Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoge temperatuur (2)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoge temperatuur (2)

    Even een vraagje,ik heb een twee jaar geleden een opbouw laten plaatsen op mijn woning en toen gelijk overal airco laten plaatsen.(splitunits)

    Zo ook in mijn vogelkamer,tot nu toe heb ik hem niet gebruikt eigenlijk vanwege het feit dat ik het nog niet aandurfde.

    Omdat je dus vocht uit de lucht haalt om te koelen lijkt het mij dat dus ook je luchtvochtigheid naar beneden gaat,mijn broedtijd is wel over dus er zijn geen eieren/jongen meer maar toch ben ik bang dat het te laag wordt.
    Heb wel een luchtbevochtiger staan maar het lijkt me dan een beetje tegenstrijdig verhaal.

    Zijn er mensen hier die ook airco hebben en deze gebruiken met dit weer,zeker omdat er nog wat hogere temperaturen verwacht worden.
    De temperatuur loopt nu op tot (vandaag)29 graden en de vogels hebben er nog niet echt last van,gewoon nog actief en niet met de bek open of zo.


    Als ik het over koelen heb dan bedoel terugkoelen tot een graad of 24 zodat ik ook kan voeren zonder natte rug .
    Misschien dat ik er meer last van heb dan de vogels,zou ook nog kunnen maar dat komt dan omdat ik in een koelhuis werk en nu de gehele dag in een temperatuur werk van 1-6 graden Celsius werk en als ik dus buiten kom een aardige opdonder krijg elke keer.
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    airco

    Sinds een jaar of zes/zeven heb ik een airco (splitunit) in het vogelhuisje. Op 27 / 28 graden zet ik de airco aan, ik ventileer wel gewoon door. Verder geen problemen, ik laat hem koelen tot 23 graden. 's Avonds zet ik hem weer uit, sowieso is de lucht die dan binnenkomt al koeler. Maar ik heb nooit negatieve gevolgen ondervonden, ik laat alleen de wind zoveel mogelijk niet rechtstreeks in de kooien wapperen.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Hoi Bob

      Voor ik mijn jaarlijkse expedities naar Australie begon en nog vogels kweekte had ik ook aircon in mijn vogelverblijven.
      Ik had de air on/heatpump het hele jaar door op 18C staan omdat ik het hele jaar door - met verschillende soorten twee rondjes - kweekten.

      Ik deed het voornamelijk omdat ik hierdoor het hele jaar door "zoet" was.

      De verlichting was aangepast met HF fluro's op een timer en de automatische luchtbevochtiger stond ook 24/7 aan.

      Goede kweekresultaten dus ik was er goed tevreden over.

      Nog even off topic: Vrienden van mij besloten afgelopen zomer te gaan rondreizen in de outback ipv de gebruikelijke wintermaanden. 52C in de outback en de aircon bracht de temperatuur slechts tot 48C naar beneden. Ze hebben het ding dan ook maar uit gezet. Welcome to Australia

      Success en het zal best lukken met de aircon.

      Groet, Kees, NT, Oz

      Opmerking


      • #4
        Bedankt mannen,ben wat geruster en ga eens wat proberen.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking

        Working...
        X