Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: pretty bird pellets vs zaadmengeling of nutribird pellets ?

Lid
    Thanks
    1

pretty bird pellets vs zaadmengeling of nutribird pellets ?

dag beste vogel vrienden

Is hier iemand dat pretty birds pellets gebruikt voor kanaries ?

zijn deze pellets beter dan de pellets van nutribird ? en dan een gewoon zaadmengeling ?

Ik heb gehoord dat je langer mee doet dan een gewoon zaadmengeling ? bv 1 kg van prettybird is bijna 3 kg zaad ?

wat zijn jullie ervaringen en meningen ?

Vriendelijk groetjes

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    afgezien waarvan de pellets zijn gemaakt, dus je moet goed nagaan wat er in zit, is het voordeel van pellets dat alles word gegeten, dus je hebt geen verlies.

nadeel is je vogels het moeten leren eten, als je nieuwe vogels aankoopt, die met zaad zijn groot gebracht, zul je ze moeten overwennen.

anders om ook, als jij vogels verkoopt, die gewend zijn aan pellets, en degene die ze koopt zaad voert, moet die ze ook weer overwennen.

Lid
    Thanks
    1
    vriendelijk bedankt voor uw reactie Ton

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Er zijn al topics over pellets, misschien dat er iets bruikbaars voor u tussen staat?
    Een voorbeeldje:
    http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ribird+pellets

Door met de zoekfunctie te zoeken op bijvoorbeeld de woorden "pellets" en eventueel "kanarie" krijgt u waarschijnlijk een hele hoop leesvoer.
    De zoekfunctie:
    http://www.vogelcafe.nl/search.php

Er zijn mij wel enkele liefhebbers bekend die de vogels pellets geven als een soort van bijvoeding, dit om de voedingselementen die de vogels misschien anders niet binnen krijgen.
    Mijn tropen krijgen zo nu en dan ook iets door het eivoer gemengd, maar daar eten ze zeer weinig van.

mvg.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    ik persoonlijk zou nooit pellets geven. ik wil zien wat ik mijn vogels geef. en bij pellets zie je dat niet. plus dat ik 4 mengelingen geef aan mijn vogels. en dat krijg je nooit in 1 pellet.

ik voer Afrikaanse prachtvinken, australische prachtvinken, mozambiquesijs speciaal, en wilde zaden met onkruiden mengeling. dit voer bestel ik op internet, en mijn vogels doen het er goed op.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Je kweek resultaten zijn prachtig Ton. Proficiat!

Status Quo ( en ik bedoel niet die Rock groep)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Lid
    Thanks
    1
    dag best vogel vrienden

als pellets goed zijn of niet weet ik niet ....

Gisteren ben ik naar een kanarie show in leuven gaan kijken en ik heb een "sample " gekregen van zo een 0.5 kg van pellets prettybird....
    Heb een handvol gegeven aan 6 kanaries en die was direct op... en die hadden nog zaad .... vond straf dat zij dat goed lusten...

Groetjes

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk Bericht
    dag best vogel vrienden

als pellets goed zijn of niet weet ik niet ....

Gisteren ben ik naar een kanarie show in leuven gaan kijken en ik heb een "sample " gekregen van zo een 0.5 kg van pellets prettybird....
    Heb een handvol gegeven aan 6 kanaries en die was direct op... en die hadden nog zaad .... vond straf dat zij dat goed lusten...

Groetjes
    maar stond er op het sample, wat er in zat aan voer ? het is niet moeilijk inderdaad om een lekker voer te maken, maar het gaat er wel om dat het gezond en voedzaam is voor je vogels.

Lid
    Thanks
    1
    dag ton

Hier is de samenstelling

INGREDIENTS:
    Corn, Wheat, Oat Groats, Corn Gluten Meal, Potato Protein, Soya Oil, Coconut Oil, Calcium Carbonate, Dicalcium Phosphate, L-Lysine, Choline Chloride, Natural and Artificial Flavors, DL Methionine, Isoleucine, L-Threonine, L-Tryptophan, Vitamin E Supplement, Ascorbic Acid (Vitamin C), Ferrous Sulfate, D-Biotin, Yucca Schidigera Extract, Zinc Oxide, Manganous Oxide, Niacinamide, Magnesium Oxide,Vitamin B12 Supplement,BHT (as a preservative), Copper Sulfate, Calcium Iodate, Calcium Pantothenate, Vitamin A Supplement, Sodium Selenite, Folic Acid, Riboflavin, Pyridoxine Hydrochloride, Thiamine Mononitrate, Natural and Artificial Colors, Menadione Dimethylpyrimidinol Bisulfite (source of Vitamin K3), Vitamin D3 Supplement, Cobalt Sulfate.

Guaranteed Analysis:
    Crude Protein (min) 14%, Crude Fat/Oil (min) 5 %, Crude Fiber (max) 4%, Moisture (max) 10 %, Ash (max) 4 %, Vitamin A (min) 17,500 IU/kg, Vitamin D3 (min) 800 IU/kg, Vitamin E (min) 200 IU/kg, Copper (min) 10 mg/kg

Mvg

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    ja gooi het maar in me pet. ik hou het wel bij de zaadjes.....

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten