Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat moet je allemaal doen om de duiven tam te maken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat moet je allemaal doen om de duiven tam te maken.

    beste.ik heb kingduiven.
    postduiven.
    antwerpse smierels.
    oud duitse meeuwkes.
    bruine tuimelaars.
    rolduiven met pluimen op de poten.
    kapucijns.
    witte pauwstaarten.
    indishe pauwstaarten.
    en ga nog nonduiven en helmduiven kopen.
    ik ben 14 jaar sinds eergisteren.en ik kom vragen welke duif je het makelijkst handtam krijgt het is wel mogelijk want in andere topics stond dat het kon.dus mijn vraag is.
    1)welke duif dat ik heb of nog ga halen kan je het makelijkst handtam maken.
    2)en wat moet ik allemaal doen om ze tam te krijgen.ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.alvast bedankt.

  • #2
    Jaimy,

    Je hebt al behoorlijk wat duiven zie ik zo en als ik je zo hoor ben je niet onbekend in de duivenwereld.
    Wil je elke duif op de hand kunnen nemen?. Gaat echt niet lukken.
    Om te beginnen deze tam te maken , graag zo jong mogelijke duif en natuurlijk niet in een gemeenschappelijke vlucht !.
    Altijd proberen deze uit de hand te laten eten en kunnen pakken !.
    Oefenen maar.


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      Wees vooral niet te opdringerig. Heb geduld.
      Als je duifje niet wilt, met rust laten en later proberen. Als je merkt dat hij nerveus begint te worden, geef je 'm de ruimte. Hij moet je gaan vertrouwen.
      Dat gaat natuurlijk niet als je het diertje gaat pushen.

      Opmerking


      • #4
        ik zal het opvolgen

        ik heb de reacties gelezen en ik zal ze zeker opvolgen ik zal ze niet pushen maar dat doe ik ook niet.maar toch bedankt ik kan nog meer reacties ontvangen.is altijd welkom.

        Opmerking


        • #5
          Duiven krijg je tam door ze alleen uit de hand voer te geven.
          Ga er bij zitten en laat voer uit de hand op de grond tussen je benen vallen wat ze dan kunnen eten.

          Geen bak voer in de kooi laten staan.

          Tamme rassen van nature; zijn de kropper rassen.
          Schuwe rassen vrijwel alle hoogvlieg rassen.

          Namen van duiven die ongelooflijk tam zijn ; Horsman kroppers
          De Haagse tilduiven een mengelmoes van rassen zijn duiven die en slim zijn en van nature tam.

          Dat zijn de echte knuffelduiven als je dergelijke zoekt.



          Hierboven de link naar een site ervan.

          Opmerking


          • #6
            helmduiven

            Jaimy,
            Ik heb helmduiven.
            wat het tam maken betreft.
            Ik had een kuiken dat door de ouders uit de nest werd geduwd en in de nek werd gepikt. De nek lag open en heb dit kuiken dan elke dag verzorgd, gevoerd en gaf haar het gevoel dat ze veilg was bij me.
            Als ze gegeten had en gedronken dan nam ik ze op mijn schouder en bracht ze zo terug naar haar hok. dit deed ik elke dag.
            Als ik nu het hok binnen ga komt ze van zelf op mijn schouder zitten. Ik hoef ze nog niet eens te pakken.nu is ze groot geworden en heeft een mannetje.
            Ze heet thelma en haar mannetje loewie
            Dus... het beste is van jonkie af trainen en aandacht schenken.

            Opmerking


            • #7
              Ik heb alleen maar ervaring met Lachduifjes. Maar ik heb ze allemaal even tam gekregen. Zelfs het vrouwtje dat de eerste 3 jaar van haar leven zonder echt menselijk contact in een donkere schuur zat. Het belangrijkste is al genoemd, geduldig en rustig zijn. Vooral niet te snel willen of aandringen als de dieren zelf aangeven niet te willen. Wees veel aanwezig bij de duiven, ook tijdens het voeren, watergeven, schoonmaken, even extra tijd nemen. Zet desnoods een stoel in of bij de vlucht neer en ga er elke middag 20 a 30 minuten op zitten. Op een gegeven moment komt er wel eentje bij je kijken. En probeer ze uit de hand te voeren. Zodra je er 1 tam hebt is de rest ook makkelijker, want goed voorbeeld doet goed volgen Succes!

              Opmerking

              Working...
              X