanelen liggen op de tuinafdeling bij de gamma. AFM. 120x60cm. Als ik het goed heb 15 euro per stuk (knap prijzig, als je het mij vraagt)
                              Die gaaspanelen hebben een breedte van 2,5cm, zoek ze welke een breedte hebben van 1cm of 1,5cm.
                              Groetjes,

                              Martin

                              Opmerking


                              • #30
                                Zo, even mijn draadkooistelling aangepast, in plaats van planken, de Braziliaanse manier, 2 leggers gemaakt, zo heb je het minste vuil en rotzooi.
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Last edited by populier; 18-07-2015, 16:34.
                                Groeten Michael

                                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                                Opmerking

                                Working...
                                X