Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravink en kanarie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zebravink en kanarie?

    Ik heb een binnenvoliere waar eigenlijk alleen maar 3 rode kanarie poppen inzitten. Ik vind de zebravinken ook zo'n leuke vogeltjes en nu las ik hier ergens dat je kanaries en zebravinken samen kunt houden.
    Toch nog even vragen voor de zekerheid, kan ik dus gewoon een koppeltje zebravinken bij mijn kanaries houden?

  • #2
    ja hoor je kan er gewoon zebravinkjes bij zetten mits de kooi groot genoeg is.
    Anneke.

    Opmerking


    • #3
      Ze kunnen gewoon bij elkaar maar net wat er geschreven wordt in het vorige bericht de kooi moet wel ruim genoeg zijn.
      Zelf heb ik zebravinken tussen mijn engelse grasparkieten zitten.

      Opmerking


      • #4
        Ja, hij is zeker groot genoeg.
        Bedankt, dit weekend ga ik rondkijken om bij een liefhebber een koppeltje te kopen!

        Opmerking


        • #5
          ligt ook aan je kanaries hoor.

          kennis van me had een kanarie die alles aanviel als ze een ei had liggen.
          Afgebeten tenen, uitgepikte ogen. Andere kanaries deden niets.

          Dus proberen kan, maar dan wel even opletten.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Ben benieuwd. Want met wat pech plukken die zebravinken de kanaries helemaal kaal om nesten mee te bouwen. Ik vind die kamervolieres ondingen. Mensen denken dat hun vogels dan zo enorm zitten terwijl ze slechts 60 cm hooguit hebben om te vliegen. Alles zit bovenin want geen vogel maakt echt gebruik van die onderkant van dat ding. Je kan het net zo goed halveren. Dus erg groot vind ik dergelijke kooien absoluut niet. En voor 3 kanaries met een koppel zebra's al helemaal niet Ben dus wel benieuwd hoe dit zal gaan.

            Opmerking


            • #7
              Beter kan je zo'n kooi op zijn zijkant leggen, want vogels vliegen liever heen en weer dan op en neer.

              En dan is 60 cm hoog toch best leuk, als ze 170 cm heen en weer kunnen fladderen.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Wat noemen jullie een grote kooi, Zijn er minimummaten voor om zoiets te doen ?

                Ik overweeg om een voliere te nemen in de toekomst en zebra's en kanarie bij elkaar te zetten vandaar.

                Opmerking


                • #9
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Dank je! ook bedankt voor de uitleg over de berekening.
                    enne dat maakt fora's juist zo leuk al die wisselende meningen. Zo kom je vanzelf op een goed besluit door de middenweg te kiezen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Bijgevoegde Bestanden
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        @troetelduifje sinds vanmorgen zitten de zebravinken en kanarie bij elkaar in een ferplast piano 5. Ze fluiten allemaal soms nog een beetje onwennig. Zebra's reageren soms boos op kanarie. Zolang het alleen met lichaamstaal blijft en geen gevecht wordt ben ik tevreden.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik ga ook even mijn topic updaten

                          Ik had mijn kanaries en zebravinkjes bij elkaar en dat ging heel goed maar ik vond de zebravinkjes zo leuk dat ik er nog wat bij wilde en dan toch de kanaries in een andere kooi gestoken. Ik heb nu momenteel zelfs al 2 eitjes van de zebravinkjes die waarschijnlijk deze week zullen uitkomen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Vraagje:
                            Om 2zebravinkmannen en een kanarieman samen te houden moet je het nestje, wat de zebra's gebruiken om te slapen uit de kooi halen als ik de kanarie erbij zet of kan dat blijven hangen?

                            Medio juli had ik een zebrapop+man met de kanarie samen dat ging niet samen. Pop is kort daarna overleden. Ik heb kort daarna een man gekocht ipv een nw. pop en de kanarie gescheiden van zebra's.

                            Nu ik alleen nog mannen heb wil ik het een nieuwe kans geven.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik kon mijn reactie niet wijzigen. Ik heb de zebrakooi schoon gemaakt, nieuwe bodembedekking erin gedaan en toen de kanarie verhuisd. Het gaat vanaf het eerst moment goed. Soms hoor je ze een keertje boos op elkaar reageren, dat heb je volgens mij altijd.

                              De zebra's kwetteren en mijn kanarie deed het gisteravond toen de zebra's stil waren. Ze laten elkaar eten en drinken (was vorige keer niet zo). Ik ben trots en tevreden.

                              Opmerking

                              Working...
                              X