Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zanglijster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zanglijster

    ik heb een voliere met barmsijsen ,kanariesen zwartkoptuinfluiter en ik zou graag nog een koppel zanglijsters hebben .Gisteren kon ik een koppel bekomen maar de man had een blauwborst gedood , het koppel had dit seizoen al 14 jongen opgekweekt , wel hoorde ik dat de eigenaar heel veel meelwormen gaf .Kan iemand advies geven of ik dit koppel zou aanschaffen of niet gr jos

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jos
    ik heb een voliere met barmsijsen ,kanariesen zwartkoptuinfluiter en ik zou graag nog een koppel zanglijsters hebben .Gisteren kon ik een koppel bekomen maar de man had een blauwborst gedood , het koppel had dit seizoen al 14 jongen opgekweekt , wel hoorde ik dat de eigenaar heel veel meelwormen gaf .Kan iemand advies geven of ik dit koppel zou aanschaffen of niet gr jos

    ik kon laats ook een koppel overnemen .

    maar op advies van een vogel kweeker heb ik het niet gedaan
    ze zouden nogal nestrovers zijn .
    hoe zo doet de eigenaar ze weg ..inverband met het doden van die blauwborst
    als je het koppel apart kunt zetten in een ruime voliere zou ik ze zeker wel nemen .
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

    Opmerking


    • #3
      Hallo,

      Ik heb zelf een aantal jaren gekweekt met een koppel in een voliere met diverse andere soorten. Van enige agressie heb ik nooit iets gemerkt. Ik had een man die met 10 jaar nog voor 100% bevruchte eieren zorgde. Het grote nadeel van deze vogels is de grote hoeveelheid meel- en andere wormen die ze nodig hebben bij de kweek. Hierdoor wordt hun ontlasting erg dun en de voliere en beplanting erg snel vies. Buiten de kweek deden ze het uitstekend op universeel voer. Andere insecteneters waren dan ook altijd te laat bij de voerbak als ik wormen had gegeven. zaad en eivoereters werden prima groot gebracht.

      De zang van de man maakt overigens heel veel goed.

      Groeten Ronald
      http://www.soestervogelvrienden.nl
      Iedere vogel heeft zijn schoonheid. de kunst is te ontdekken welke dat is

      Opmerking


      • #4
        Hierbij een foto van een eigen kweek zanglijster genomen op onze onderlinge tentoonstelling
        Bijgevoegde Bestanden
        http://www.soestervogelvrienden.nl
        Iedere vogel heeft zijn schoonheid. de kunst is te ontdekken welke dat is

        Opmerking

        Working...
        X