Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwilderde kat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Ik vind het maar belachelijke bemoeienis na al die eeuwen dat er katten gelopen hebben. Wij mensen maken de natuur kapot en gaan dan wijzen naar bv katten. Belachelijk wat mij betreft. Intolerantie in de samenleving maakt deze kapot. Waarom hondenmensen ineens vinden dat katteneigenaren OOK belasting moeten betalen is mij helemaal een raadsel.

    Van mij mag elke kat lekker in de zon liggen. Wel fijn als mensen ze castreren om de aantallen binnen de perken te houden. Verder gaat iedereen zijn gang maar. Morgen staat anders de gemeente op de stoep om mij mijn hanen te verbieden, de hond aan te lijnen in de natuur of andere onzinnige intolerante maatregelen. Daar hou ik persoonlijk niet zo van.

    Opmerking


    • #17
      ik ga natuurlijk mijn handen weer branden, maar de kat hoort hier niet, is een exoot, net zoals het konijn.

      honden lopen hier ook al eeuwen, maar nu moeten ze aangelijnd worden, is toch precies hetzelfde als de kat. waarom wordt er voor de kat altijd uitvluchten gezocht, de flora en faunawet is toch duidelijk genoeg. maar schijnbaar werkt dit niet bij katten en kattenhouders
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #18
        hondebelasting?,kattebelasting klopt niet eh. heb nog nooit belastinge betaalt voor een hond of kat wrm zou da nu weer wel moete?. verdient de staat nog niet genoeg aan ons allemaal zonder nog meer onzin te verzinnen voor aan geld te komen?. haha wil hier is ene zien wat mij verbied een haan te hebben als die kraaid kraaid ter laat ma gewere. en boete om dat een kat weg loopt snap ik ook niet echt goed?. dus mijn hond loopt weg en vind die niet meer ze wordt gevonden en dan ga ik ze terug halen bij het dierenasiel en dan moet ik een boete krijgen dan?. jha als ge het zo gaat stellen een kat is een exoot jha en die exote vogels? das ook exoot da hoort hier dan ook niet thuis?.

        wette zijn voor verbroken te worden zeg ik altijd:-D.

        Opmerking


        • #19
          Ik zie dat hier de hondenbelasting wel gebruikt worden voor de honden.
          Er zijn hier uitloopplaatsen, die schoon gehouden worden, want daar geldt dan weer geen opruimplicht.
          Verder worden de drollen van de straat geveegd, omdat er toch een paar asociale mensen zijn die dat niet doen.
          Ook worden er speciale prullenbakken geplaatst en in sommige gemeentes (Bijvoorbeeld Wateringen) plaatsten ze zelfs palen met poepzakjes.

          Voor de kat worden zulke dingen niet gedaan. Een kat begraaft zijn uitwerpselen, dus deze hoeft ook niet worden weggeveegd voor de gemeente. Ik zie dan geen reden voor een kattenbelasting.
          Een duivenbelasting misschien wel. Jeetje, heb je de ontlasting van die vogels gezien?

          Een hond richt bij een mens meer schade aan dan een kat. Het aanlijnen is dus voor de veiligheid voor de mens.
          Honden zijn sociale dieren, katten zijn solitaire dieren. Een hond zal dus eerder naar een mens toe gaan dan een kat. Een hond kan ook flinker bijten dan een kat. Een kat die kan je krabben, maar waarschijnlijk komt dat omdat jij dat beest niet met rust hield.

          Oorspronkelijk werd de konijn uit Spanje door de Romeinen meegenomen naar Nederland. De haas is dan wel een inheems dier.
          Circa 9500 jaar geleden scheen er al een gedomesticeerde kat te zijn. De Egyptenaren hielden kleine katachtigen thuis om mee te jagen op vogels.
          Ik vermoed dat de kat in Nederland terecht is gekomen door de Romeinen. Die namen best veel mee.

          Opmerking


          • #20
            Katten dit katten dat maar kom niet aan de vogels en maak daar geen regels over want dan staan we op onze achterpoten. Ondertussen gaan wij wel roepen dat kattenbazen ineens aangepakt moeten worden. Nogmaals, leven en laten leven lijkt mij beter.
            Onze vogels zijn ook uitheems vaak en er zijn genoeg voorbeelden van verwilderde parkvogels etc. Ook maar restricties?

            Opmerking


            • #21
              [QUOTE=GravenImage;233447]Een kat begraaft zijn uitwerpselen, dus deze hoeft ook niet worden weggeveegd voor de gemeente. Ik zie dan geen reden voor een kattenbelasting.

