Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bewoners in de voliere...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe bewoners in de voliere...

    Mijn tropen en kanaries hebben sinds afgelopen zaterdag gezelschap gekregen van een koppeltje diamantduifjes! Hebben mijn partner en ik gekregen van vrienden. Ben er heel blij mee, vind ze zo leuk! Ze zitten al gezellig te "koeren" samen, scharrelen lekker over de grond en hebben vandaag plat op hun buik zitten zonnen. Zalig om naar te kijken. Mijn partner heeft vroeger al diamantduifjes gehad maar voor mij zijn ze nog nieuw... De duivin is vandaag al een paar keer bij een nestje gaan kijken wat in de voliere hangt.(is zo'n kanarienestje met sisal inleg groot genoeg voor ze??) Ik hoop stilletjes dat ze zich goed op gemak voelen en er een keertje gezinsuitbreiding volgt. Ik geniet er iig nu al van, vooral met dat mooie weer is het heerlijk om voor de voliere in het zonnetje te gaan zitten en te genieten toch?!

  • #2
    Zo te horen hoef je niet lang te wachten op gezinsuitbreiding !
    Volgende week zit ze al op 2 eieren te broeden.
    Zo'n kanarie nestje is prima voor ze, wel ff schoonmaken na het uitvliegen.
    Succes met de diamantjes ,trouwens welke kleur hebben deze?.


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      Welke kleur ze hebben? Hm, ik ben een leek op het gebied van D duifjes . Gewoon grijs met een beetje een beige buik, zegt dat je wat... Zal me eens gaan verdiepen in de kleurslagen binnekort, ik weet alleen maar dat ik het een heel mooi koppeltje vindt! Zal morgen weleens kijken of ik een foto kan maken, dat is duidelijker dan mijn knullige omschrijving...

      Opmerking


      • #4
        Gewoon wildkleur dus blauw/grijs met duidelijke witte stippen,licht grijzeborststreek en witte buik.

        Verdiepen in kleurslagen ,dan kun je nog wel even!.
        Zou misschien leuk zijn als je splitten had ,dan krijgen de jongen waarschijnlijk een heel andere kleur.


        Gr ,Hubert

        Opmerking


        • #5



          Hier dan mijn duifjes! Ik kreeg de foto's niet kleiner sorry, photobucket deed moeilijk...
          De duivin is wat bruiner dan de doffer maar had al gelezen dat dat vaker zo was.

          Opmerking


          • #6
            Nou, hebben de duifjes zich al ergens gesetteld?.


            Gr ,Hubert

            Opmerking


            • #7
              Het duivinnetje zit al geregeld op een nestje en ik zie de doffer regelmatig baltsen dus het gaat vast snel goedkomen!

              Opmerking


              • #8
                Komt helemaal goed deze week ,goede weersvoorspellingen ,daar houden de duifjes wel van.


                Gr ,Hubert

                Opmerking


                • #9
                  Nou Pippa,

                  Al jonge duifjes?.


                  Gr ,Hubert

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62
                    Nou Pippa,

                    Al jonge duifjes?.
                    Nee, geen eitjes tot nu toe... Er word gebaltst, ze zijn heel leuk samen. Duivin zit vaak op het nest, soms hele dagen. Kom net terug van vakantie, verwachtte wel eitjes, duivinnetje was al een weel niet van haar nest geweest werd me verteld. Maar niks! Ze doen het verder prima, dus het maakt me niet zo veel uit hoor maar het zou leuk geweest zijn. Mijn kanarie heeft nog een nestje waarvan er net jongen uitgekomen zijn, als die uitvliegen gaan alle nesten er weer uit. Volgend jaar weer nieuwe kansen. Misschien zijn de duifjes nog te jong ofzo?

                    Opmerking

                    Working...
                    X