Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleurslag mannetje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleurslag mannetje

    hallo ik heb deze week een koppeltje zebravinken gekocht 'als' grijs x bruin. nu ben ik thuis gaan kijken en het mannetjes blijkt toch niet helemaal grijs te zijn, en ook niet helemaal bleekrug waar het op leek en ook niet helemaal bruin. zouden jullie even naar mijn man willen kijken? er volgen foto's/

    het mannetjes heeft niet helemaal oranje wangetjes zoals bij een grijs maar meer lichtere wangetjes tegen bleekrug aan.
    hij is van de onderkant ook niet half wit half cremekleurig zoals bij grijs maar helemaal egaal helder wit wat dus weer duid op een bleekrug.

    foto volgt, alvast bedankt

  • #2
    linkje naar website,

    daar staat de foto.

    www.zebravinken64.weebly.com

    Opmerking


    • #3
      Gezien de witte buik zou ik zeggen bleekrug en de wangen zijn ook merkbaar lichter= bleekwang

      Bleekwang, bleekrug grijs zou ik dan zeggen, al ben ik zelf nog een beginner Er zullen er vast zijn op dit forum die er een andere kijk op hebben...

      Opmerking


      • #4
        Dit is een bleekrug grijze man. Bleekrug heb je in verschillende tinten, het ligt er een beetje aan wat de voorouders zijn. Soms worden bleekrug grijze gekweekt met behulp van masker grijze poppen zodat de kop/rugdekscheiding beter wordt. Deze zijn vaak wat lichter van kleur. Als je bleekrug via grijs kweekt, dan worden ze donkerder. Bleekwang is dit niet.

        Opmerking


        • #5
          ok bedankt, dus de jongen zijn bleekrug grijs poppen en bleekrug grijs / bruin mannen

          Opmerking


          • #6
            ik zie nu op de calculator staan:

            - 50% grijs split voor bruin mannen
            - 50% bleekrug poppen

            Dit is goed toch??

            ik heb ze trouwens sinds maandagmiddag en begonnen meteen te paren toen ze bij mekaar zaten en ik heb ze maar meteen een nestkastje gegeven met nestmateriaal. en vandaag ligt het 1e eitje erin!!

            Opmerking


            • #7
              uit koppel bleekrug grijs (donkere tint) x bruin
              weet iemand welke het is, de ene calculator geeft aan:

              - 50% bleekrug grijs poppen en 50% bleekrug grijs / bruin

              en de andere geeft aan:

              - 50% bleekrug grijs poppen en 50% grijs / bruin

              Opmerking


              • #8
                ?? iemand een idee

                Opmerking


                • #9
                  Nageslacht uit grijs bleekrug man x bruine pop:

                  mannen grijs split bruin, split bleekrug,
                  poppen bleekrug grijs.

                  Jongen zullen niet bruin worden, omdat bruin ondergeschikt is aan grijs en jongen kunnen alleen bruin worden als vader ook bruin doorgeeft en geen grijs.
                  Dus alleen als je man split bruin is, dan zouden er bruine jongen uit kunnen komen.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    EN... poppen kunnen NOOIT split voor bleekrug of bruin zijn, want dat is geslachtsgebonden.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking

                    Working...
                    X