Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geluid van een bonte boer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geluid van een bonte boer?

    goeiendag allemaal

    ik heb een vraagje ik wil al heel lang een bonte boer maar steeds komt het er niet van omdat ik niet helemaal zeker weet of een bonte boer veel geluid maakt en of dat heel hard is

    ik heb een pyrrhura gehad en deze schreeuwde echt heel erg lang en heel hard

    ik heb nu 7 catharina parkieten in huis die brabbelen wat en als ze achter elkaar aan zitten schreeuwen ze eens een keer

    ik zou graag willen weten of ik het geluid van een bonte boer met 1 van de 2 hierboven genoemde vogels kan vergelijken of dat het harder of zachter is hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven

    groetjes prutser25

  • #2
    Een vriendin van ons heeft een tamme die naast het fluiten en praten behoorlijk kan schreeuwen en tekeer gaan.
    Denk dat je met een pyrrhura aardig in de buurt komt.

    Maar misschien ben ik bevooroordeeld ,ben niet echt een parkieten/papegaaienliefhebber.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Bonte Boeren laten vaak hoge fluit tonen horen, de Pyrrhura zal meer krijsen. Let wel dat als een vogel veel schreeuwt dit ook een gedragsprobleem kan zijn (bij vogel in huis, gebrek sociaal contact etc.)
      Daarnaast blijven het kromsnavels en deze maken nu eenmaal geluiden die de mens soms niet op prijs kan stellen. Ga anders eens kijken bij iemand met Bonte Boeren in een voliere.

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor de reacties de pyrrhura die ik het was niet bepaald aan het fluiten nee haha dat was echt krijsen vind het ook niet erg dat ze geluid maken vind het juist heel leuk maarja dat krijsen was wat minder leuk

        was alleen wel nieuwschierig of het heel erg verschillend was ik ga wel opzoek naar iemand met bonte boertjes zodat ik het zelf een beetje kan ervaren

        groetjes prutser25

        Opmerking


        • #5

          Opmerking

          Working...
          X