Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Duivennest balkon, bijvoeren

Junior lid
    Thanks
    0

Duivennest balkon, bijvoeren

Goedemorgen,

Op mijn balkon heb ik een hotel/snackbar gebouwd voor de houtduiven waar ze goed gebruik van maken. Een stel houtduiven hebben er een nest gebouwd en sinds vorige week vrijdag liggen er twee witte eieren in en zit er pertinent een van de twee duiven op. Die vrijdag heb ik ze voor het laatst een beetje gevoerd met mais.

Het mannetje zit nog wel in de buurt maar na het leggen van de eieren zag ik ze niet meer samen bij het nest als voorheen, ze houden wel roekoe-contact en hij jaagt goed iedere duif weg die in de buurt komt.

Moet ik 't vrouwtje misschien toch even een kopje mais geven? Het is ijskoud met een wind van zee, niet zonnig, en ze zit er al acht dagen. Hebben ze misschien wisseldiensten en zoeken ze dan hun eigen voedsel als ze van het nest zijn?

Bedankt alvast!

Gr. Arno
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails SAM_9288.JPG   SAM_9296.JPG  

Stamgast
    Thanks
    6
    Geen zorgen hoor. Houtduiven zijn prima ouders. En ze wisselen elkaar af. De duif die jij ze noemt kan en zal dus afgewisseld hij zijn Eten vinden ze nu genoeg. Bijvoeren kan maar is luxe. Vooral met rust laten en niet verstoren

Junior lid
    Thanks
    0
    Hallo

Bedankt voor de tip, ik maak me wel een beetje zorgen maar zal me er niet mee bemoeien, en niet bijvoeren.

Gr. Arno

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Wat leuk om het zo dichtbij mee te maken!
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Forum Rechten