Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht bepaling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geslacht bepaling

    hoi,
    ik heb 2 jappen nu weet ik niet zeker de geslachten
    de donker bruine was zogezecht een man
    en de licht bruine wisten ze niet
    ik heb het geprobeerd met de zang maar dat lukt niet
    weet er iemand trucs om de geslacht bepaling te weten ?

  • #2
    Er wordt gezegd dat je het geslacht kunt bepalen door de stand van de ogen, maar dat weet ik niet zeker...

    Als het goed is staan de ogen van een Japanse meeuwen pop gelijk met de middenstreep van de snavel, en die van een man er niet iets boven

    Ik hoop dat het waar is en ik je zo uit de problemen kan helpen!

    Opmerking


    • #3
      Wat lukt niet met de zang? Je moet ze apart zetten en de tijd geven. Als de vogel na enkele dagen nog niet wil zingen dan is het een pop. Japanse meeuwen kan je altijd sexen door ze apart te zetten in een kleine kooi en af te wachten. Of zijn ze nog heel erg jong?

      Opmerking


      • #4
        Ja inderdaad , apart zetten en dan gaan de mannetjes tamelijk vlug aan het zingen.Een paar dagen in de gaten houden. Best is dat ze andere meeuwtjes horen. Wat ook helpt maar dan moet je goed luisteren , is luisteren naar de roep van de vogels. Bij het mannetje hoor je zoiets als "pwiet" , bij een popje hoor je "prriet". dus duidelijk met in "r" in de roep.Proberen maar.

        Opmerking


        • #5
          Hmm ze zeggen ook dat je de kop tussen 2 vingers moet houden en dan als de staart recht hangt is het een man en als de staart wat naar achter staat is het een pop.
          (Heb ik mij laten vertellen)

          Opmerking


          • #6
            popjes hebben de ogen ter hoogte van de snavelstreep (als je de streep doortrekt komt die midden in het oog uit.). Mannen hebben de ogen daar iets boven. (streep komt op onderkant van het oog uit)
            Links een pop, rechts een man
            Bijgevoegde Bestanden
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Klopt dit? Ik heb er toch mijn vragen bij. Ik geloof het pas als een stel jongen heeft! Het zijn rare snaken die jappen!


              (Je kan ze ook pendelen he. trouwring, touwtje erdoor. Neem de vogel in de hand met buik naar boven. Hou de pendel boven de aarsstreek, als de pendel ronddraait is het een pop, indien hij weg en weer slingert een man. 50% kans dat het juist is ;-) )
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

              Opmerking


              • #8
                Ik had het niet goed doorgelezen geloof ik, antwoord was al gegeven zie ik.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  pendelen

                  hallo
                  als je pendelt dan hangt het van de persoon af die dat doet,ik heb een broer die doet het bij mijn vogels met als gevolg zeker 96 procent goed,dus wat nou 50 procent.
                  ikzelf kijk naar de oog stand ten opzichte van de snavellijn,kweek zelf zilverbekken,en bijv apart zetten en als hij niet zingt is het een pop nou dat zal ik niet doen hoor dan krijg je pas verrassende uitkomsten.
                  heb dit jaar roodgrijze meeuwen gekweekt en dat ging niet vanzelf hoor.
                  mvg

                  Opmerking


                  • #10
                    werkt de oogstand dan ook bij zilverbekken? Ik dacht alleen bij jappen?
                    Dan zal ik nog eens kijken bij mijn zilverbekken, want ze maken wel kabaal, maar zingen niet.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      oogstand

                      hallo
                      het werkt ook bij zilverbekken en bij veel andere vogels,
                      bij bijv parkieten en duiven kun je naar de vorm van de kop kijken de poppen hebben vaak een rondere kop en de mannen een langwerpige kop vanaf de zijkant gezien en van bovenaf lijkt de kop langer.
                      Je kan het soms al zien bij vrij jonge parkieten.mvg wim

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik was vergeten 'abbonement' te nemen op dit onderwerp, dus ik wist niet dat er gereageerd was, sorry.

                        Ik keek naar de oogjes, maar die springvlooien wilden niet stil blijven zitten.

                        Uiteindelijk zong er 1, dus dat was duidelijk en even later gaat de andere 'plat zitten' op de stok en trillen met het staartje, zodat de man haar kon betreden. Nog geen eieren, maar lijkt me duidelijk dat ik een koppel zilverbekken heb.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          visdraad met een loodje

                          Stukje visdraad pakken +- 25 cm en een klein visloodje

                          Hou dit stil boven het achterwerk van de vogel
                          Gaat het loodje draaien is het een pop
                          Gaat het loodje van links naar rechts is het een man

                          Mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door grasparkiet1989 Bekijk Bericht
                            Stukje visdraad pakken +- 25 cm en een klein visloodje

                            Hou dit stil boven het achterwerk van de vogel
                            Gaat het loodje draaien is het een pop
                            Gaat het loodje van links naar rechts is het een man

                            Mvg

                            Geloven jullie dit werkelijk?

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Marx Bekijk Bericht
                              Geloven jullie dit werkelijk?
                              Een kamerraad gebruikt dit al un tijdje en tot nu toe heeft hij t zn 90% van de keren goed gehad bij de jappanse meeuwen

                              Opmerking

                              Working...
                              X