Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht bepaling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    vraag je kameraad ook even naar de winnende lotto ballen......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #17
      Ik heb t zelf nu ook een aantal keer geprobeerd bij jappen en zebravinken kanaries waar je t wel aan kan zien tot mijn verbazing klopte het bij hun allemaal

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
        vraag je kameraad ook even naar de winnende lotto ballen......
        Ja want ik geloof dit ook echt niet! Maar ik kweek zelf ook japanse meeuwen en ik vind het geluid het beste werken.
        Jonge gaan na 6 weken uit het nest zingen. Mannetjes een deuntje en popjes 1 toon PIET.
        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

        Opmerking


        • #19
          De poppen hebben 'prrrriet' de mannen hebben 'priet' of 'piet'. Bij de popjes hoor je echt veel meer 'rrrrr'. En uiteraard, mannen hebben hun balst geluid en dansje.

          Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
            De poppen hebben 'prrrriet' de mannen hebben 'priet' of 'piet'. Bij de popjes hoor je echt veel meer 'rrrrr'. En uiteraard, mannen hebben hun balst geluid en dansje.

            Groetjes, Chantal
            Nee hoor ik vind dat niet
            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

            Opmerking


            • #21
              dit is gewoon bewezen, dus je kunt wel iets vinden, maar hier is geen mening over te geven
              groeten gijs

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
                Nee hoor ik vind dat niet
                Wat vind jij niet? Dat een pop veel meer rrrr heeft?
                Luister maar eens goed bij een pop en bij een man.

                Ik las dat jouw pop 'piet' zegt. Maar een pop heeft echt een rrr in haar prrrriet.

                Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door grasparkiet1989 Bekijk Bericht
                  Stukje visdraad pakken +- 25 cm en een klein visloodje

                  Hou dit stil boven het achterwerk van de vogel
                  Gaat het loodje draaien is het een pop
                  Gaat het loodje van links naar rechts is het een man

                  Mvg
                  Bij mij werkt het precies andersom. Bij de pop zwaait hij in de lengte richting van de vogel, bij de man draait hij rondjes. Ter controle uitgeprobeerd bij mijn oude kanaries en goudvinken en zwartkopsijzen. Zonder uitzondering geeft de pendel het goed aan

                  Opmerking


                  • #24
                    en daarom juis wacht ik altijd op een ei. Dan weet ik heeeel zeker dat het een pop is.

                    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                    Opmerking


                    • #25
                      Ik heb vanavond het geslacht proberen te bepalen. Heb dus gependeld en had het dus direct goed. Kon het ook zien, het mannetje heeft een soort wiebertjes staart en het popje dus niet. Ik kwam altijd bij een vogel handelaar en die pendelde ook en hij had altijd gelijk. En ik heb de stand van de ogen ook gecontroleerd en zag daar ook het verschil. Ze zitten nu beiden apart en nu afwachten of ze gaan nestelen.

                      Opmerking


                      • #26
                        Ik blijf er sceptisch tegenover staan het pendelen, maar denk dat ik er toch eens aan moet geloven.
                        Groet Alex
                        De Wieringer Zebravink

                        Opmerking


                        • #27
                          Ik heb het vanmorgen weer gedaan en weer gelijk met pendelen en ja hoor, weer goed. Het werkt dus echt. Heb het gisteren ook met mijn honden gedaan en weer ging dat goed.

                          Opmerking


                          • #28
                            HEb het ook geprobeerd, maar mijn hand zal wel teveel trillen want er klopte geen zak van.
                            Groet Alex
                            De Wieringer Zebravink

                            Opmerking


                            • #29
                              Heel simpel,de man zingt de pop niet.

                              Opmerking


                              • #30
                                Ja maar wat als je meerdere meeuwtjes hebt en niet direct kan zien wat het mannetje is en wat het popje is. Je hoort het wel, maar je ziet bij een grote groep niet wie er zingt. En als je een koppeltje bij elkaar wilt zetten moet je je toch wenden tot deze methode. Ik heb een paar even kort in een kooitje gezet, ieder apart voorzichtig gepakt en gependeld. Toen het koppeltje apart gezet en zag direct dat ik de goede keuze had gemaakt. En zo ga ik het dus ook in het vervolg doen. Van de meeste herken ik wel de mannen maar niet de popjes. Dan is het pendelen een goede methode. Want niet alle mannen fluiten, vooral als ze wat jonger zijn.

                                Opmerking

                                Working...
                                X