Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitleg Positieflijst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ja eenieder heeft zo zijn eigen verantwoordelijkheid,ken mensen die hebben een varken in huis rond lopen en van een rond huppelend konijn kijk ik niet raar van op.

    Opmerking


    • Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • Ik weet niet of je deze stichting aandacht moet geven,negatieve aandacht is ook aandacht.Laten we vertrouwen op ons rechtssysteem.

          Opmerking


          • Het ging meer over de richtlijnen die in Duitsland worden gebruikt.Er kan wel weer van alles bijgehaald worden maar dat maakt het alleen maar on overzichtelijker.

            Opmerking


            • quote: "Ik weet niet of je deze stichting aandacht moet geven,negatieve aandacht is ook aandacht." einde quote.


              Bovenstaande cijfers maken heel aardig duidelijk hoe een organisatie als AAP te werk gaat.
              In de media (zie nieuwste TV spot) schreeuwen ze moord en brand dat er een stop moet komen op het houden van exotische dieren, want volgens AAP is de problematiek gigantisch en zitten ze om die reden tjokvol met exotische opvangdieren.
              Het aantal probleemgevallen blijkt echter minder omvangrijk dan wordt voorgespiegeld en valt zelfs volledig in het niet in vergelijking met de situatie bij honden en katten. (elk geval is er uiteraard altijd een te veel!)
              Waar we niet veel over horen is het feit dat deze stichting zich ook behoorlijk inspant om opvangdieren uit het buitenland te halen.
              Prima, moeten ze vooral doen, maar het vertekent wel per definitie het beeld ten aanzien van de situatie in Nederland en dat onderscheid wordt (hoe verrassend) even achterwege gelaten. Het levert wel inzichten over deze organisatie . . .
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • Als er van een mug een olifant wordt gemaakt is elke opvang te klein.

                Opmerking


                • Uw veronderstellingen zijn interessant,maar wel vaak de vraag wat als dit of wat als dat.

                  Opmerking


                  • Er komt mijn inziens aardig wat informatie dierenwelzijn van NBvV. Er worden door de commissie dierenwelzijn zelfs lezingen met powerpoint gegeven.

                    Opmerking


                    • Nou Josly,

                      Jou zienswijze is niet gebaseerd op feiten. Er zijn regels ten aanzien van het houden van een vogelmarkt. Wil je de goedkeuring van de bond, in dit geval de NBVV, dan moet je je gewoon aan die regels houden. Vanzelfsprekend wordt daar op gecontroleerd, zeker ook onaangekondigd. En beleid is ook dat als je je niet aan de regels houdt dat je dan de goedkeuringssticker kwijtraakt. Daarnaast is er een opleidingstraject voor eigen controleurs die na afronding van die gedegen opleiding zowel in als buiten de eigen vereniging ingezet kunnen worden als controleur/adviseur. Advies A luidt dan ook, lees je even in als een mening wil ventileren, met feiten lukt dat het beste. Advies B luidt om even bij jezelf te rade te gaan wat nou precies de drijfveer is om organisaties van alles en nog wat te betichten. We horen wel weer van je.

                      Opmerking



                      • "Vogelmarkten die een NBvV keurmerk hebben ontvangen krijgen gevraagd of ongevraagd
                        dan wel naar aanleiding van bij de bond binnengekomen klachten, een controle in de vorm
                        van een interne audit."

                        Opmerking


                        • Josly

                          Om het nog wat ingewikkelder te maken,er is formele sociale controle en informele sociale controle.Mijn ervaring is als je bv een vogelshow bezoekt en constateert iets wat afbreuk doet aan de show,en je verwittigd de organisatie dat er dan maatregelen worden genomen.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                            Josly

                            Om het nog wat ingewikkelder te maken,er is formele sociale controle en informele sociale controle.Mijn ervaring is als je bv een vogelshow bezoekt en constateert iets wat afbreuk doet aan de show,en je verwittigd de organisatie dat er dan maatregelen worden genomen.
                            Klopt, maar ja dan moet je achter je veilige toetsenbord weg komen en de live confrontatie aangaan en dat is een stuk enger.
                            Henk Dijkkamp

                            Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                            Opmerking


                            • Bijgaande een link naar de nieuwsbrief van natuur en recht aangaande de jongste ontwikkelingen t.a.v. de positieflijst soap.

                              Tevens interessante informatie omtrent CITES B en houderijvoorschriften roofvogels en uilen.


                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking


                              • Doet me denken aan het gezegde van een Ezel.

                                Opmerking

                                Working...
                                X