Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Facebook

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Facebook

    Hai, ik heb een vraagje over Facebook.
    Of.... misschien wel meerdere vraagjes ook.

    Ik heb namelijk GEEN Facebook account. (Ja val maar rustig even flauw, ik wacht wel tot je weer bent bijgekomen.... Ja? Gaat het weer een beetje?)

    Nu hoor ik van vrienden en kennissen dat het 'zo leuk' en 'zo makkelijk' is om een account op Facebook te hebben.
    Ook ivm de vogeltjes, dat die meer onder de aandacht komen met zoekmachines, dan op een gewone eigen site (die het momenteel trouwens ook niet doet).

    Ik weet niet heel veel van Facebook (Ja, val gerust nog een keer flauw ), maar ik 'ken' het als iets waarop je geen privacy hebt. Dat ze in China kunnen lezen wat ik vanochtend voor mijn ontbijt had, als ik dat erop zet. (Branflakes met gedroogd fruit trouwens)
    Of dat iedereen maar alles op mijn facebookpagina kan zetten, met alle grove, kwetsende of discriminerende uitingen die men maar wenst.

    Dus mijn vraag is/ vragen zijn:

    Wat is jullie ervaring met facebook qua:

    -veiligheid/ privacy van je gegevens
    - internetpesten/ lastig vallen
    - misbruik van je gegevens voor spam of reclame te sturen.
    - Veiligheid omtrent dat ze andere gegevens van de harde schijf niet kunnen jatten?
    - Hoeveel controle jij hebt over je eigen site/ pagina, of hoe ze dat noemen.

    - en hoe moeilijk/ makkelijk werkt het? Ik ben een beetje digibeet en heb een computertje dat nog door een hamster in een radje wordt aangedreven. (blijven lopen Max!)


    Wie kan mij een beetje uitleg geven; de tekst die facebook zelf geeft danst me voor ogen en lijkt zichzelf ook tegen te spreken; aan de ene kant spreken ze over veiligheid en aan de andere kant spreken ze over dat alles openbaar is.

    En aan de andere kant; als ik inderdaad wat meer bekendheid wil, kan iedereen mij dan zomaar vinden (vrienden van de kleuterschool bijv.) of moeten ze dan precies weten welk adres in te kunnen vullen?

    Ja, je mag lachen hoor, om zoveel onwetendheid, als je maar duidelijk en eenvoudig antwoord geeft.

    Bedankt!!
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    facebook is wel makkelijk hoor. vroeger moest je 300 man bellen, om te vertellen wat je gegeten had. nu doe je dat via facebook.......

    ik heb dus ook geen facebook, heb nog niet ontdekt wat ik te kort kom.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Nee, ik voel ook niet dat ik wat tekort kom hoor. Maar mijn gewone site wordt ongeveer 3-5 x per week bezocht. Als je vogels te koop hebt en meer bezoekers op je site hebt, lijkt me dat wel makkelijk.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        facebook?, daar heb ik helemaal geen tijd voor haha.

        als ik terug kom van het werken ben ik moe en wil ik eerst mijn diertjes allemaal verzorgen, ff douche dan een beetje eten en dan gewoon op dit forum beetje chatte via chat of paar topic's reageren en dan is het tijd voor bedje in te gaan.

        dat is voor mij een overbodige luxe wat ik zeker niet nodig heb, en niet wil hebben ook niet haha.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
          Nee, ik voel ook niet dat ik wat tekort kom hoor. Maar mijn gewone site wordt ongeveer 3-5 x per week bezocht. Als je vogels te koop hebt en meer bezoekers op je site hebt, lijkt me dat wel makkelijk.
          Je kan ook een advertentie op VMP zetten, bereik je ook een hoop liefhebbers mee.
          Ik heb er goede ervaringen mee. Facebook is een medium om veel mensen te bereiken, maar dat heeft ook zijn keerzijde of je moet het prettig vinden, dat men weet, dat je haar vandaag niet goed zit.
          Mijn face in ieder geval niet in het book.

          Opmerking


          • #6
            Ik wilde het eigenlijk ook nooit,zit er nu toch een tijdje op en het valt me 100% mee.
            Wat ik niet wil dat anderen zien blokkeer ik gewoon en ga ook niet me hele hebben en houden erop zetten.

