Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e parkiet bij goed pratende parkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2e parkiet bij goed pratende parkiet

    Hallo parkieten kenners,

    Aangezien ik op internet vele verschillende meningen lees ben ik benieuwd naar de mening van de echte kenners en liefhebbers.
    Hopelijk ook ervaringsdeskundigen.

    Onze Engelse grasparkiet van bijna 3 jaar is heel erg tam en kan goed praten.

    Zoals bijvoorbeeld: Kusje, kroelen, Billie kom maar, goedemorgen en soms hele zinnen.

    Ik ben de hele dag thuis dus hij is vaak los.
    Hij geniet duidelijk van de aandacht en vaak zit hij er gewoon gezellig bij.

    Nu zou ik het leuk vinden om er een 2e parkietje bij te nemen.

    Blijft onze parkiet dan praten?

    Mimi

  • #2
    Gezien het gedrag van je vogel en de tijd die jij aan dat dier besteedt is het de vraag of deze vogel wel zit te wachten op zijn eigen soort. Is het handopfok? Dan is de kans groot dat hij niet eens een parkiet zal herkennen als soortgenoot en zeer agressief of angstig wordt van andere parkieten. Een parkiet kiest een partner. Nu ben jij dat. Als dat de andere parkiet wordt kan jij het schudden. Zolang jij wil dat dit zo door gaat zou ik er geen partner bij zetten.

    Leven met een andere parkiet is eigenlijk beter, maar of dat nog mogelijk is nu is de vraag.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je reactie. Hij ziet mij inderdaad als zijn partner. Komt ook altijd als ik hem roep en dat doet hij niet bij anderen. Ik dacht dat het voor hem misschien leuk zou zijn maar zo had ik het nog niet bekeken. Dank je wel!

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Ik denk niet dat je een tamme op mensen gerichte parkiet in een voliere moet introduceren. Deze persoon is de hele dag thuis en wil dat de vogel tam is en blijft. Dan zou ik nog eerder een jonge ook tamme vogel kopen en deze in een aparte kooi houden. Ook die vogel veel aandacht geven, tam maken en houden en dan samen los laten vliegen. Dan kijk je gewoon aan wat dat op termijn geeft. Kans is echter dat je twee mensgerichte vogels krijgt waarvan zeker de eerste niks met de andere te maken wil hebben. Ook gaan ze vaak naar elkaar schreeuwen. Ik zou persoonlijk dus de situatie laten voor wat hij is aangezien er de hele dag iemand bij de vogel thuis is. Zat het dier altijd alleen en werd er niks mee gedaan dan is een partner noodzakelijk natuurlijk. 2 parkieten is altijd beter dan 1.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb zelf een keer een grasparkiet verkocht aan een gezin. Kreeg het dier na 3 jaar terug. Het was handtam, paarde met zijn schommel en voerde mensen. Totaal op mensen dus. Daar heb ik 3 keer parkieten bij gezet en dat is nooit een succes geworden. Hij accepteerde ze niet meer. Er kwam dus nooit een klik en het dier is alleen oud geworden. Wel in de keuken van een studentenhuis en met altijd mensen om hem heen. Dus dat was wat ik kon doen. Weer normaal maken zat er niet meer in

            Opmerking


            • #7
              Als ik het zo lees kan ik het het beste laten zoals het is.

              Opmerking

              Working...
              X