Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse meeuw man

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Japanse meeuw man

    Ik heb een mooie Japanse meeuw mannetje. Hij heeft samen met een mooie pop voor een heel mooi jong gezorgd. Maar ze zaten in mijn voliere, maar de man werd een beetje dominant daar en wilde elke pop pakken die hij maar te pakken kreeg. Zelfs zijn eigen jong. En hij begon hard de aandacht te trekken en constant piepen dus. Dus heb ik man en pop gisteren apart gezet, want hij zorgde voor grote onrust in de voliere. Maar zelfs hij nu apart staat blijft hij constant fluiten en piepen. Heb kort geleden ook al een mannetje die zich zo dominant gedroeg weg moeten doen. Ik heb een ander mannetje, een mooie witte maar die doet dit in zijn geheel niet. Ook al heeft hij twee nestjes gehad. Die is een stuk rustiger, maar ook kleiner dan deze twee dominante mannetjes. Hoort dit bij de soort omdat ze groter zijn of is het ander gedrag. Voordat hij een nestje had deed hij dit niet zo. Wie kan me raad geven hierin.

  • #2
    Heb je het wel over japanse meeuwtjes? Dominante mannetjes? Meeuwtjes zijn toch de rustigste vogeltjes die er zijn. En de ene kleiner dan de andere? Heb hier 16 koppeltjes zitten en nergens is er een probleem in de kooien.

    Opmerking


    • #3
      Ja. het zijn echt wel Japanse meeuwtjes. De mannetjes zijn zelfs iets groter dan de vrouwtjes. Ik heb al twee mannetjes weg moeten doen. Ze probeerden in de voliere alle vrouwtjes te pakken ongeacht welk vogeltje het was. Een wit mannetje die ik al langere tijd heb, die vertoont het zelfde gedrag als ik hem in de grote voliere zet. Uit het eerste nestje van dit stel waren van de vier er drie mannen en ook alle drie dominant. Ik stop daarom met kweken van deze Japanse meeuwtjes. Ik hou de meeuwtjes die ik nu nog heb, maar of ik ooit nieuwe nestjes neem, ik denk het niet.

      Opmerking


      • #4
        Hoi karin,
        Dat het nu beetje tegenvalt omdat het mannetje misschien te broeds is.
        Tja, daarom zou ik zeker niet stoppen met japanse meeuwtjes hoor.
        ik ben gisteren naar een TT geweest en heb er hele mooie roodbruine gezien waardoor ikzelf zeker verder wil gaan met japanse meeuwtjes.
        Deze vogeltjes zijn zowat de enige dat andere vogels zouden helpen met de jongen te voederen. Dit jaar 1 ste x gezien. Japanse meeuw nam de zorgen over van overleden moederpop en heeft volledig nestje zilverbekken groot gekregen.
        Audi et alteram partem

        http://buiten-voliere.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Ik heb nu genoeg Japanse meeuwtjes. Het laatste nestje is nu uit het nest gekomen. Vier mooie bonte meeuwtjes. Misschien dat ik volgens jaar nog een nestje neem, ik weet het nog niet.
          Het kan inderdaad zijn dat het mannetje te broeds was. Maar ik heb ook een mannetje gehad dat nooit een nestje heeft gehad en die had ik bij een jong vrouwtje uit een eerste nest gezet, niet om te broeden, maar voor gezelschap. Ze zaten helemaal apart, maar toch vertoonde hij toen hij in mijn voliere ging dominant gedrag en bleef maar de hele dag door fluiten. De kooien staan namelijk in de huiskamer. Een buiten voliere kan ik niet nemen, ben ik binnen een dag alle vogels kwijt, gestolen.
          Ik houd het gewoon bij degene die ik nog heb.

          Opmerking

          Working...
          X