Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hok verven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hok verven

    Hallo alemaal,

    ik wil de binnenkant mijn hokken gaan verven, nu lees ik dat je het kan doen met Latex of met Lakverf, de naden aan de binnenkant wil ik afkitten met acryl wit. Kan iemand mij adviseren waar ik goed aan doe om de binnenkant van mijn kooien te verven zonder dat mijn kanaries het loodje leggen, het liefst iets wat ik bij een Karwei of Praxis kan halen.

    Alvast bedankt voor de info

    Mvg

    John

  • #2
    Hok verven

    Ik ben erg tevreden over twee componenten verf (verdunde PVC lijm in aceton, vermengd met waarschijnlijk acryl verf).
    Sterk, verkleurd niet, afwasbaar, droogt snel op, opgedroogd niet giftig, geen krassen bij schrappen, blijft stevig zitten en blijft jaren goed.
    Kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Tentoonstellingskooien worden er ook mee geverfd. Aan de binnenkant? Wit nemen.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        hallo John,

        Als je bang bent voor dat je vogels het loodje leggen moet je goed ventileren.

        gr. Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Als je wil witten, kan je deze veilige lakken gebruiken.http://www.kk-forto.nl/U2kverf.htm
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Hok verven



            Precies, die bedoelde ik ook. Die kost wel wat meer dan de 6,95 bij action.
            Maar dan heb je ook wat.....

            Opmerking


            • #7
              Ik gebruik gewoon witte grondverf op terpentinebasis.
              Is lekker mat en daarbij nog goedkoop.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                lucht

                Als de vogels in dezelfde ruimte blijven als de hokken die geschilderd worden zou ik zeker niet voor K+K of andere verf op terpentinebasis gaan. Dan maar beter latex op waterbasis. Kan je de hokken buiten zetten tijdens het schilderen en drogen (paar dagen uitharden) dan kan je het beste K+K (2 componenten) nemen. Die verf is veel harder, gemakkelijker schoon te maken en blijft langer wit. Kost wel veel duurder.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Ik gebruik gewoon witte grondverf op terpentinebasis.
                  Is lekker mat en daarbij nog goedkoop.
                  Mat wel, maar ruwer dan lakverf en dus minder makkelijk schoon te houden.
                  Lakverf in mat uitvoering zou dan mijn voorkeur hebben.
                  Hoef je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk minder vaak je hok te verven.

                  Opmerking


                  • #10
                    Je kunt ook watergedragende verf nemen, dus dat is met water te verdunnen,
                    te verkrijgen in mat ,zijdeglans en hoogglans,en ook als grondverf,
                    Dan heb je ook geen stank in je vogelhok, is super sterk, en afwasbaar,
                    Gerrit

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb de broedkooien met watergedragenverf geschilderd, geur is zo verdwenen en snel droog.
                      Bij de action te koop voor ongeveer 6 euro.

                      Lokhorst

                      Opmerking

                      Working...
                      X