Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mn resultaat na 1e keer rode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mn resultaat na 1e keer rode

    Dit is mn resultaat na voor de 1e keer rood te hebben gekweekt...

    Wat vinden jullie er van..

    Deze is van juni dit jaar..
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Sorry, mijn oog viel toch gelijk op je zitstok...

    Opmerking


    • #3
      Hmm ja indd eigelijk moet je een plastic stok hebben beter schoon te maken.
      Want onder de houten zit stok kan de bloedluis zich goed nestelen.

      Opmerking


      • #4
        hahaha ja die hebben ze normaal ook... Hier zitten ze in als ik de kooien schoonmaak.

        De kooien waar ze normaal in zitten daar zitten plastic stokjes in..

        Opmerking


        • #5
          aan de onderkant van je plastic zitstokken kunnen ook bloedluis onder zitten!, vergis je niet elk gaatje / spleetje is niet veilig voor deze luis.

          heb ze zelf daar al zitten gehad, en aan de drinkpompjes aan de zijkanten in die spleet ook.

          als bloedluis wilt komen hou je het toch niet tegen met plastic of hout hoor, kun je alleen bestrijden en hopen tot ze allemaal dood gaan zonder sterf gevallen van je vogels meer niet.


          en voor eerste nest rood te hebben gehad is het een mooie vogel!, kan natuurlijk nog beter maar dat komt met jaren en ervaringen op doen maar je bent goed op weg!.

          Opmerking


          • #6
            Ik denk dat Krien bedoeld dat de zitstok nog al smerig is.

            Mochten de oogjes dicht zitten en ontstoken zijn dan weet je waar het door komt, vuile stokken.

            Hout is beter dan plastic, veel meer grip en betere nagelslijtage.

            Voor de rest een mooi vogeltje hoor.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Elke week worden de kooitjes helemaal gereinigd... stokjes enzo ook net als het drinkflesje... Dit kooitje is oud kooitje waar ze ff half uurtje in gaan als ik de kooitjes schoonmaak..

              Last van de oogjes hebben ze niet, en ja met de jaren zal t beter en mooier worden.

              Opmerking


              • #8
                Johannes, begrijp me niet fout want ook hier zijn de stokken wel eens te laat schoongemaakt. ook al gebruik je dat kooitje niet vaak, zo'n stok is binnen een minuut schoon en dan krijg je dit gesprek niet op vogelcafe


                De liefhebbers kijken uiteindelijk niet alleen naar het vogeltje merk je wel.

                Als ik foto's maak zorg k altijd voor schone stokken om 'opmerkingen' te voorkomen, als ik geen foto's maak willen ze ook nog wel eens niet door de keuring komen helaas....
                http://wiggel.skyrock.com/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                  Johannes, begrijp me niet fout want ook hier zijn de stokken wel eens te laat schoongemaakt. ook al gebruik je dat kooitje niet vaak, zo'n stok is binnen een minuut schoon en dan krijg je dit gesprek niet op vogelcafe


                  De liefhebbers kijken uiteindelijk niet alleen naar het vogeltje merk je wel.

                  Als ik foto's maak zorg k altijd voor schone stokken om 'opmerkingen' te voorkomen, als ik geen foto's maak willen ze ook nog wel eens niet door de keuring komen helaas....
                  ik snap wat je bedoeld, normaal zorg ik wel dat alles tip top schoon is.....maar dat kon ik nu ff niet redden ik had maar 2 uur de tijd..dus vandaar ff zo..

                  Opmerking


                  • #10
                    Volgens mij behoef je je zelf hier op het forum niet te verontschuldigen voor je doen en laten toch

                    Opmerking


                    • #11
                      verontschuldigen

                      Zolang je er voor zorgt dat de vogelhobby in het algemeen zich niet hoeft te verontschuldigen voor misstanden zoals vuile kooien, hoeft niemand zich hier als persoon te verontschuldigen. In het algemeen is het een goede zaak dat we als vogelliefhebbers van binnenuit de hobby elkaar wijzen op grote of kleine dingen die wel eens mis gaan.

                      Groet,

                      Rob.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          kan eens gebeuren een vuil stokje ofs, is het niet tot je hier wel uit de voliere op de grond kunt eten hoor. (bewijzen van spreken dan)

                          normaal gebeurt het hier niet tot ik vuile stokke ofs heb, maar er zullen eens kansen zijn tot dit wel gebeurt als ik plat lig of dergelijken.

                          voor een vuil stokje hoef je, je echt niet verontschuldigen hoor.

                          het kan voor vallen, maar het zou normaal niet mogen klopt. maar dat gebeurt soms hier ook(wel zeer weinig).

                          maar zo lang je alles voor je vogels overhebt, en ze elke dag tegoei verzorgt en om de paar dagen schoon maakt ben je goed bezig!.(ik zelf doe dit om de 3a4dagen volledig schoon maken)

                          wij zijn er om te helpen met vragen, of als je zelf antwoorden hebt is het leuk tot je weet tot hier op het forum wel vele mensen zijn die je raad kunnen geven bij een probleem en je willen helpen met dit probleem.


                          groet,

                          Joey

                          Opmerking


                          • #14
                            algemeen

                            We houden hier aan wat er in het algemeen van wordt gedacht. Wat u (of iemand anders) wel of niet acceptabel vindt speelt geen rol.

                            Mocht u het daar niet mee eens zijn staat het u vrij om een brief naar de webmaster te sturen. In de tussentijd is het forumreglement van toepassing.

                            Groet,

                            Rob.

                            Opmerking


                            • #15
                              meer oranje

                              sorry dat ik het zeg maar ik vind je vogel meer oranje lijken of is dit men gedacht .

                              zou hem meer eivoer toedienen en onkruidzaden.
                              MVG senne
                              16 jaar !

                              http://waarneming.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X