Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vererving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vererving

    hallo.
    wie kan mij zeggen wat de vererving is bij putters.
    man wk/eumo* eumo pop
    grt rudi

  • #2
    Ik veronderstel dat je met eumo, aminet bedoeld?
    De aminet mutant bij distelvinken vererfd geslachtsgebonden reccesief en geeft dus onderstaande uitkomsten.
    (aminet is dus eumo )

    zonen:
    aminet
    wk/aminet

    dochters:

    wk
    aminet

    Opmerking


    • #3
      eumo/aminet

      bedankt voor het antwoord.
      dat eumo hetzelfde is als aminet dat wist ik niet.
      Rudi

      Opmerking


      • #4
        ik heb dezelfde vraag gesteld.
        op het forum van de vogelpraathoek en daar wordt verteld dat de eumo weldegelijk bestaat
        en de eumo vererft autosomaal recessief.
        Zowel mannen als poppen kunnen split zijn.
        ik ben geneigd om dat te geloven mede omdat ik van anderen hetzelfde gehoort heb.
        rudi

        Opmerking


        • #5
          De eumo bestaat inderdaad echt en vererft inderdaad autosomaal recessief maar niet bij distelvinken (geen enkele europese vogel voor zover ik weet)
          Bij een kanarie bestaat hij heel zeker.

          Vandaar dat een eumo distelvink niet de juiste benaming is, het is wat ongelukkig gekozen en de naam is naar aminet veranderd om dit soort misverstanden te voorkomen

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ben Cretskens
            De eumo bestaat inderdaad echt en vererft inderdaad autosomaal recessief maar niet bij distelvinken (geen enkele europese vogel voor zover ik weet)
            Bij een kanarie bestaat hij heel zeker.

            Vandaar dat een eumo distelvink niet de juiste benaming is, het is wat ongelukkig gekozen en de naam is naar aminet veranderd om dit soort misverstanden te voorkomen

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                inderdaad recessief. de eumo bestaat al langer maar wordt niet massaal gekweekt. er is nl al een geslachtgebonden versie die gemakkelijker te kweken is (aminet

                Opmerking

                Working...
                X