Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: welke ara/papegaai?

Junior lid
    Thanks
    0

welke ara/papegaai?

Hallo,

Graag zou ik een beroep willen doen op uw jullie expertise omtrent de aanschaf van een ara/papegaai. We denken er reeds een klein half jaar over een papegaaiachtige als nieuw gezinslid aan te schaffen.
    Aangezien we dit heel grondig willen voorbereiden willen we alles eerst goed afwegen en ons zo veel mogelijk informeren.
    Even heel kort onze gezinssituatie schetsen: we zijn vogelliefhebbers en hebben reeds een grote buitenvoliere met Australische parkieten
    Mijn vriendin werkt 2 ochtenden op het dierenasiel en is voormalig hondentrainer en is verder thuis om onze dieren te verzorgen, waaronder 5 honden en 3 katten alsook 3 kippen. Kinderen zijn er niet.
    Omdat onze honden en katten goed samengaan met onze loslopende kippen denken we dat een papegaaiachtige ook geen probleem zal zijn. Kunnen jullie ons adviseren welke ara/papegaai het beste bij ons zou passen?

Alvast dank voor de moeite

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Hoi Roelof.

Een belangrijke vraag. Woon je op het platte land?

Onze Molukken kakatoe kan je van verre horen schreeuwen. Dat wil je de buren toch niet aandoen. Vele Australische soorten maken een hoop "lawaai".

Draai de volume knop op je stereo maar eens lekker omhoog en luister naar wat vogelgeluiden op het internet

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Junior lid
    Thanks
    0
    Hoi,

We wonen op het platteland, wel hebben we redelijk naaste buren.
    We zijn ons ten volle bewust van het stemvolume van een papegaai.
    Hebben wel ondergrondse slaapvertrekken waar de papegaai ook een aparte
    "slaapkamer" krijgt, daar kan hij even afkoelen bij eventueel schreeuwgedrag zonder geluidsoverlast.

Groetjes

Junior lid
    Thanks
    0

ara/papegaai

Hoi Roefel. bij de keuze welke papegaai het gaat worden houd er rekening mee dat de vogel minimaal 8 uur aandacht nodig heeft,Papegaaien vragen intensieve dagelijkse verzorging en hebben een consequente opvoeding nodig.
    Oriënteer je anders even bij deze link http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwgele_ara je kan daar ook voor de grijze roodstaart info vinden.

Senior lid Hubert62's Avatar
    Thanks
    10
    Roefel,

Moet ie kunnen praten of schreeuwen (met enkele woordjes)?.
    Moet ie los kunnen vliegen of permanent in een kooi?
    Moet ie handtam zijn?

Zomaar een paar vragen , ik heb een grijze roodstaart van inmiddels 17 jaar.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik zou geen papegaai nemen. Ik ken zat mensen die er een gehad hebben. Ik ken niemand die een papegaai voor het leven neemt. Weet dat die mensen er wel zijn maar ik ken ze niet. Allemaal moesten ze de dieren weg doen ivm schreeuwen, agressie, stof en slopen. Zo leuk is een papegaai niet als je nog zoveel andere dieren hebt die tijd kosten. Een papegaai is meer wat voor iemand die aan huis gebonden is en er echt volledig voor gaat. Ik zou er zelf in elk geval nooit aan beginnen. Drama lijkt het mij om een papegaai te hebben. Ik kan die dieren in die kooien ook niet aanzien. Dat naast het feit dat ze hun gedrag niet onder controle houden omdat ze domweg nooit zo leven als het hoort. Waar ik wel voor open zou staan is een grote vogelkamer met een koppel papegaaien. Daaraan een grote buitenvlucht zodat ze ook veilig naar buiten kunnen. Zelf als partner gaan functioneren is in mijn ogen niet haalbaar. Hoe kan je nu altijd bij je papegaai zijn? Dat is wel wat ze van hun partner willen en verwachten. Ben je er niet dan gaan ze je soms roepen, kom je niet dan raken ze over hun toeren en dan gaan ze soms zichzelf wat aandoen. Ik vind een papegaai in een kooi bijna net zo erg als een beer in een kuil of een aap in een betonnen hok met dikke tralies. Weet dat veel mensen deze mening niet delen maar ik denk wel dat je dit moet lezen voor je eraan begint. Je honden neem je mee naar het bos en die leven samen en vrij. Je papegaai is 100% afhankelijk van jou en kan niks doen wat een normale papegaai zou doen in het wild. Trek je dat? Zie je dat graag? Of krijg je medelijden?

Senior lid Hubert62's Avatar
    Thanks
    10
    Marx,

Ben over een groot gedeelte met wat je schrijft eens ,ik heb destijds ook een onderwerp geopend met als titel "Impuls aankoop Grijze roodstaart".

Eigenlijk begrijp ik niet waarom mensen telkens weer vragen over zo'n aankoop?.

Er is volgens mij toch genoeg geschiedenis hier over?.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Ja Hubert maar de vraagsteller is nog een novice op dit gebied en heeft slechts een 26 tal berichtjes hier geplaatst.

Ik zie hier vragen langs komen van zogenaamde stamgasten over onderwerpen die tot uit en treuren zijn behandeld en gediscusieerd.

Stamgast
    Thanks
    6
    Maakt toch niet zoveel uit allemaal. Ik vraag ook wel eens wat omdat ik denk dat mijn geval toch net anders is of ik wil zelf tussendoor reageren en wat extra info geven. Niet elke kanarie die niet wil broeden zit in een foute kooi of in een verkeerd lichtregime. Dus ik vind nieuwe vragen niet zo erg zelf.

Stamgast
    Thanks
    96
    Ligt natuurlijk aan de vraag. Vaak is de vraag niet nieuw.

En die kanarie die niet wil broeden heeft mischien een maatje nodig?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten