Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Eenden met andere vogels

Junior lid
    Thanks
    0

Question Eenden met andere vogels

Hallo eendenkwekers,

Dit is mijn laatste jaar op de dierverzorging opleiding. De school waar ik op zit heeft verschillende dier afdelingen waaronder; reptiel, knaagdier, staldieren, en vogels. Ik zit samen met nog 2 andere op de vogel afdeling. Nu hebben wij een project gestart namelijk de buitenvolière. Buiten willen we het volgende huisvesten: 1 voliere voor fazanten, 1 voliere voor parkieten en 3 volieres voor eenden. Nu is mijn vraag, welk andere vliegende vogelsoort(vink? parkiet?) kan samen met eenden?

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    95
    Hoi Erwin

Een van mijn vogerlvrienden heeft Sier eenden in een voliere met witbuik zonastrildes, fig parrots, Fairy wrens, Bowerbirds en nog wat andere Australische tropen soorten.
    Gaat bij hem prima. Ligt natuurlijk ook aan de groottte van de voliere en de grootte van de pond, in dit geval beiden voor Hollandse begrippen aardig groot.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Stamgast
    Thanks
    6
    Eenden zijn ontzettend smerig in een nat klimaat. Die poepen stralen omdat ze zo nat vreten en veel drinken. Lijkt mij zeer onhygiënisch om daar kleine vogels bij te houden. Mijn eigen eend at ook gewoon een muis op dus een net uitgevlogen zebravink zou er ook wel in gaan denk ik

Junior lid
    Thanks
    0
    Okay, bedankt voor de tips we zijn hiermee een stuk verder gekomen met ons project :P

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    ik denk foto's van een taiwanese kweker die gewoon volieres heeft met eenden en duiven, etc.

als je volieres niet super groot zijn is het niet aan te raden om iets erbij te doen. anders zou ik gewoon wat grotere soorten doen. (valkparkieten...)

zit je in Barneveld?

Junior lid
    Thanks
    0
    We zitten in Dordrecht, maar we hebben al besloten dat we in de volieres alleen eenden willen

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    welke soorten?

Junior lid
    Thanks
    0
    We hebben een groot plan met 5 volieres. 1 voor lady amherst fazant en 1 voor goudfazant, 1 voor Mandarijneend, 1 voor Brilduiker en 1 voor een Pijlstaart

Senior lid jostie w's Avatar
    Thanks
    0
    ik zit in Barneveld (veehouderij)
    en daar hebben ze een voliere met bergeenden, krooneenden, pijlstaarten en verschillende soorten talingen.
    daar hebben ze een koppel ooienvaars en een koppeltje schooleksters tussen lopen.

succes

Lid
    Thanks
    0
    jostie zitten daar nu geen kroonkraanvogels bij?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten