Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: een verbod op het houden van vogels en zoogdieren, vissen

Junior lid
    Thanks
    0

een verbod op het houden van vogels en zoogdieren, vissen

Is iemand hiervan op de hoogte?

Het zou verboden moeten worden!

Jullie hebben vast wel gehoord dat in Nederland positieflijsten zijn ingevoerd voor huisdieren. De lijst voor zoogdieren is al gepubliceerd en die voor vogels en reptielen zal niet lang op zich laten wachten. Het aanbieden van petities (hoe sympathiek dat ook mag zijn) is niet meer dan een achterhoedegevecht. Een verloren zaak.

De vissen komen ongetwijfeld ook aan de beurt. En om nou te voorkomen dat ook wij worden overvallen met een lijst, waarop wij geen invloed hebben kunnen uitoefenen, lijkt het mij een goed idee om de discussie zelf maar vast op te starten. Dan krijgen wij wellicht erkenning als deskundigen wanneer het zover is.

Voor alle duidelijkheid: het heeft geen zin om te zeggen “wij weten wel wat goed is voor onze vissen. Laat ons nou met rust”. Of “als de bak maar groot genoeg is, dan kan het wel”. Dat stadium zijn we voorbij. Er komt een lijst en dan kunnen we maar beter zorgen dat wij de soorten daarop zoveel mogelijk zelf hebben bepaald. Alles uiteraard in het belang van het welzijn van onze vissen.

Om de discussie op te starten is hier de wellicht wat provocerende stelling:

Grote en/of agressieve cichliden zouden niet gehouden mogen worden.

Graag jullie mening.

De discussie wordt ook gevoerd op:
    http://www.nederlandsecichlidenforum...p?f=60&t=17656

http://www.malawifreaks.nl/viewtopic.php?f=28&t=23718

http://www.tanganyika.nl/plein/viewt...hp?f=2&t=14580

Volgens mij loop je een beetje achter,ik wil nog net niet vragenof je na de oorlog nog niet buiten bent geweest.

Maar we zijn hier al een tijdje mee bezig,evenals de bonden maar goed om de aandacht nog even te vestigen.

Even kijken onder overige berichten,de eerste topic.
    Mvg,
    Kingfisher.

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik ben nog niet zo lang bezig met vogels en ik kreeg dit toe gestuurt van iemand
    die vissen heeft en dit artikel kreeg toe gezond.
    Omdat ik geen vogels had hield ik me er niet mee bezig.
    Dus ja ik loop een tijdje achter en ja ik ben na de oorlog nog buiten geweest.
    Ik zal de andere berichten even opzoeken.

Was niet kwaad bedoeld maar ik probeer eerst altijd te zoeken voor ik zo'n soort bericht plaats,of er niet al een topic over is.
    Mvg,
    Kingfisher.

Junior lid
    Thanks
    0
    Daar heb je gelijk in, maar ik had dit voor het eerst gehoord en dacht dat het
    alleen voor vissen was maar na dit stuk gelezen te hebben.
    Ik heb de andere topic gelezen.

Forum Rechten