Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend vraagje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Beste,

    ik had donderdag(denk ik) een zwartkopsijs op 3 bevruchte eieren zitten en deze was oververmoeid denk ik (zat bol) en stopte dus met broeden. Dit was vanaf 's morgens (ongeveer 9 uur) zei mijn vader en toen ik van school kwam (half vijf) rap onder een andere kapoetsensijs gelegd (deze had onbevruchte eieren). En vandaag is toch nog het eerste jong geboren. Dus die vogeltjes van jouw die komen wel uit...

    Mvg

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Tho
      Beste,

      ik had donderdag(denk ik) een zwartkopsijs op 3 bevruchte eieren zitten en deze was oververmoeid denk ik (zat bol) en stopte dus met broeden. Dit was vanaf 's morgens (ongeveer 9 uur) zei mijn vader en toen ik van school kwam (half vijf) rap onder een andere kapoetsensijs gelegd (deze had onbevruchte eieren). En vandaag is toch nog het eerste jong geboren. Dus die vogeltjes van jouw die komen wel uit...

      Mvg
      Hartstikke bedankt voor de reactie dit stelt me gerust. Zolang ze niet nog een keer het nest verlaten.
      M.v.g. Bartel

      Opmerking


      • #18
        Ik ga wel altijd regelmatig de voliere in. De ene keer de badderbak verschonen. De andere keer het voer en trosgierst doen. Dan een keer in de week aanvegen en schoonmaken. Dan elke dag nog wat groen doen.
        En ze blijven gewoon op het nest. Denk omdat ze het gewend zijn.

        Ik houd er wel een beetje rekening mee maar de gewone dingen blijf ik wel doen.
        Denk dat op deze manier de vogels het ook gewoon vinden dat er iemand in de vlucht is en ze daardoor juist niet zo snel verstoord worden.
        Als ze weinig gewend zijn dan zijn ze denk ik sneller verstoord.

        Ik hoop dat de vogels van Bartel niet te lang van het nest zijn geweest en dat de bevruchte eitjes gewoon gaan uitkomen.

        Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #19
          Ik ververs elke dag het water dus ze zijn wel aan mij gewend. Meestal gaan de roodkoppen niet eens van het nest als ik er in ga. Alleen ze schrokken toen we het dak eraf haalde gisteren. Ik overmorgen even kijken of de kiem groter is geworden (dus of het nog leeft). Ik hoop dat het nog leeft, maar ik verwacht het wel . Ze broeden nu weer prima de hele dag en nacht.
          M.v.g. Bartel

          Opmerking


          • #20
            Persoonlijk ben ik van mening dat je jezelf regelmatig bij je vogels moet laten zien. Dat is de enige manier waarop zij aan je wennen. Ik fluit wel vaak voordat ik de kamer binnenloop. Vervolgens sta of zit ik gewoon naar ze te kijken, geef ik ze eten en drinken, ben iets aan het schoonmaken of ga op die kamer een boek lezen. Ze schrikken bij al niet meer van de stofzuiger, omdat ik elke dag zo'n 5 minuten rondom de kooien de troep opzuig. Ze zitten tegenwoordig al bij de tralies te kijken wat ik nu weer kom doen. En als ik witlof bij me hem is het helemaal feest. Dat eten ze bijna uit mijn hand. Je moet er alleen voor zorgen dat je niet heel druk beweegt, maar je rustig verplaatst zonder al te onverwachte bewegingen te maken.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #21
              ik kan vanuit mijn huis de vogels zien dus zit ik daar heel vaak en stoor ik ze ook niet. De vogels zijn wel aan mij gewend, vooral de kanarie die komt letterlijk op je zitten.
              M.v.g. Bartel

              Opmerking

              Working...
              X