Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Welke zaadmengsel voor volgende vogels

Senior lid blauwkobaltkanarie's Avatar
    Thanks
    0

Welke zaadmengsel voor volgende vogels

Ik zou voor mijn volgende vogels 1 zaadmengeling willen geven , welke kan ik het beste geven:

Vogels:
    Kepen
    Groenvinken
    Sijzen

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Dat wordt moeilijk, want alle 3 hebben een andere mengeling nodig.

Ik zou dan gaan voor wildzang 6 en eventueel iets toevoegen. http://www.europavogels.nl/europese-...aadmengelingen

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    je zou voor elk van deze soort hun eigen mengeling kunnen kopen, en het thuis bij elkaar mengen, zodat je maar 1 voer hoeft te geven. of bedoel je dat niet ?

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Erg verwarrend hoor al die mengelingen.
    Wat is het beste.
    Tja ik gaf vroeger in de gemengde voliere een mengeling van Wildzangzaad , kanariezaadmengeling en tropenzaad.
    Daarnaast een bak Universeelvoer. Als verstrooing en voor het extra een paar bossen halmen met van alles en nog wat met sisaltouw gebonden.
    Een vriendelijke boer oogstte dit voor mij met de zeis.
    Er werd naar hartenlust gegeten.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Junior lid
    Thanks
    0
    Geachte lezers

Ik heb twatwa vogels en ook een algemene zaad samenstelling daarvoor.
    Er zit een mengsel in van rood, wit, Japans-millet, boekweit, hennep, marien-distel, safloor, maanzaad en negerzaad
    Het bevalt me prima, maar vraag me af of dat ook volstaat
    voor een mex. roodmus.
    Of is het zo dat ik daarvoor zeer zeker een ander samenstelling voor in acht moet nemen? Natuurlijk staat er ook kiezel en eiwitvoer tot hun beschikking.

Bvd
    Chef

Welke mengeling

blauwkobaltkanarie: "Welke mengeling voor de volgende Vogels: Kepen, Groenvinken, Sijzen".

In de basis verschillen de mengelingen van de 3 soorten niet erg veel. Uiteraard heeft elk van de 3 soorten hun specifieke voorkeuren maar wat in dit geval wel belangrijk is om een goed zaadmengsel voor Europese cultuurvogels (genaamd wildzang) als basis te gebruiken en of dit nou de wildzang nr. 6 / mengeling voor vinken en kepen van Koenings is of de Sijsjes complex - Wildzang / Vinken discipline complex - Wildzang van Aviseed, dat is een individuele keuze. (beide merken hebben in mijn ogen toch de beste mengelingen)

chef: De mexicaanse roodmus is geen moeilijke vogel voor wat betreft de voeding, ze doen het al op zowel een goed tropen/ als kanariemengsel.
    Mis wel in de mengeling van de twatwa wel het witzaad of ben je die vergeten te vermelden. Normaliter zou de roodmus jouw mengsel ook kunnen gebruiken (wel met witzaad toegevoegd).
    Belangrijker voor de roodmus is, maar dat weet je denk ik wel, de toevoeging van "rode" kleurstofrijke supplementen.

Homepage:
    http://www.vogelartikelenwebshop.nl/nl/

Thanks
    56
    Denk dat Chef het witzaad is vergeten, want in mijn twatwa mengeling is het rijkelijk vertegenwoordig.

Mocht het niet zo zijn gewoon een algemeen wildzangmengsel toevoegen en je hebt een mooi roodmus mengsel.

Ik weet niet of je deze roodmus in een Surinaamse kooi hebt zitten?, maar in een wildzangmengsel kan nog wel eens erg veel lijnzaad in zitten, hetgeen erg vervettend is voor een klein behuisde vogel.

Ben je de vogel in kiauw aan het drukken?

Junior lid
    Thanks
    0
    Dank jullie wel voor de snelle reactie.
    In ieder geval opgelucht dat mijn mengeling volstaat.

Was inderdaad vergeten te vermelden dat er ook witzaad in zit en geen lijnzaad.

Ik zelf betwijfel of het mogelijk is om een roodmus in zo een slag te drukken.
    Ben wel benieuwd naar jullie mening

Ik zie de vogel alleen niet uit het fontijntje drinken. Drinkt pas als ik een badje in de kooi plaats. Zou het zo kunnen zijn dat hij niet door heeft hoe te gebruiken?

Bedankt voor de info
    Groet
    Chef

Thanks
    56
    Je hoort het wel vaker dat men een roodmus in kiauw wil drukken, maar of men echt resultaat heeft, ik betwijfel het http://www.youtube.com/watch?v=PqRRcuGSJgc

Ik weet niet waar je vogel vandaan komt, misschien heeft hij nog nooit een fonteintje gezien, je kan zo'n klein eivoer bakje met water vullen, al je niet wilt dat hij van het badwater drink, wel de fontein laten hangen op een gegeven moment heeft hij het wel door.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Eivoerbakje_met_ring2.jpg  

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chef Bekijk Bericht
    Geachte lezers

Ik heb twatwa vogels en ook een algemene zaad samenstelling daarvoor.
    Er zit een mengsel in van rood, wit, Japans-millet, boekweit, hennep, marien-distel, safloor, maanzaad en negerzaad
    Het bevalt me prima, maar vraag me af of dat ook volstaat
    voor een mex. roodmus.
    Of is het zo dat ik daarvoor zeer zeker een ander samenstelling voor in acht moet nemen? Natuurlijk staat er ook kiezel en eiwitvoer tot hun beschikking.

Bvd
    Chef
    Er zijn speciale Twatwa mengelingen. Hoef je niet alles los te kopen.

http://www.europesecultuurvogelshop....mengeling.html
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten