Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Raap zaad of geen raap zaad

Lid
    Thanks
    0

Raap zaad of geen raap zaad

na gelezen te hebben dat raap zaad niet goed is voor glosters voer ik zonder raap zaad , maar nu heb ik een paar nieuwe koppels glosters aangeschaft en de kweker zij dat hij voer had met raap zaad, en dat ze geen last van hun darmen en dunne ontlasting hadden ben ik eens verder gaan zoeken en er achter gekomen dat er meer kwekers zijn die zaad met raap zaad voeren dus de vraag wat is nu het beste zaad voor mijn glosters met of zonder raap zaad ?.

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    37
    Ik heb Parijse Frisé's
    Mij werd afgeraden raapzaad te gebruiken, dus ik gebruik dit ook niet, mijn vogels zien er een stuk alerter uit sinds ik ze geen raapzaad meer voer, dus ik zou zeggen niet doen, maar dit is uit eigen ervaring, mijn normale kanaries krijgen ook voer met raapzaad, en ook hun zien er pikobello uit
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Senior lid tequila_069's Avatar
    Thanks
    1
    daar zijn de meningen ook verdeelt over boldertje,

de ene zegt raap zaad is wel goed, en de anderen zegt weer van niet.

hoe ervaar jij het zaad zonder raapzaad tussen het voer van jou glosters?, of je zou bij je nieuwe koppels wel raapzaad kunnen voeren en dan vergelijken wat jij het beste vind?.

Je kan natuurlijk ook zonder raapzaad aanschaffen en los raapzaad kopen en er een beetje van toevoegen zodat ze het in verhouding veel minder eten maar toch krijgen.

Lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069 Bekijk Bericht
    daar zijn de meningen ook verdeelt over boldertje,

de ene zegt raap zaad is wel goed, en de anderen zegt weer van niet.

hoe ervaar jij het zaad zonder raapzaad tussen het voer van jou glosters?, of je zou bij je nieuwe koppels wel raapzaad kunnen voeren en dan vergelijken wat jij het beste vind?.
    hoe ik het zaad zonder raapzaad ervaar nou ik heb het gevoel dat de vogels het niet heel erg goed tot zich nemen , nou ik denk dat wat wiggel zegt waar ik zelf ook al aan gedacht heb om zelf iets raapzaad toe te voegen ook niet gek is , maar goed een andere vogel kenner uit de buurt zegt vogels hebben alle zaden nodig om gezond te zijn en blijven en daar zit ook weer wat in

Thanks
    1
    klopt, ik geef het dus wel aan mijn vogels, en ik heb geen klachten er van.

ik zou het wel doen wat wiggel al zij, beetje los kopen en zo beetje losvoeren.

hier krijgen ze ook alle zaden, ik laat nooit wat weg van het zaad.

Lid
    Thanks
    0
    jaren geleden heb ik ook 1 of 2 koppels glosters gehad naast mijn kleur kanaries en die kregen gewoon voer kweek rui van , van himbergen mee met de kleurkanaries en kan me niet indenken dat mijn is op gevallen dat die er last van hadden dus denk dat ik maar eens een zak van himbergen ga aanschaffen en wil het niet kan het voer altijd ergens anders heen

Thanks
    1
    klopt, ik heb ook zelf vaak moeten zoeken naar een mengeling waar ik echt content van was zeker 10 verschillende zakken gehad.

en waren ook vaak niet goed in mijn ogen, heb het toen buiten voor de wilde vogeltjes op de voederplank gegooid en was ook weg, en de vogels buiten waren content met voer dus iedereen was blij.

en nu heb ik een mengeling gevonden waar ik dus echt wel content van ben, schurkens sijsjes-putter + goudvink mengeling en ook geen last meer.

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik gebruik van himbergen kanarie zaad.
    Voor de lizards en Norwich.
    Er zit gewoon raapzaad in.
    De vogels doen het hier prima op en het voor is altijd hetzelfde van samenstelling.
    Nu krijgen ze rust mengeling en na januari ga ik weer over op kweek rui mengeling.

Junior lid Gloster's Avatar
    Thanks
    0
    Ik kweek al jaren glosters.
    Het al dan niet voederen van raapzaad heeft niets te maken met hun darmen of ontlasting.
    Raapzaad is rijk aan vet en de glosters hebben nogal de neiging om te vet te worden omdat ze door de jaren zwaarder van lichaam geworden zijn en daardoor ook meestal minder bewegen.
    Persoonlijk geef ik ze Supreme 55 van Deli Nature, met raapzaad dus, maar wel met maat, juist wat ze nodig hebben per dag en niets meer. En ik controleer regelmatig of ze toch niet te vet worden, indien het wel het geval is geef ik ze gewoon wat minder.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten