Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke zijn het rustigst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke zijn het rustigst

    ik zit eraan te denken om een koppel lories te houden nu heb ik begrepen dat de blauwe bergen nogal wat lawaai maakt,zijn er ook rustigere lorie soorten en welke zijn dat?

  • #2
    Het verschilt enorm per koppel. Ik heb een koppel Blauwe Bergen, hun geluid valt erg mee. Ik woon in een tussenwoning en de buren horen ze niet.

    Maar ook bv viooltjeslori en roodflanklori zijn de meer rustige soorten, maar kan ook weer verschillen per koppel.

    Opmerking


    • #3
      ik ben naar een aantal uren googlen de groenstaartlorie tegen gekomen deze schijnt her rustigste te zijn iemand ervaring mee

      Opmerking


      • #4
        Qau geluid te vergelijken met de blauwe berg. Een lorie geeft nu eenmaal geluid. Maar dit gaat niet de gehele dag door hoor. Ik sluit ze S Avonds rond 21.00 op in hun nachthok en S Ochtends rond 8.00 weer naar buiten. Bijna de gehele dag hoor ik ze niet. Behalve om 16.00..... dat is hun etenstijd en dan laat vooral de man van zich horen tot ze eten hebben

        Opmerking


        • #5
          oke,heb je ze zelf ook Eabe de groenstaarten?en kweek je er ook mee

          Opmerking


          • #6
            Ik heb ze wel gehad, nu niet meer. Heb nu nog de Blauwe Bergen. Deze heb op dit moment 2 jongen in het blok van een week of 4 oud.

            Opmerking


            • #7
              kunnen de jongen blijven zitten als ze zelfstandig zijn of moeten ze er redelijk snel gescheiden worden.

              Opmerking


              • #8
                Ik laat de jongen gewoon bij de ouders,alleen als deze weer met broeden beginnen dan moeten ze verhuizen.

                Opmerking


                • #9
                  oke goed om te weten,weet u nog kwekers van de groenstaart lorie?

                  Opmerking


                  • #10
                    Zo weet ik geen kwekers, maar als u marktplaats en vogelmarktplaats zo nu en dan volgt dan komen ze wel voorbij, de meeste zullen nu jongen hebben en zullen binnenkort te koop komen. Nu is er nog weing maar begint te komen.

                    Succes ermee alvast.

                    Opmerking


                    • #11
                      oke bedankt,we wachten rustig af dan

                      Opmerking

                      Working...
                      X