Mededeling

Collapse
No announcement yet.

microscoop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • microscoop

    hallo

    het lijkt mij leuk om zelf de mest van mijn vogels te onderzoeken
    nu heb ik totaal geen verstand van microscopen,is er iemand die mij vertellen kan aan wat voor eisen zo,n microscoop dan moet voldoen?
    kijk wel eens op marktplaats maar kan er geen wijs uit worden en het is gewoon voor de aardigheid dus wil niet zo,n hele dure hebben

    gr gert

  • #2
    gewoon 10 x 40 als max houden, dan kan je prima cellen zien.
    bij 10 x 100 heb je al speciale olie nodig anders krijg je niet fantastisch beeld.

    houd het dus tot 10 x 40 vergroting

    Opmerking


    • #3
      maar moet je dan ook niet weten wat je ziet ? ik zou het verschil niet kunnen zien tussen een goed poepje en een slecht poepje.

      misschien zou ik wel het verschil zien, maar niet weten wat ik zag......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        maar moet je dan ook niet weten wat je ziet ? ik zou het verschil niet kunnen zien tussen een goed poepje en een slecht poepje.

        misschien zou ik wel het verschil zien, maar niet weten wat ik zag......
        ik lees veel over vogelziektes en zie veel foto,s van de bacterieen die in de mest aanwezig kunnen zijn,dus denk dat ik dan bij een zieke vogel redelijk zou kunnen inschatten wat hij mankeert

        Opmerking


        • #5
          Het toeval wil dat ik van een ex duivenliefhebber een microscoop krijg aangeboden. in beraad genomen met de opmerking dat ik er totaal geen verstand van heb. Ze gaf echter aan dat je op internet zoveel plaatjes kan zien dat het voor eenvoudige snelle eerste analyse best te doen is.

          Ga het aanbod denk ik toch maar accepteren.
          Als ik gegevens heb zal ik ze door sturen is iemand met verstand van zaken die vast de juiste apparatuur heeft gebruikt.

          Groeten

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
            Het toeval wil dat ik van een ex duivenliefhebber een microscoop krijg aangeboden. in beraad genomen met de opmerking dat ik er totaal geen verstand van heb. Ze gaf echter aan dat je op internet zoveel plaatjes kan zien dat het voor eenvoudige snelle eerste analyse best te doen is.

            Ga het aanbod denk ik toch maar accepteren.
            Als ik gegevens heb zal ik ze door sturen is iemand met verstand van zaken die vast de juiste apparatuur heeft gebruikt.

            Groeten
            oke hoor ik graag van je

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                het gaat mij er ook niet om,om met zekerheid vast te kunnen stellen wat een vogel mankeert
                maar als ik vind dat een vogel niet lekker is en ik bekijk de mest van die vogel wat ik dan vergelijk met mest van een gezonde vogel dan zal ik toch wel wat in de mest kunnen zien dunkt mij/en dan kan ik altijd een dierenarts raadplegen om een juiste diagnose te stellen
                en het lijkt mij gewoon leuk om het te bekijken,en lijkt het me niks na een tijdje dan gaat hij weer op marktplaats

                Opmerking


                • #9
                  Hier een mooie, speciaal voor vissen of vogels http://www.marktplaats.nl/a/dieren-e...reviousPage=lr
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst
                    het lijkt mij leuk om zelf de mest van mijn vogels te onderzoeken
                    Ach, ik weet wel leukere dingen te doen hoor.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking

                    Working...
                    X