Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitleg Positieflijst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Uitleg Positieflijst

    Geen idee of ik deze hier op de goede plek gepost heb maar volgens de mailer waarvan ik deze link toegestuurd kreeg zal deze wel veel duidelijkheid scheppen over wat wel of niet meer gehouden mag worden.

    http://www.youtube.com/watch?v=CN7NL3aUZGA
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2
    duidelijke uitleg .

    Opmerking


    • #3
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Ik vind het dan wel erg grappig dat er tussen een lijst staat met kangaroes, beren, kamelen etc. er een hamster tussen staat.

        Ziet er een beetje krom uit.

        Opmerking


        • #5
          Ja idd. een goede uitleg van het een en ander.
          De vogels zijn eind 2014 aan de beurt als ik het goed heb begrepen.
          Ik fok alleen maar Spaanse Timbrado's en heb eerlijk gezegd niet veel op
          met allerlei uitwassen,die uiteindelijk in het milieu verdwijnen.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            You have read my mind Hans . Indien dit ook nog een beetje coordineert dan komt de betreffende afdeling in de problemen en wordt de hele regeling onuitvoerbaar. Aangezien met de vogels tegelijkertijd ook de reptielen en amfibieen aan de beurt zijn biedt dat qua aantallen soorten een aardig perspectief. En de motivering rammelt inderdaad aan alle kanten. De organisaties die hier bij betrokken zijn kiezen er blijkbaar voor om voor hun politieke doelen te gaan en hiervoor hun expertise voor op te offeren.

            Opmerking


            • #7
              Wat er in feite eerst moet komen is een standaard bezwaarschrift en in feite ook een beroepschrift, zodat een ieder hier met relatief weinig moeite mee uit de voeten kan.

              Heb even enig bedenktijd in acht genomen om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik wel bereid ben om me hiervoor in te spannen.
              Om echter tot iets echt zinvols te komen heb ik wel enige back up / input van derden nodig. (liefst ook van juridisch ingewijden)

              Wie kan en wil helpen gelieve mij even via PB te benaderen dan kunnen we 'achter de schermen' verder overleggen.

              Verder ben ik ook bereid om zorg te dragen voor een begeleidend schrijven en een zeer brede verspreiding onder gezelschapsdier-gerelateerde bonden en organisaties.
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                Wat er in feite eerst moet komen is een standaard bezwaarschrift en in feite ook een beroepschrift, zodat een ieder hier met relatief weinig moeite mee uit de voeten kan.

                Heb even enig bedenktijd in acht genomen om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik wel bereid ben om me hiervoor in te spannen.
                Om echter tot iets echt zinvols te komen heb ik wel enige back up / input van derden nodig. (liefst ook van juridisch ingewijden)

                Wie kan en wil helpen gelieve mij even via PB te benaderen dan kunnen we 'achter de schermen' verder overleggen.

                Verder ben ik ook bereid om zorg te dragen voor een begeleidend schrijven en een zeer brede verspreiding onder gezelschapsdier-gerelateerde bonden en organisaties.
                Ik stel me even voor; ik ben die Gerrit Hofstra van het filmpje
                Vanuit het PVH (www.huisdieren.nu) zijn er al veel acties ingezet. Maar hulp is en blijft hard nodig; er komt gewoon teveel op te weinig mensen terecht.
                Op de PVH site zie je ook de bezwaren die er bestaan tegen de gekozen methodiek en eigenlijk ook tegen de hele methode; De problemen met dierwelzijn liggen juist bij de veelgehouden soorten als konijn, cavia, hond en kat die buiten de beoordeling gehouden zijn.
                Vogelspecifiek kun je nu al uitdragen welke soorten gehouden worden (met name ook hoeveel soorten (ik schap zelf iets van 2000 soorten, maar dat is natte vinger werk) en vooral ook dat deze goed houdbaar zijn en op welke wijze ze gehouden moeten worden.
                Als voorbereiding op de komende positieflijst kun je literatuur verzamelen over de desbetreffende soort; hoe leeft ie in het wild welk gedrag heeft ie in de kooi enz.
                Beroeps en bezwaarprocedures zul je eerst de lijst moeten afwachten, maar als deze met dezelfde insteek gemaakt wordt als de huidige maak dan je borst maar nat.
                Dan nog zijn er maar een beperkt aantal mogelijkheden;
                1 Soort op de groene lijst (niets meer aan doen)
                2 Soort op de paarse lijs; consequenties afwachten en daar eventueel tegen in beroep gaan.
                3 Soort wel beoordeeld maar niet houdbaar; zoek naar wetenschappelijke literatuur om de houdbaarheid aan te tonen en teken bezwaar aan.
                4 Soort niet beoordeeld en daarom niet houdbaar; verzoek indienen om de soort alsnog te beoordelen.