              __________________________________________________ __________________________________________________ ___________


              , die katten moet je ver zoeken die hun drol begraven , ze leggen hem gewoon boven op alles waar ze hem kwijt kunnen,
              nee belasting niet , maar ze willen ze nu toch afschieten?

              Opmerking


              • #22
                daar heb ik nog geen probleem van gemerkt tot deze het op alles leggen waar ze kunnen?. die van hier graaft altijd eerst een putje dan doet der wat ter moet en dan graaft hij het trug dicht. jha ik ben er tegen van het schieten,kunne we ook de vogels gaan afschiete?. ziet ge een merel schiete!-putter schiete- duif schiete?. dit mag ook niet maar aan kat wel wrm?. was het verschil tussen een zangvogel en een kat?. van een zangvogel zult ge geen knuffels ofs krijgen ze. een kat wel dus kunne we beter vogels afschieten want daar heb je ook nix aan eigelijk(dit is een voorbeeld mensen!). dus niet bepaalt bedoelt op eender wie dan ook. de zangvogels worden beschermt hier in belgie/nederland maar helpt het? nee. onze hobby wordt ferm op de proefgestelt door die hoogpiete wat alles verzinnen wat ze maar kunnen en wij zijn het dupe er van en dus ook de kat.

                Opmerking


                • #23
                  Ik weet hoe het kom, uitgezet of ontsnapt, maar tegenwoordig zijn er overal ringband parkieten te vinden.
                  Ik vind ze zelf geweldig om te zien. Het geluid vind ik echter minder. Ik heb geen gesloop van ze gezien, maar parkieten staan bekend als slopers. Wanneer deze populatie groeit, kan het opeens zo zijn dat je geen tuin meer kunt aanleggen als je er eerst geen gaas overheen doet.

                  Wanneer dit probleem voorkomt, ben ik van mening dat de ringbandparkiet dan een plaag vormt van de mens en daardoor dus op een humane wijze vergast mag worden.

                  Hetzelfde geldt voor de kat. De kat levert in mijn ogen geen problemen. Ja, hij jaagt. Dat is zijn natuurlijke instinct. Deze instinct kunnen wij niet wegnemen. Wel kunnen wij de kat hinderen tijdens het jagen met bijvoorbeeld een kattenbelletje.
                  Ik heb gelezen dat je halsbanden kunt kopen die gemakkelijk kapot raken bij wat meer gewicht. Dus wanneer een kat vast komt te zitten aan een tak, breekt het bandje en kan hij verder.

                  Wanneer wij echter allerlei miauwende zwervers voor onze huizen krijgen, of wanneer deze beesten brutaal raken en in onze huizen gaan inbreken, is de kat dan ook een plaag.

                  Maar op dit moment?
                  Ik vind van niet.

                  Opmerking


                  • #24
                    dit heb ik nog niet gezien,zou het idd wel eens willen zien. jha dat krijst das normaal elke parkietachtige maakt veel kabaal. vergassen vind ik beetje er over maar gewoon vangen en na dierentuinen brengen of derelijke is het probleem opgelost. jha ok dit is dan wel goed maar dan breekt het bandje loopt hij zonder rond dan wordt bij bezien als een wilde en gevaarlijke kat wat moet verdwijnen. dus echt helpen doet een bandje niet veel in mijn ogen het ampeteerd alleen de kat en meer niet. idd zo lang ge geen vreemde katte binnen glippen en ons met rust laten is er tog helemaal geen probleem?.jha de vogels worden opgegeten als dat alles is amai ze. spreeuwen worden ook gegeten door sommige mensen en daar wordt nix op gezegt ofs. echt wilde fazanten ziet ge nog maar amper of niet meer om dat er zo opgejaagt worden. als ze geen zoude uitzetten zoude ze nix meer kunnen schieten hoe komt dit? over beschoten maar dit mag dus weer wel?. als wij dingen vernielen is alles goed maar als een kat dat doet vormt hij een plaag?. hier zat gisteren ook een wilde fazantenhaan langs mijn ren met mijn witte bosfazanthaan in. moet ik da beest afschieten om dat die in eens te dicht bij de huizen komt?. of om dat die wilde vechten met mijn haan moet ik het geweer pakken en pats tot ik hem ken beroven van het leven om dat deze maar ff kwam kijken?; juist het zelfde allemaal. heb hem late vechten door de draad en toen is die wilde haan vertrokken en kan hij verder gaan zonder ik hem iets moest aan doen. want had ik hem geschoten was ik fout geweest om dat ik de jagers hun prooi afnam?.

                    Opmerking

                    Working...
                    X