Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: witoor buulbuul

Junior lid
    Thanks
    0

witoor buulbuul

Hallo,
    Ik heb een goed klikkend koppel witoor buulbuuls die dit jaar 2 nesten hebben gehad.
    Het eerste nest had 3 eitjes waarvan 1 onbevrucht.
    Alles verliep prima, heb de beide vogels geringd en uiteindelijk hoog op stok gekregen.
    Ze aten zo nu en dan al zelfstandig en de pop was al druk bezig met het volgende nest en de man begon de jongen al een beetje te verjagen.
    Op een middag kom ik thuis en zie ik dat 1 van de jongen heel vreemd deed.
    Het zat op stok maar ging helemaal achterover hangen en vreemd draaien met de kop. Dit werd steeds erger en het jong viel zo nu en dan van de stok.
    Heb de vogel er bij weg gehaald en apart gezet maar een paar dagen later was het dood.
    Een paar dagen later kreeg het andere jong dezelfde verschijnselen en was een dag later ook dood.

Het volgende nest 4 eitjes allemaal bevrucht dus 4 jongen.
    Alle 4 weer geringd maar alle 4 na een dag of 6 a 7 uit het nest gevallen of gegooid en dood, het laatste jong lag dood in het nest.

Ik heb ze dagelijks witte meelwormen, wasmotten(vers), buffelo's en kleine stukjes appel en komkommer gevoerd.

Heeft iemand zoiets ook eens meegemaakt of denkt iemand te weten waar dit aan zou kunnen liggen en wat dit is dan hoor ik het graag.

M.v.g. Niek

Senior lid
    Thanks
    10

strooipoeder

Geen Strooipoeder gebruikt?

Junior lid
    Thanks
    0
    Ja, 1x daags deed ik strooipoeder over het voer, s' ochtends.

Junior lid eveen's Avatar
    Thanks
    0
    Niek,
    Wat voer je nog meer? Bij mij krijgen ze meer verschillende soorten fruit. Banaan peer sinaasappel mandarijn aardbei. .. wat ik maar in huis heb aan fruit. Universeel gemixt met vruchtenpate staat ook op het menu.

Eddy

Junior lid
    Thanks
    0
    Hallo Eddy.
    Heb altijd universeel voer, uni compleet, beo korrels, een geschilde appel en wat levend voer (meelwormen) en als er jongen zijn gaf ik wasmotten, buffalos, witte meelwormen en blokjes komkommer en appel. Over het levend voer deed ik dan s ochtends wat strooipoeder.

Gr. Niek

Forum Rechten