                Gerrit

                Opmerking


                • #9
                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Rupicola

                    Goed dat je je strijdbaar opstelt en ik deel je mening wat betreft handtekeningenacties e.d. Deze zijn bruikbaar als het er echt veel worden maar zolang het er minder dan 40.000 zijn worden ze eenvoudig opzij geschoven.
                    Pas echter wel op dat je niet te laat in actie komt; als de positieflijst zoogdieren ongeschonden de eindstreep haalt zijn er daarmee ook al veel actiemiddelen ten aanzien van de volgende lijsten verloren gegaan.

                    Gerrit

                    Opmerking


                    • #11
                      Pas echter wel op dat je niet te laat in actie komt; als de positieflijst zoogdieren ongeschonden de eindstreep haalt zijn er daarmee ook al veel actiemiddelen ten aanzien van de volgende lijsten verloren gegaan.
                      Ja, dit vormt een van de vele valkuilen in het gehele plaatje, het risico dat er juridische gelijktrekking gaat plaatsvinden, waarmee latere zaken op basis van ontstane jurisprudentie gemakkelijk van tafel kunnen worden geveegd.

                      Alle betreffende houders van zoogdieren op de paarse lijst en niet beoordeelde soorten moeten nu dus ook 'vol gas' en vooral massaal bezwaarschriften gaan indienen!
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking


                      • #12
                        dit zou ik willen, maar hoe schrijf ik een bezwaarschrift
                        www.fretteren.eu

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                          dit zou ik willen, maar hoe schrijf ik een bezwaarschrift
                          geen zorgen, zodra dat mogelijk is bieden we op de site van het PVH www.huisdieren.nu steun.
                          Overigens gaat het nu eerst om verzoeken om extra soorten te beoordelen en bezwaren tegen de bestaande beoordelingen. Voor dat laatste ligt er een bewijsplicht bij de verzoeker en dat wordt daarom alleen al een stuk moeilijker.

                          gerrit

                          Overigens; wil je exoten houden stop dan met het steunen van de anti-lobby zoals AAP, Dierenbescherming enz. Doen zeker goed werk maar zijn nu heel slecht bezig.

                          Opmerking


                          • #14
                            mij gaat het dan persoonlijk om het fret, dit is een gedominiseerd roofdiertje, dat niet in het wild voorkomt, maar wel op de paarse lijst staat, en er in nederland heel veel een fret hebben als huisdier.
                            ik heb deze voor de konijnenjacht, en is een legaal jacht middel, staat ook beschreven in de flora en faunawet.

                            heb zelf het jachtfret meer dan 30 jaar in bezit, en ook 4 jachtlijnen opgebouwd in al die jaren, zou jammer zijn als deze verloren gaan.

                            kan ik al ervaring op doen voor de positieflijst voor de vogels.
                            www.fretteren.eu

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                              mij gaat het dan persoonlijk om het fret, dit is een gedominiseerd roofdiertje, dat niet in het wild voorkomt, maar wel op de paarse lijst staat, en er in nederland heel veel een fret hebben als huisdier.
                              ik heb deze voor de konijnenjacht, en is een legaal jacht middel, staat ook beschreven in de flora en faunawet.

                              heb zelf het jachtfret meer dan 30 jaar in bezit, en ook 4 jachtlijnen opgebouwd in al die jaren, zou jammer zijn als deze verloren gaan.

                              kan ik al ervaring op doen voor de positieflijst voor de vogels.
                              De paarse lijst is niet zo'n ramp; althans we weten nog niet wat dat voor de houders gaat betekenen, maar de dieren mogen gehouden en gekweekt blijven worden. ik verwacht wat eisen aan de huisvestiging.

                              Gerrit

                              Opmerking

                              Working...
                              X