Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chinese dwergkwartels

    Ik heb sinds gisteren drie kwartels, twee hennen en een haantje. Ze zitten in een vrij grote (caviakooi) waar ik de bovenkant heb afgeschermd zodat ze er niet uit kunnen. Het mannetje pikt de hennen steeds op de rug. Ik heb nu kokosvezels in de kooi gelegd. Een van de vrouwtjes moet op korte termijn een eitje leggen, dat was al zo toen ik haar kocht. Is het normaal dat het mannetje de hennen steeds aan het pikken is? Wat moet ik nu doen? Moet ik het haantje apart gaan doen of wat anders?

  • #2
    Karin, met alle respect, maar ze zijn veel en veel te klein behuisd. Dan is dit het gevolg.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Ja, maar hoe groot moeten ze dan zitten? In de voliere zat er maar eentje en die was maar 85 bij 50 cm. Ik ben maar klein behuisd en heb dus geen grote voliere. In de voliere, waar meerdere vogels zitten werd een hennetje al helemaal onder gepoept. Ik heb geen buitenvoliere. Nu gaat het trouwens weer. Waar ik de hennen vandaan heb zaten ze in een hele grote voliere maar daar word onderling ook gepikt tussen de hennen. En het haantje zat met een andere haantje in een net zo grote ruimte waarin ze nu zitten. Ik heb nu wat kokosvezel er in gedaan en vogelpate. Grotere kooi kan ik dus niet kwijt. Ik snap best dat het te klein is, maar een andere optie heb ik dus niet. Kan ze ook niet in de voliere terug zetten want dan zitten ze zo onder de poep van de andere vogels. Ik begrijp je standpunt geheel. Maar op dit moment is het nu rustig tussen de drie.

      Opmerking


      • #4
        Is het dan niet verstandig ze weer van de hand te doen? Hier wordt jij niet blij van en CDK's ook niet. CDK's hebben echt de ruimte nodig. Dit is zielig.
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Niet doen dus,improviseren,konijnen kooi,caviakooi de naam zegt het niet geschikt voor kwartels.

            Klein behuisd dat begrijp ik,dan ook geen dieren houden die je niet kunt huisvesten.
            Beter een goed tehuis voor ze zoeken en niet meer aan beginnen.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Jullie hebben helemaal gelijk. Ik ga een nieuw en goed huisje voor ze zoeken. Iemand die meer ruimte heeft dan ik. Weten jullie misschien iemand die ze zou willen hebben? Het haantje is zwart wit en nog vrij jong, een hennetje is bruin van kleur en het andere hennetje is zwart wit van kleur.

              Opmerking


              • #8
                als z enog niet weg zijn .en ej zou z ewillen houden

                en je heb een tuin .kun je een soort ren maken

                lengte plus-2 meter hoog 60 cm .diep 1 meter
                plant daar wat struikjes en graspollen in ook wat varen een helft afdekken tegen regen
                wat heb ik een leuke hobby .
                juist vogels houden :) :)

                Opmerking


                • #9
                  Vogels in mijn tuin is geheel onmogelijk. Ten eerste is mijn tuin niet afgesloten en er lopen heel veel katten hier rond. En we hebben ook af en toe een roofvogel hier in de tuin. Maar ze zijn al weg, naar een kennis die een mooie buitenvoliere heeft. En trouwens ik mag van de woningbouw geen vogels of volieres in mijn tuin hebben. Maar alles is nu goed gekomen, ze zitten lekker in een mooie buiten voliere.

                  Opmerking

                  Working...
                  X