            Ik heb aardig wat buitenlandse vrienden/kennissen en dan is het toch verdomd makkelijk.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Voorbeeldje:
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Facebook is niet moeilijk en niet zo ingewikkeld en nee, als je je instellingen zo hebt ingesteld dan kan niemand van buiten je vriendenkring wat plaatsen bij je.
                Even op je gemak bekijken en doen, gewoon accountje aanmaken en zien of het bevalt. Paar vrienden uitnodigen (ik! :-) ) en dan ga je kijken wat je verder wil aan beveiliging enzovoort. Maar als jij er amper wat op zet dan zal 'de wereld' dat 'amper' kunnen lezen.
                Zet jij 'veel' op je facebook, dan kan de wereld (afhankelijk van je privacy-instellingen) 'veel' kunnen lezen.

                Groetjes, Chantal

                ps via fb verkoop ik nooit vogeltjes, via mp wel.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Facebook geeft jou de mogelijkheid om je af te schermen van het openbaar. Jij kiest zelf welke mensen jouw profiel en berichten kunnen bekijken.
                  Zo staat alles bij mij ingesteld op "vrienden" of "Alleen ik".

                  Ik heb nooit last gehad van internetpesten en ik ben nooit via Facebook lastig gevallen. Als ik iemand vervelend vind, dan verwijder ik hem uit de vriendenlijst en een aantal mensen heb ik ook geblokkeerd. Je ziet zijn berichten en profiel niet, en hij die van jou niet.

                  Je bent niet verplicht om gegevens op te geven die je niet wilt. Het enige wat Facebook kan doen is gerichter advertenties vertonen. Als je aangeeft dat je veel houdt van boeken lezen, zul je vaker een advertentie krijgen van boeken.

                  Via een browser kun je niet bij de harde schijf. Alleen jij kunt bestanden online zetten.

                  Je kunt een eigen pagina aanmaken, maar ook een eigen groep.
                  Een pagina is een soort kijk-site, en een groep een soort forum. Je hebt best veel controle over beide.

                  Facebook is verder makkelijk om te begrijpen.

                  Ik raad je aan om een Facebookgroep te starten. "Tamara's vogeltjes", of iets dergelijks. Daarin kun je dan alles posten wat je wilt, jij bent ten slotte de baas van de groep. Je kunt ook bepalen welke mensen je toelaat in de groep, zodat je weet wie er allemaal mee kijkt.
                  Ook kun je lid worden van andere groepen en daar advertenties plaatsen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik facebook me ook suf vind het leuker als bijv hyves
                    Als je een beetje gaat zoeken in de instellingen zul je zien dat jij kan bepalen wie wat ziet ik heb voor mezelf ook een pagina gemaakt over mijn vogeltjes
                    Waar ik en wat vogelvrienden vanalles kunnen opzetten
                    Ik vind het gewoon ideaal
                    Groetjes van marco

                    Opmerking


                    • #11
                      OKee, een hoop om over na te denken. Ik zal me er binnenkort als ik wat meer tijd heb eens in gaan verdiepen en het onderzoeken.

                      Bedankt voor de info in elk geval.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          met alleen voornaam en helmond kan ik niets vinden. het makkelijkst om te zoeken op voor- en achternaam. maar die hoef je hier uiteraard niet te noemen.

                          die 'vrienden' vinden ze omdat je je mailadres hebt gebruikt en je gemaild hebt naar mensen die ook hun mailadres hebben moeten invullen daarvoor. het is dus de link tussen de mailadressen.

                          er zijn genoeg groepen waar veel dingen gedeeld worden met elkaar over vogels, erg leuk.

                          Opmerking


                          • #14
                            Maar als ik alleen te vinden ben op naam en achternaam.... dan kunnen dus mensen die op zoek zijn naar vogels om te kopen nooit mijn site vinden??

                            Ik voeg trouwens alleen mensen toe als vrienden die ik in levende lijve ken hoor, dus voel niemand zich beledigd als ik vrienden aanvragen afwijs. (als ik al weet hoe dat gaat)

                            Groepen weet ik nog niet te vinden.
                            Ik vind het eerlijk gezegd niet heel erg overzichtelijk nog zo'n... site... of pagina.. hoe heet dat wat je dan hebt?

                            Ik geef het een maandje de tijd, dan kijk ik of het echt wat is voor mij of niet.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking


                            • #15
                              Deze denk ik?
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X