Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kruising met citroensijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kruising met citroensijs

    Kent iemand een leuke en mooie kruising met een citroensijs man?
    Welke pop zou ik er tegen zetten voor mooie kruisingen?

    mvg
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

  • #2
    europese sijs zwartkopsijs ?
    MVG senne
    16 jaar !

    http://waarneming.nl/

    Opmerking


    • #3
      ik zou zelf geen andere soort sijs daar bij zetten, denk als je een mooie mutatie putter of gewone wk al daar bij zet tot dit voor mooie jongen geeft, maar ik weet het niet zeker want heb nog geen kruising gezien met citroensijs.

      Opmerking


      • #4
        En ik maar zoeken naar een pop van deze zeldzame vogel.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          Ja Bob, volkomen mee eens.

          Lekker kruisen dan worden ze NOG zeldzamer. Soms denk ik dat het niveau op het forum met sprongen achteruit gaat.

          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #6
            Ach,Kees je weet dat ik niets tegen deze tak van hobby heb,is al uit en te na over gesproken,maar deze soort zou gewoon raszuiver gekweekt moeten worden.

            Zijn er dan genoeg gekweekt dan zou je kunnen overwegen om dit te doen maar mijn idee blijft dan altijd eerst genoeg raszuivere vogels van oa dit soort zeldzame vogels te kweken en dan daarnaast pas proberen te kruisen.

            Maar altijd een aantal raszuivere koppels erbij houden.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
              En ik maar zoeken naar een pop van deze zeldzame vogel.
              Misschien de reden dat de topicstarter er een hybride mee wil kweken. De quasi onmogelijkheid om aan popje te komen.

              't Kan natuurlijk ook een zuiver hypothetische vraag zijn ...

              Opmerking


              • #8
                Ze zijn er wel Barmsijs maar zoals bij de meeste wat lastigere soorten willen de kwekers of alleen koppels verkopen of doen ze gewoon geen vogels weg tenzij ze kunnen ruilen.
                Wat ik kan begrijpen overigens,stond pas nog een koppel op vmp maar dan heb ik weer een losse man over en het zijn toch vogels van een kleine €275-300 per paar(en de corsicana's zijn nog duurder),voor sommige weinig geld maar voor mij geen kattepis daar ik alleen vogels aanschaf met geld wat ik weer uit mijn eigen verkoop haal mits ik goed gekweekt heb.

                Het zijn ook vogels waar in verhouding weinig liefhebbers voor zijn.


                En ja,het kan ook een hypothetische vraag zijn.
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking

                Working...
                X